Jump to content

LOST


Elander
 Share

Recommended Posts

En teori jag lästa angående tidslinjerna är :

i have a bit of a different theory. i think that jack will end up being the new leader of the island, and will learn how to move it. at the end of the season, he will sacrifice himself by moving the island to the bottom of the ocean so that noone will ever have to live on that wretched place again. there's no way that it was caused by jughead. how can it blow the island to the bottom of the ocean, but everything remain intact?

Det låter väldigt rimligt på något sätt

Låter rimligt, men det måste ju inte vara

Jack som gör det.

Men utöver det så är det nånting som jag kan tänka mig ska hända.

Det med bomben stämmer ju helt, den skulle ju ha sprängt bort ön och inte sänkt den intakt ner i havet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En teori jag lästa angående tidslinjerna är :

i have a bit of a different theory. i think that jack will end up being the new leader of the island, and will learn how to move it. at the end of the season, he will sacrifice himself by moving the island to the bottom of the ocean so that noone will ever have to live on that wretched place again. there's no way that it was caused by jughead. how can it blow the island to the bottom of the ocean, but everything remain intact?

Det låter väldigt rimligt på något sätt

Omöjligt. 815 flyger över den sjunkna ön 2004 på den nya tidslinjen. Ö-jack kan omöjligen ha varit på ön innan eftersom vi har följt honom under 2004 (när planet kraschade, samma år och tid och allt som planet X flög över) till 1977 till nu 2007 där vi är nu. När skulle han kunna ha sänkt ön?

Det är fullkomligt logiskt att verklighet X är verkligheten så som den skulle ha varit om bomben sprängdes. Varför ön sjönk vet jag inte men det måste vara så.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det känns som att vi för tillfället får följa dem i två olika dimensioner. I den ena sprängs bomben (och ön sjunker, och deras flygplan kommer fram) och i den andra dimensionen sprängs inte bomben. Det känns ju lite väl att Juliette överlevde att en vätebomb sprängdes när hon låg precis brevid den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det känns som att vi för tillfället får följa dem i två olika dimensioner. I den ena sprängs bomben (och ön sjunker, och deras flygplan kommer fram) och i den andra dimensionen sprängs inte bomben. Det känns ju lite väl att Juliette överlevde att en vätebomb sprängdes när hon låg precis brevid den.

Det känns lite väl att nån av dom överlevde en vätebomb på det avståndet. Energin i fickan måste ha tagit upp bombens smäll eller något i den stilen, det känns som det hittils mest uppenbara sättet för dom att förklara det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns lite väl att nån av dom överlevde en vätebomb på det avståndet. Energin i fickan måste ha tagit upp bombens smäll eller något i den stilen, det känns som det hittils mest uppenbara sättet för dom att förklara det!

Absolut, så har jag också tänkt det. Men oavsett om explosionen absorberades så känns det som att man bör ha dött om man låg en meter ifrån den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det känns som att vi för tillfället får följa dem i två olika dimensioner. I den ena sprängs bomben (och ön sjunker, och deras flygplan kommer fram) och i den andra dimensionen sprängs inte bomben. Det känns ju lite väl att Juliette överlevde att en vätebomb sprängdes när hon låg precis brevid den.

De teleporterades ju fram i tiden samtidigt som bomben sprängdes. Juliette dog ju av skadorna från fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag misstänker att det hela är mer komplicerat än vad vi tror, åtminstone kommer det bli det med säsongens gång. Förresten, kan det finnas två versioner av Jack, Kate, Sawyer och co. i den tidslinje där de är tillbaka vid luckan?

Tycker också att det är intressant att ön verkar ha två ansikten som är svåra att koppla ihop. Det första är dess materiella och fysiska egenskaper med den magnetiska energin och allt det där, och det andra är dess spirituella och metafysiska krafter. Om nu Jacob och den "mörka" (Låtas-Locke) representerar gott och ont, som det verkar utge sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag misstänker att det hela är mer komplicerat än vad vi tror, åtminstone kommer det bli det med säsongens gång. Förresten, kan det finnas två versioner av Jack, Kate, Sawyer och co. i den tidslinje där de är tillbaka vid luckan?

Tycker också att det är intressant att ön verkar ha två ansikten som är svåra att koppla ihop. Det första är dess materiella och fysiska egenskaper med den magnetiska energin och allt det där, och det andra är dess spirituella och metafysiska krafter. Om nu Jacob och den "mörka" (Låtas-Locke) representerar gott och ont, som det verkar utge sig.

Tror knappast det är så simpelt. Inget i LOST har varit i svart eller vitt. Ingen är genomond eller genomgod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte att det nya avsnittet var segt som fan, vars är alla svar? Jag hoppades att det skulle spridas ut lite och inte släppas som en fet bomb i slutet.

Men avsnittet rockade ändå! Var galet skönt att

få se Claire igen, och hon var tokmysig i den "alternativa tidslinjen"! Hänger dock inte med, var inte familjen som skulle adoptera barnet fake? Men vi vet ju inte vad vi ser under alla flash-nånting, så jag antar att det inte är så enkelt som en alternativ tidslinje.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan vad grymt nya avsnittet var.

Äntligen börjar the numbers få sin förklaring!

Tycker att "the numbers" bara blev snurrigare nu. Varför skulle Dharma stämpla in dom på luckan om dom är ordningen som Jacob tänkte vilka skulle kunna vara kandidater för en "ny Jacob"? Men trevligt att se att dom har en plan för siffrorna, var länge sen dom pratade om dom.

Och, Hurley

ÄGER ju som en lättsam lyckosam snubbe!

:)

Edit: Jag börjar bli nyfiken på vad som händer när nån

skjuter "Locke".. När Richard skrek "DON'T SHOOT" i första avsnittet så verkade han rädd för det, och i det här avsnittet så verkade Locke lite lurig när Sawyer satte pistolen i huvudet på honom.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Jag börjar bli nyfiken på vad som händer när nån

skjuter "Locke".. När Richard skrek "DON'T SHOOT" i första avsnittet så verkade han rädd för det, och i det här avsnittet så verkade Locke lite lurig när Sawyer satte pistolen i huvudet på honom.

Han blev skjuten i ep2. Eftersom han i själva verket är en svart rök så är jag tveksam till om något händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra avsnitt!

Kul att se Claire igen! Fast jag tycker det känns lite som att de står och stampar nu. Ja, någon ska komma och ja, flocke ska till templet men NÄR?! och HUR?! och VARFÖR?!

Jag tycker det är helt lagom tempo, jag njuter av varje sekund nu när det är sista säsongen.

Grymt att man nu förstår hur Jacob har kunnat veta allt som hänt i deras liv, genom spegeln. Men än är det mycket mystik kvar. Jag tror det kommer bli Locke VS Jack i slutändan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...