Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Hammarby! Håller inte på Bajen men man måste ju bli imponerad av 29k i superettan. 5-0 dessutom. Hoppas nog att dom går upp i allsvenskan i år trots allt.

Well, har man gå två betala för en och familjepaket, a 4 biljetter för 300:- och vanliga biljetter från 80:- så...

Imorgon smäller det äntligen! årets första derby! nerverna börjar smyga, ska bli fint väder så en gammal hederlig samling i humlan stundar eftersom solna gör som Hassyriska och ordnar med prideparad från söder.

Nästa vecka åker jag till Skottland och ska se Glasgow Rangers, lite skillnad från Allsvenskan, men ska bli sjukt skoj att åka till Glasgow om inget annat.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kasta inte banan i apbur, din jävel! ;)

-

5-0. 29 000. Helt okej, faktiskt. I år går vi upp.

Edit:

Ett trevligt tvillingderby bjöds det på utav karaokesyskonen. Ett djurgården som visar sin kvalité såväl på planen som på läktaren samtidigt som ett GULDVITTRANDE aik klappar igenom, men lyckas ta de 3 poängen utan att imponera ens det minsta. 25 tusen på en bortamatch får ändå ses som starkt utav skaran som lyckades ta sig dit, även om det verkade som väldigt många hade tider att passa i och med att de lämnade innan matchslut.

Tack för ikväll.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Efter aik så finns det ett lag till det känns lite speciellt att möta, och dom kommer från baksidan, den så kallade västkusten, och dom kallas för ifk göteborg, ikväll står dom för motståndet på Stockholmsarenan, senast dom var på besök så dödade vi deras drömmar om guld efter Amarteys episka löpning, ikväll står inte lika mycket spel, men man känner ändå något i Stockholmsluften, sillstryparna är på väg.

#hatagöteborg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stackars Atletico, det var ju så nära.. Fast å andra sidan hade det inte känts rätt att vinna en CL-final med det skitmålet.

Agreed, Real spelade mycket bättre & hade mycket mera utav allting (press, målchanser, bollkontroll etc) så det kändes imo bara som hur länge atletico skulle kunna stå emot för real skulle göra mål.

Väldigt tråkigt att Costa startade förresten så att Atletico wastea en avbytare på det, speciellt med tanke på hur Juanfran mådde på slutet..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Imorgon kväll smäller det, pang! Brasilien mot Kroatien i öppningsmatchen. Jag är sjukt laddad, har längtat sedan PL och CL tog slut.

Här är ett matchschema som även visar vilka svenska kanaler och sidor man kan se matcherna på.

Jag blev övertalad av en kompis att satsa på sportbladets managertävling, trots att jag inte kan ett dugg om fotboll. Fick ihop ett lag med 70 sekunder innan portarna stängdes efter en halvtimmes expressresearch. Jag köpte rätt dyra anfallare, medeldyra mittfältare, billiga backar och apropå backar fick jag se till att hitta målvakten i tiokronorsbacken på Hemköp. :D

Finns det nån app för att följa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev övertalad av en kompis att satsa på sportbladets managertävling, trots att jag inte kan ett dugg om fotboll. Fick ihop ett lag med 70 sekunder innan portarna stängdes efter en halvtimmes expressresearch. Jag köpte rätt dyra anfallare, medeldyra mittfältare, billiga backar och apropå backar fick jag se till att hitta målvakten i tiokronorsbacken på Hemköp. :D

Finns det nån app för att följa detta?

Hur då följa? Se resultat bara eller? Via Livescores app kan du se resultaten, live.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur då följa? Se resultat bara eller? Via Livescores app kan du se resultaten, live.

Nja, Sportbladet har ju en egen Football Manager där man köper ett lag för sjuttio kronor och sedan använder låtsaspengar för att välja sitt dream team. Jag undrar om de har nån app för att följa sitt lag och sina spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, Sportbladet har ju en egen Football Manager där man köper ett lag för sjuttio kronor och sedan använder låtsaspengar för att välja sitt dream team. Jag undrar om de har nån app för att följa sitt lag och sina spelare.

Jaha, jag trodde du menade VM i allmänhet.

Om Aftonbladet har någon vet jag inte, jag kan tänka mig att de bara antar att alla som skapar ett lag är VM-intresserade och på så sätt håller koll på sina spelare själva.

Vill du göra det så är ju Livescore bra annars, bara kolla upp när lagen som du har spelare ifrån spelar och kolla resultatet när matchen är slut för att se om dina spelare gjort något bra.

Jag vet inte riktigt vad de får poäng för, det du kan se i Livescore är kort, mål och målgivande passningar har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte riktigt vad de får poäng för, det du kan se i Livescore är kort, mål och målgivande passningar har jag för mig.

Det jag kan se i min tabell för just Neymar är följande:

På plan 7.000 kr

Lag gör självmål -8.000 kr

Gult kort -20.000 kr

Mål av anfallare 100.000 kr

Lag gör mål 10.000 kr

Mål av anfallare 100.000 kr

Lag gör mål 10.000 kr

Utbytt 0 kr

Vunnen match 25.000 kr

Mål för seger 30.000 kr

Här är min startelva, som sagt med premisserna att jag inte kan nånting och att somliga blev väldigt dyra medan andra blev kassa. Hörde jag rätt förresten att Ronaldo inte spelar pga knäskada? Där rök ju åtta mille, plus hans bonuspoäng för att vara lagkapten. :mellow:

post-4777-0-06748100-1402613831.png

Panaglotis Glykos - Grekland - Målvakt. 2,50m

Anthony Vanden Borre - Belgien - Back. 2,00m

Gabriel Paletta - Italien - Back. 2,00m

Jose Gimenez - Uruguay - Back. 2,00m

Angel Di Maria - Argentina - Mittfältare. 5,00m

Paulinho - Brasilien - Mittfältare. 3,53m

Andres Iniesta - Spanien - Mittfältare. 4,50m

Paul Pogba - Frankrike - Mittfältare. 4,50m

Lionel Messi - Argentina - Anfallare. 8,00m

Neymar - Brasilien - Anfallare. 7,75m

Cristiano Ronaldo - Portugal - Anfallare. 8,50m

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag kan se i min tabell för just Neymar är följande:

På plan 7.000 kr

Lag gör självmål -8.000 kr

Gult kort -20.000 kr

Mål av anfallare 100.000 kr

Lag gör mål 10.000 kr

Mål av anfallare 100.000 kr

Lag gör mål 10.000 kr

Utbytt 0 kr

Vunnen match 25.000 kr

Mål för seger 30.000 kr

Här är min startelva, som sagt med premisserna att jag inte kan nånting och att somliga blev väldigt dyra medan andra blev kassa. Hörde jag rätt förresten att Ronaldo inte spelar pga knäskada? Där rök ju åtta mille, plus hans bonuspoäng för att vara lagkapten. :mellow:

Ah ja, det var ju mycket att hålla reda på. Då får du nästan kolla om AB har en app du kan använda.

Det är ingen som vet, men han klev av dagens träning, så det bådar ju inte otroligt gott. Kan å andra sidan ha varit en säkerhetsåtgärd, eller till och med ett spel för galleriet!

Däremot så spelar ju inte Portugal förrän på måndag, så såvida han inte dragit upp skadan ännu mer, utan bara kände av det så borde han hinna med att vila upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...