Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Förstår inte riktigt. Nu ska Hamrén ta ut ett nytt landslag. Har vi inte redan ett som lett oss till EM slutspel? Varför skaffa ett nytt?

Sen det här att vi ska möta bland annat England den 11:e. Varför? Är vi inte redan i slutspel?

Sorry för dessa infantila frågor i fotbollssammanhang, jag har aldrig hängt med i sport, men jag försöker lära mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt. Nu ska Hamrén ta ut ett nytt landslag. Har vi inte redan ett som lett oss till EM slutspel? Varför skaffa ett nytt?

Sen det här att vi ska möta bland annat England den 11:e. Varför? Är vi inte redan i slutspel?

Sorry för dessa infantila frågor i fotbollssammanhang, jag har aldrig hängt med i sport, men jag försöker lära mig.

Träningsmatcher. "Nytt" landslag menas att han kommer ta ut lite nya spelare och testa dom då matcherna egentligen är betydelselösa. Poängen med träningsmatcher för landslag är att de ska testa nya spelare, därför blir det också vid vissa tider, t.ex nu när man är klara för EM så kan man testa några nya nu, sen blir det mer träningsmatcher på våren där man kan testa mer, sen träningsläger och genrep och sånt med slutgiltiga truppen inför EM.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...