Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Saleen: Cesc såldes 15:e och Nasri 24:e, alltså hade han två veckor på sig att värva en ersättare till Cesc och en vecka på sig till Nasri. Då känns det lite sådär att han väntar till sista dagen med båda.

Att jag skriver att Arsenal har förlorat på silly season och Barca vunnit är ju ingen hemlighet och inget att hymla om, oavsett vilken lagtillhöright man har.

Förlorar han både Cesc och Nasri efter den 15 Augusti så tycker inte jag att man ska gnälla på att det tar tid, utan vara glad över att det skedde en hel del affärer överhuvudtaget. Det känns som att du skulle gnällt på Wenger så länge han inte värvat Sneijder eller Etoo. Han köpte in spelare som ser ut att bli grymt prisvärda (för just nu kan vi inte gå på mer än tidigare erfarenheter kontra priset han gett för dem). Väldigt många tycker han skulle pungat upp det dubbla han gav för Mertesacker, huvudsakligen för att få spelare med Premier League-erfarenhet, vilket gör att priset går upp, eller på grund av att dem varit britter.. your choice.. Detta har dock inte varit särskilt viktigt när Hazard kommit upp på agendan.

Säger bara att det är sjukt svårt att avgöra ifall Clichy är en bättre spelare än Santos om 2-3 månader, eller om Mertesacker var en bättre affär än Cahill när man inte sett han spela över en längre tid. De som förlorade mest på Cahill-affären, som inte blev av, är ju Bolton själva.

Wenger vet att klubben inte kan vinna spelare i jämförelse med City eller Chelsea som betalar det tredubbla i lön. Styrelsen vet detta, och Kroenke också. RvP och Vermaelen har 2 år kvar på sina kontrakt och alla inom Arsenal vet att klubbens lönepolicys måste ändras på ett eller annat sätt för att dessa två spelare ska stanna och få klubben att växa vidare.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 Åtvidaberg 24 15 3 6 52-26 48

2 Ängelholm 24 13 7 4 41-29 46

3 Gif Sundsvall 24 12 7 5 42-23 43

4 Degerfors 24 12 3 9 40-36 39

5 Öster 24 10 7 7 32-21 37

6 Falkenberg 24 11 2 11 38-34 35

7 BP 24 10 4 10 37-30 34

8 Assyriska 24 10 4 10 30-35 34

9 Ljungskile 24 9 6 9 34-30 33

10 Jönköpings S 24 10 3 11 37-38 33

11 Landskrona 24 9 6 9 28-32 33

12 Värnamo 24 8 8 8 37-41 32

13 Hammarby 24 8 6 10 28-34 30

14 Brage 24 6 8 10 26-39 26

15 Västerås SK 24 4 6 14 28-53 18

16 Qviding 24 1 8 15 15-44 11

Sex matcher kvar. Dödsmatch mot Brommapojkarna på söndag. Det är sjukt hur det ser ut, vi kan alltså spela i norettan nästa säsong. Vidrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka ska åka till Västerås och Hammarby matchen mot slutet av september och eftersom det är på hemmaplan så tänkte jag dra och kolla och tänkte höra vilka skulle till matchen och kolla.

Känner för att åka dit men beror på hur jag mår "psykiskt"...

Förövrigt sinnessjukt att ingen TV-kanal i "fotbollens hemland" visar årets match i det engelska seriesystemet idag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni märkt att jag lyckats gå en hel dag efter Arsenals senaste plattmatch utan att skriva nåt hånfullt här?

iweX: 4-6 plats är att sikta högt för Arsenal i år. Seriöst alltså.

Ja, som det har sett ut nu ska dem väll vara glad om dem kommer på en mellan 5-10. Det blir nog en ganska tight tabell i år. Alla platser efter top 3 är "öppna" i och med att resten av lagen i ligan har köpt bra, och tagit i kapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär hem kommen från matchen och tja ja kompisen strulade till det med snuten på väg upp till arenan och vart banlyst men som tur var så fick han komma in ändå bara om han var lugn. Hammarby vann med 2-1 Maic Sema gjorde bägge målen för Hammarby. Och måste verkligen hylla Hammarby klacken finns fan ingen annan skönare klack vad jag vet än Hammarbys.

EDIT: Hade tur som fick komma in var nära på att inte bli insläpp pga biljetterna var slut men det ordnade sig då det räckte betala 100kr i insläppet istället.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska försöka skriva en liten notis av matchen. Andra halvleken vart uppskjutet i 10min pga att Bajen fans börja tända upp bengaliska eldar och sköt in en smällare så spelarna vart tillbaka skickade in till omklädningsrummet men matchen återupptogs när allt hade lugnat sig.

Efter 49 minuter spelade så sköt Filip Tronet in 1-0 till VSK. Hammarby fansen och spelarna vart besvikna vilket är ju självklart man såg stämningen gick ner men efter drygt 10min så frälste Maic Sema Hammarby, Hammarby fansen vaknade till det vart glada miner och vart skön stämning under resten av matchen. Vi vart extra glada efter 5min då Maic Sema satte in 2-1 för Hammarby.

Tja vad ska man säga om VSK klacken man hörde dem stortsätt inte under matchen bara till och från och för mig så var detta nåt extra speciellt med stämningen och allt i matchen så dagen fick trots allt ett bra slut.

Ursäkta för rörligt text och kan vara lite roligt att läsa men gjorde mitt bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh fyfan vad skönt. Yes Silent, jag var där. Skönt bengalhav innan andra halvlek tyvärr en idiot som smäller en banger precis bakom mitt huvud, tur att jag hade luva som minskade såväl ljudet som tryckvågen. En bajare blev till synes skadad av den där fittbangern, såg riktigt groggy ut. Västeråspubliken gör väl ändå en okej insats, hörde de vid 3 tillfällen exempelvis efter målet när de körde "kom igen grönvitt" (gnaget ripoff) så kom väl deras högsta "ljudkullis". I övrigt bra ös från vår sektion, är förvånad att vi (laget och supportrar) inte vek ned oss efter 1-0 målet - för då var det kört.

Matchen? Oförtjänt vinst, de skönaste man kan få...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dibel gick du med tåget från bankiren vid Igor till arenan igår? Själv missade ja tåget pga kompisen var full och vart tagen av polisen. Men vart släppt efter 15min. Men skit samma viktigare var segern.

Dibel vart stog du på läktaren stog du närmast abb arenan bredvid så ligger en liten grusplan eller mer åt höger?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...