Jump to content

LOST


Elander
 Share

Recommended Posts

Jo iofs. Du menar att

Jacob styrde en 'visuell kopia' av Locke för att få Ben att döda honom? Det låter ju helt sjukt. För det var ju mannen från introscenen som var Jacob. Eller menar du den andra? Han ville ju iofs döda Jacob. Men hur skulle han komma in i Lockes kropp?

Antar att det är till för S06.

Jag är 100% säker på att

killen i introt (inte Jacob förstås) var i Lockes kropp. Det är väl knappast omöjligt att han har specialkrafter, Jacob har ju massa... Och vi vet redan att "monstret" kan se ut som andra personer, så det kan säkert den här killen med.

Angående din idé för S06

Så kommer säkert det att ske en hel del tidsförändring, men jag tror inte att allt kommer att "resettas" eftersom att det skulle förstöra storyn totalt. All spänning skulle vara borta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är 100% säker på att

killen i introt (inte Jacob förstås) var i Lockes kropp. Det är väl knappast omöjligt att han har specialkrafter, Jacob har ju massa... Och vi vet redan att "monstret" kan se ut som andra personer, så det kan säkert den här killen med.

Angående din idé för S06

Så kommer säkert det att ske en hel del tidsförändring, men jag tror inte att allt kommer att "resettas" eftersom att det skulle förstöra storyn totalt. All spänning skulle vara borta...

Jag tror att en hel del kommer att

återställas tills när dom krashade. Men tror då också att när dom krashar och kommer på att det hänt redan inte reagerar på samma sätt, och på så vis dör vissa som inte dog annars först, och så överlever några, och så är dom på jakt efter vad den riktiga anledningen att dom skulle krasha där var, eftersom att dom då gjort det två gånger, eller någonting sådant.

Låter inte helt omöjligt enligt mig. Men vi får vänta och se. Jag är iaf bombsäker på att det kommer att bli skitbra hur som helst.

Edit: Jag känner iaf att det i sista säsongen någon gång måste bli någon typ utav deja vu-moment från första säsongen. Att dom kommer till samma ställen eller så.

Dom kommer ju iaf inte att komma tillbaka på planet och sedan landa på LA Airport och fortsätta sina liv helt vanligt. Möjligtvis så kanske dom kommer tillbaks på planet, landar på LA Airport och sedan på något annat vis kommer tillbaka till ön. Jag vet inte. Men det är ju ön som är huvudpersonen så, ön kommer dom fortfarande att vara på på ett eller annat sätt.

Som sagt. Några deja vu-moment känns som att det måste finnas. Det där trädet där de gömde sig

för röken

i säsong ett eller två, eller där de

skjöt Ethan (hette han så?).

Var inte det på samma ställe förresten? Well, det finns massor av gamla klassiska händelser som man kommer ihåg, som dom (/man) säkert på ett eller annat vis kommer att påminnas om.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att en hel del kommer att

återställas tills när dom krashade. Men tror då också att när dom krashar och kommer på att det hänt redan inte reagerar på samma sätt, och på så vis dör vissa som inte dog annars först, och så överlever några, och så är dom på jakt efter vad den riktiga anledningen att dom skulle krasha där var, eftersom att dom då gjort det två gånger, eller någonting sådant.

Låter inte helt omöjligt enligt mig. Men vi får vänta och se. Jag är iaf bombsäker på att det kommer att bli skitbra hur som helst.

Det känns en aning rörigt, jag är osäker på om de kommer att vilja förändra storyn såpass mycket. Samtidigt finns det i för sig inte mycket kvar att hämta ifrån 1970-storyn nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns en aning rörigt, jag är osäker på om de kommer att vilja förändra storyn såpass mycket. Samtidigt finns det i för sig inte mycket kvar att hämta ifrån 1970-storyn nu...

Precis, det känns så. Dom kan ju inte

vara kvar där känns det som. Och vad händer med "Locke", Locke, Sun, Ben, Jacob, Richard och alla dem som är i 'nutiden'?

Läs min edit förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grym säsongavslutning. Vill ha mer, nu! Personligen tror jag mest på följande teori:

The statue is of Anubis, the Egyptian God of death. Also, a picture of Anubis was shown in the temple where the black smoke came from. Thus, the black smoke is Anubis, the God of death. We have seen the smoke monster appear in the form of Eko's brother, Yemi, Alex, and as Christian. It can appear in the form of anyone whose dead body is on the island. Now, drumroll, the smoke monster is appearing as John Locke. the real John Locke is indeed dead.

Anubis is also the guy we saw at the begining on the beach with Jacob. Jacob is also a God, and normally God's can't kill each other. The loophole is that apparently only a mortal man is able to kill a God. This is why people don't get to see God until they are dead (when they go to heaven). This is why Ben never got to see Jacob. Anubis figured this out. First, Anubis tried to use the form of Christian to convince people on the island to do things against Jacob's will and change history. But Jacob kept rebalancing things back to the way they were supposed to happen (by power of persuasion when visiting everyone off the island, for example). So Aubis came up with Plan B, to pose as John Locke, then appear as Alex to convince Ben to kill Jacob.

22.29.10 Jesper: Why does Anubis want to kill Jacob? Because Jacob is RA, God of life. Richard Alpert is his son, perhaps (initials R.A. or RA). We literally saw Jacob bring Locke back to life after he fell out of the window. With Jacob dead, Anubis can now alter history however he pleases and kill whomever he wants. He can again rule as God of death. This is the ultimate bad ending. We're doomed!

But wait, Juliet just got the bomb to explode, which will mean everything that happened on the show, including the killing of Jacob, never happened. She saved the day. In fact, everything done by the Losties for the whole series was a component leading up to this. And it was Jacob who led to them all coming to the island. So they all played a part in "keeping balance to the force."

Tycker att allting stämmer in och låter sjukt logiskt. Ska bli spännande att se.

Det där du har skrivit som en teori, är det din egen eller någon annans (jag har inte läst den alltså)? Är det bara en teori eller känns den väldigt sannolik och spoilar?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vartifrån den kommer ursprungligen, hittade den här: Susie.

Tweak: Det är en teori såklart, även om jag finner den högst sannolik. Fast det har jag i och för sig även gjort med andra teorier som visat sig felaktiga. Men spoiler..tja, inte mer än andra trovärdiga teorier.

Wää, vet inte om jag ska läsa eller inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där du har skrivit som en teori, är det din egen eller någon annans (jag har inte läst den alltså)? Är det bara en teori eller känns den väldigt sannolik och spoilar?

Har du sett det sista avsnittet eller ej? Om du inte har sett det bör du absolut inte läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett det såklart.

Jag tycker personligen att det inte är någon direkt spoiler. Den lägger inte fram särskilt många teorier om vad som kommer ske, utan försöker snarare förklara vad som redan skett. Sen om du vill vänta med den förklaringen är ju upp till dig. :)

Edit: Upp till de tre sista raderna är det i alla fall ingen större skada att läsa, där är det nästan enbart en väldigt logisk förklaring för vad som just har hänt.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Jag gillar verkligen att dom inte släpper en enda bild överhuvudtaget från den nya säsongen. Kommer att bli så galet spännande att se vad dom har kokat ihop. Har däremot några spoilers (ingenting superstort, och dom bevisar inget):

- Många äldre karaktärers skådespelare har synts på inspelningen, och en promobild visar alla karaktärer.

- Dom första två avsnitten heter "LA:X" och "LA:X 2" vilket är namnet på flygplatsen som dom skulle landa på.

- Ännu en promobild som var målad visade alla karaktärer, och bara vissa gjorda med färg. Det var något hur dom som var död var ofärgade eller nåt, är inte säker. Kan betyda att dom som faktist var döda förut kan ha något speciellt över sig när dom kommer tillbaka den här säsongen.

Sen finns det en sammanfattning av hela serien, på 8:40 så förklarar dom allt som man behöver veta inför nästa säsong, värt att se om man vill friska upp minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...