Jump to content

LOST


Elander
 Share

Recommended Posts

The End är nästa avsnitt, i två delar, och det är slutet! 2½ timme långt totalt, med reklam. Det sänds den 23e i USA (på söndag), så vi kan se det på måndag! Dessutom är det ett dubbelavsnitt som sammanfattar hela serien innan (jag ska iallafall se det, för att hypa mig lite) och efteråt är det en talkshow-grej efteråt med alla skådespelare och skapare som också borde vara värd att se på. :doh:

Grymt! Det blir en helkväll med andra ord :) Synd att jag är bortrest måndag och tisdag, fyfaan om någon skulle spoila slutet! Kommer få ha hörlurar i öronen hela resan :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt! Det blir en helkväll med andra ord :) Synd att jag är bortrest måndag och tisdag, fyfaan om någon skulle spoila slutet! Kommer få ha hörlurar i öronen hela resan (w00t)

Lämna ditt telefonnummer i ett PM så kan jag smsa små spoilers som driver dig till vansinne innan du kommer hem! :blink:

Och ja, dom har verkligen gjort det till en helkväll! Förstår dom, reklamtiden gick på 900 000 dollar för 30 sekunder har jag för mig! Varje reklampaus betalar helt plötsligt tillbaka för ett helt avsnitt känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lämna ditt telefonnummer i ett PM så kan jag smsa små spoilers som driver dig till vansinne innan du kommer hem! :blink:

Och ja, dom har verkligen gjort det till en helkväll! Förstår dom, reklamtiden gick på 900 000 dollar för 30 sekunder har jag för mig! Varje reklampaus betalar helt plötsligt tillbaka för ett helt avsnitt känns det som.

Nej tack :)

Jag är bara så rädd att de ändå ska lämna massa frågetecken..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej tack :)

Jag är bara så rädd att de ändå ska lämna massa frågetecken..

Men det kan du räkna med att dom kommer att göra. Det är ju Lost! Jag satsar 50 kronor på att dom kommer att avsluta på så sätt att man måste sitta och tänka "vänta lite, vad händer sen då?".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2.91GB, Gaaaaaqah! :P

Jag önskar att jag kunde köra med HD på den här skruttdatorn, men, det är ändå 1,36 gb för mig. 50 procent klart, tänkte börja se del 1 medans del 2 laddar. HYPE!

Edit: Jag vet inte vad jag ska säga............................! Det här tar lite betänketid innan jag kan få ur mig nåt vettigt.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var väl ganska väntat att slutet inte skulle besvara några av de frågorna man suttit och klämt på... Jag fattar ingenting nästan, men det verkar som att alla var döda hela tiden eller något... Yay... -.-

Edit: okej, såhär någonting verkar det vara:

FROM JACK SHEPARD’S FACEBOOK PAGE —— First of all I want to say thank you to all of the wonderful fans and the last six years, it’s been an amazing ride. But let’s save the tears for later and dig right in to ‘The End’.

Let’s put one thing to rest, the Island was NOT purgatory, nor was it HELL. Everything that happened, happened. The Island was real, Jacob was real, Smokey was real, Flight 815 was real and all of our favorite characters and their deaths were REAL.

The sideways world was their afterlife – it was not immediate nor was it far in the future, there is no time or time-lines in the afterlife. Because of their connections in life and on the Island, they all made the sideways world together as a place to find each other when they all eventually passed on. They all wanted to be together in the end, it was the power of their love for each other. Just like Christian Shephard said to Jack, “some of them died before you and some long after you”. It’s the place you go when you leave this world and pass to the next.

In no way does it mean that the Island and their lives weren’t real. Oceanic Flight 815 crashed on September 22, 2004 and they lived there for 108 days before the Oceanic Six left the Island for three years. The rest stayed on the Island as it shifted through time and we saw the Dharma Initiative and how our people caused ‘The Incident’.

The Incident only served to put the time-lines back in place and put our people back in 2007 where they needed to be to fulfill their destinies. When Juliet died and said “it worked”, this only served as an introduction into the sideways world, the afterlife. It was an easy way to slide us into the new story telling feature this season.

Jack became the new ‘Jacob’, but only for a short time, because he knew it was his destiny to save the Island. Hurley became the new ‘Jacob’ and Ben became the new ‘Richard’ for the long term. Hurley was innocent and pure, just as Jacob once was.

To clear up a few loose ends. Ben did not go into the church because he was not truly connected to any of the people inside and was not yet ready to move on. The people inside all had lasting connections throughout their lives and a few of them had life altering love that connected them, such as Desmond and Penny.

David, Jack’s son, was not real. Just as Locke told him from the hospital bed, “you don’t have a son Jack”. This was something that Jack’s mind created because it seemed right and he had not yet let go. Kate ultimately helped him to let go by taking him to the church, Christian finished the job.

They did not all die at once and their lives on the Island mattered as much as anything else, what happened – happened. They all died at different times and all met there at the same time, because there is no “now” in the sideways world, in the afterlife.

You will also notice that not everyone from our past was there, some were ready and some were not. Some betrayed their connections and some never felt anything for anyone on the Island. I hope this serves to help you better understand what the ending meant and how it was meant to be portrayed. Please feel free to comment and ask questions and I, we, will do the best to answer them.

Thanks for all the memories and thanks for being the loyal fans that you have always been. - Jack

Det finns fortfarande en massa frågor man har men jag förstår väl ungefär. Däremot förstår jag inte varför de vill "move on" när de alla redan har varandra så fint i nån slags låtsasvärld.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var väl ganska väntat att slutet inte skulle besvara några av de frågorna man suttit och klämt på... Jag fattar ingenting nästan, men det verkar som att alla var döda hela tiden eller något... Yay... -.-

Nej, allihopa återförenades när de dog (oavsett när i det verkliga livet) i den alternativa verkligheten, så att de kunde börja efterlivet tillsammans eftersom de betydde så otroligt mycket för varandra. Jag tror att Lost överhuvudtaget först och främst handlat om vänskap och kärlek eftersom karaktärerna alltid varit i centrum, och inte själva ön. Jacob (om jag minns rätt) sa ju att han tog dit dem för att de var vilse i sina liv, och eftersom han representerar det "goda" valde han att göra gott för alla han tog dit vid sidan av att välja en kanditat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, allihopa återförenades när de dog (oavsett när i det verkliga livet) i den alternativa verkligheten, så att de kunde börja efterlivet tillsammans eftersom de betydde så otroligt mycket för varandra. Jag tror att Lost överhuvudtaget först och främst handlat om vänskap och kärlek eftersom karaktärerna alltid varit i centrum, och inte själva ön. Jacob (om jag minns rätt) sa ju att han tog dit dem för att de var vilse i sina liv, och eftersom han representerar det "goda" valde han att göra gott för alla han tog dit vid sidan av att välja en kanditat.

Mjo, hänger med på det mesta nu. Men varför inte bara leva tillsammans i den där fejkvärlden? Jaja. Sen undrar jag ändå lite om hela Jacob/MiB och deras fejkmamma etc etc, allt det var ju på riktigt... Varför fick inte MiB lämna ön mm. Men ön var cepe, det får man väl leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, hänger med på det mesta nu. Men varför inte bara leva tillsammans i den där fejkvärlden? Jaja. Sen undrar jag ändå lite om hela Jacob/MiB och deras fejkmamma etc etc, allt det var ju på riktigt... Varför fick inte MiB lämna ön mm. Men ön var cepe, det får man väl leva med.

Det var ju förstöra den han egentligen ville.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju förstöra den han egentligen ville.

Han ville förstöra den och sen lämna. Genom att förstöra den skulle alla kandidater dö.. Men vad skulle hända när han lämnat ön?

Jaja, nu såhär när det har satt sig så tycker jag väl att avslutet var helt okej, även fast det känns som att de lade allt fokus på karaktärerna och struntade helt i många av de riktigt random sakerna som skedde på ön. Men men, det var en magisk ö med en on/off-knapp, det får man väl nöja sig med! Sedan skulle det ju ha varit intressant att se tiden som Hurley och Ben vaktade den. En spinoff kanske? ;)

Jag hade föredragit med att slutet var mer att de hade lyckats befria sig från ön och haxxa runt med dimensioner och tidslinjer så att de nu befann sig i en alternativ dimension men att de mindes allt som har hänt. D v s i princip samma sak som skedde förutom den lilla detalj att de inte alla är döda samt att de inte ska fjanta sig och dra iväg!

Edit:

Gud alltså. Ska jag vara ärlig så satt jag under de sista avsnitten och nästan längtade tills det skulle vara slut och man kunde få lite closure... Men nu har jag suttit i flera timmar och tänkt på skiten, jag vill ha mer. :P

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, nu såhär när det har satt sig så tycker jag väl att avslutet var helt okej, även fast det känns som att de lade allt fokus på karaktärerna och struntade helt i många av de riktigt random sakerna som skedde på ön. Men men, det var en magisk ö med en on/off-knapp, det får man väl nöja sig med! Sedan skulle det ju ha varit intressant att se tiden som Hurley och Ben vaktade den. En spinoff kanske? :P

LOST var från början tänkt som en karaktärdriven show. Mysterierna tog in oss, karaktärerna höll oss kvar. Förutom Kate då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att finalen var sjukt bra och jag är helt förkrossad. När Jack snubblade in i bambuskogen fattade jag men en gång att serien skulle sluta med samma scen som den började med. Grymt!

Det hade iofs varit kul att få veta svaret på alla mysterier, men det var väl inte det viktigaste egentligen. Jag saknade Michael och hans son i kyrkan också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LOST var från början tänkt som en karaktärdriven show. Mysterierna tog in oss, karaktärerna höll oss kvar. Förutom Kate då.

Instämmer, jag insåg det senare. :P

Jag tycker att finalen var sjukt bra och jag är helt förkrossad. När Jack snubblade in i bambuskogen fattade jag men en gång att serien skulle sluta med samma scen som den började med. Grymt!

Det hade iofs varit kul att få veta svaret på alla mysterier, men det var väl inte det viktigaste egentligen. Jag saknade Michael och hans son i kyrkan också.

Sista scenen när de alla kramas medan Jack springer döendes i skogen är riktigt fin. Michael hörde väl fan inte hemma i kyrkan, han förrådde dem ju. Däremot borde Miles ha varit där! Spenderade inte han tre år i Dharma tillsammans med Jin, Sawyer och Juliette?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Michael var ju fast på ön, dömd att viska i all evighet

:P

Miles ingick antagligen inte i planen för att gå vidare, eller så var han helt enkelt inte redo.

Förövrigt ett otroligt fint slut på en otroligt bra serie. Har haft svårt som fan att smälta det, kändes så jävla tomt efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...