Jump to content

LOST


Elander
 Share

Recommended Posts

Jag tycker att det känns som att vi för tillfället får följa dem i två olika dimensioner. I den ena sprängs bomben (och ön sjunker, och deras flygplan kommer fram) och i den andra dimensionen sprängs inte bomben. Det känns ju lite väl att Juliette överlevde att en vätebomb sprängdes när hon låg precis brevid den.

Jag tycker jag var rätt nära med min teori! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men är det inte en stor krater i början av säsong 6 där alla låg? Som att bomben hade smällt!? Eller varför låg alla plötsligt utspridda om bomben inte smällde?

Jo, fast det skulle bli en större explosion än så om en vätebomb smällt av på riktigt. Jag tror att den där kratern snarare kommer ifrån all elektromagnetism.

Bara jag som får känslan av att

Widmore egentligen är en bra snubbe?

Jo, jag tror att han är god medan MiB är ond... Fast jag gillar MiB mer än Whitmore!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men är det inte en stor krater i början av säsong 6 där alla låg? Som att bomben hade smällt!? Eller varför låg alla plötsligt utspridda om bomben inte smällde?

Kommer du ihåg slutet av säsong 2? Desmond vrider om nyckeln i the swan och hela skiten exploderar och lämnar en krater. Det är samma krater de vaknar upp i. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjukt bra avsnitt!

Jag tror att det de upplever är efter ön och att deras minnen där ifrån är dolda och övertäckta av ett påhittat liv som Widmore har skapat på nåt vis. För det verkade ju som om Mrs Widmore kände till något. Och när Desmond vaknade upp i elektromagnethyddan tittade han på sin hand eftersom han precis hade hälsat på Penny och vi har ju sett att Desmond tidigare i serien fått flashes in i framtiden(?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjukt bra avsnitt!

Jag tror att det de upplever är efter ön och att deras minnen där ifrån är dolda och övertäckta av ett påhittat liv som Widmore har skapat på nåt vis. För det verkade ju som om Mrs Widmore kände till något. Och när Desmond vaknade upp i elektromagnethyddan tittade han på sin hand eftersom han precis hade hälsat på Penny och vi har ju sett att Desmond tidigare i serien fått flashes in i framtiden(?)

Finns inte en chans att det är ett "efter". Det är en annan dimension OM dom inte hade varit på ön, alternativt att som det redan sagts innan, Ön är typ himmel/helvete, MiB/Jacob är djävulen/gud och alla på ön är egentligen döda. Det motstrider dock en del med alla som rest till ön, typ dharma och widmore.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns inte en chans att det är ett "efter". Det är en annan dimension OM dom inte hade varit på ön, alternativt att som det redan sagts innan, Ön är typ himmel/helvete, MiB/Jacob är djävulen/gud och alla på ön är egentligen döda. Det motstrider dock en del med alla som rest till ön, typ dharma och widmore.

Jag håller fast vid min teori. Jag tror att båda scenarier har utspelats eftersom Desmond får flashar och att hans mor är medveten om det andra scenariots existens.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns inte en chans att det är ett "efter". Det är en annan dimension OM dom inte hade varit på ön, alternativt att som det redan sagts innan, Ön är typ himmel/helvete, MiB/Jacob är djävulen/gud och alla på ön är egentligen döda. Det motstrider dock en del med alla som rest till ön, typ dharma och widmore.

Har för mig att producenterna har gått ut och sagt att karaktärerna inte är döda och att ön är en riktig ö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Avsnitt 13 någon? Någon som längtar till avsnitt 14? Någon? Någon?

Gah. Har sett Lost hela dagen. Catch-up... Började följa säsongen när den först började sändas, och såg direkt varje avsnitt enda fram tills avsnitt 4. Sedan dess hade jag inte sett något mer. Så idag har jag sett E05-E13.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...