Jump to content

LOST


Elander
 Share

Recommended Posts

Instämmer, jag insåg det senare. :P

Sista scenen när de alla kramas medan Jack springer döendes i skogen är riktigt fin. Michael hörde väl fan inte hemma i kyrkan, han förrådde dem ju. Däremot borde Miles ha varit där! Spenderade inte han tre år i Dharma tillsammans med Jin, Sawyer och Juliette?

Just det! Vad var det Michael gjorde och varför?

Dödade Libby?

Haha, tänkte nog att det var några frågor som var obesvarade ;) Jag tror att det mesta av de sakerna tänkte de ta tillbaka och förklara senare men struntade i det på grund av olika anledningar.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Sett färdigt nu. Sjukt bra! Älska!

Gillade som många andra också speciellt alla flashbacks

när de började känna igen varandra i den alternativa tidslinjen... Efterlivet. Och så när Jack i slutet gick igenom skogen medans de i efterlivet satt i kyrkan och skulle "gå vidare"... Speciellt när man såg skon hänga i bambut där också och förstog att det skulle sluta där allting började. Och så när Vincent kom och la sig brevid Jack när han skulle dö.

:D . Shit vad fint och underbart

Men det finns som sagt ett par frågor kvar. Som sagt i Collagehumour-videon, vart kom

Jacob och MiB's mamma samt Fejkmamma ifrån, och varför/hur hade Jacob och MiB's fejkmamma kraften att göra det omöjligt för dem att göra varandra illa? Varför/hur kunde Jacob ge någon odödlighet?

Man kan fylla på den där videon med många frågor (fast några var väl onödiga och/eller hade väl redan svar).

Anywho. Hoppas att det kommer några småavsnitt eller någon liten spin-offserie som berättar lite mer och som låter oss se mer av de karaktärer som vi älskar och älskat under så många år.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det finns som sagt ett par frågor kvar. Som sagt i Collagehumour-videon, vart kom

Jacob och MiB's mamma samt Fejkmamma ifrån, och varför/hur hade Jacob och MiB's fejkmamma kraften att göra det omöjligt för dem att göra varandra illa? Varför/hur kunde Jacob ge någon odödlighet?

Man kan fylla på den där videon med många frågor (fast några var väl onödiga och/eller hade väl redan svar).

Anywho. Hoppas att det kommer några småavsnitt eller någon liten spin-offserie som berättar lite mer och som låter oss se mer av de karaktärer som vi älskar och älskat under så många år.

Vissa grejer finns det ju helt enkelt inte riktigt svar till. Men jag tänker att ljuset ifrån ön ger lite coola krafter. Vi har ju redan sett hur den botade Lockes ben/Roses cancer etc, så det är klart att den kan göra folk odödliga och allt möjligt tufft om man kan styra den lite.

Såvitt jag vet så ska vissa grejer förklaras lite i den kommande DVD/Blu-ray-utgåvan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt värt att lyssna på. Låt de gå i bakgrunden medan ni gör annat.

Gillar speciellt tanken att det kanske inte var "ön" som gav tillbaka Locke känseln i sina ben utan att kanske var psykologiskt eller neurologiskt. Men Locke utforskar aldrig den tanken att det finns en rationell förklaring och tror att det är ödet och blir en "man of faith" vilket ligger bakom 80% av dramat i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drömde om ett alternativt slut till Lost idag, i princip ett helt nytt sista-avsnitt. Det gick ut på att Jack i verkliga livet togs in på sjukhus, hade inbillat sig allt och alla karaktärer från ön jobbade på sjukhuset eller var anhöriga till honom. Typ som i Shutter Island, han hade liksom skapat sig en egen verklighet där på sjukhuset. Rätt mycket från drömmen har försvunnit men tycker ändå mitt undermedvetna lyckades sy ihop ett jävligt bra alternativt slut.

Fy fan vad jag saknar Lost.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Det har släppts en 12 minuters episod, har inte sett den men den ska handla om när Ben och Hurley styrde på ön när ingen annan var kvar. Minns inte vad den heter, men den är med på säsong 6 DVDboxen tror jag

Den heter The New Man in Charge och tja..

.. det är inte så mycket som en episod som det är manusförfattarna som spottar fansen i ansiktet. Först blev jag förvirrad men sen när jag förstog symboliken så blev jag arg.

Männen på dharmastationen ska helt klart föreställa Losts fanbase. Ben (manusförfattarna) kommer och säger att stationen (serien) ska läggas ner. När de två männen (fansen) får höra detta kommer de på hur många obesvarade frågor det finns om deras station (serien) och Ben (manusförfattarna) ler och säger okej, ni får varsin fråga. Ben visar en DVD som svarar på de två mest triviala frågorna på Lostpedia (Hurley bird och Supplydroppen) och lämnar sen med ett hånfullt leende männen för evigt med sina frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den heter The New Man in Charge och tja..

.. det är inte så mycket som en episod som det är manusförfattarna som spottar fansen i ansiktet. Först blev jag förvirrad men sen när jag förstog symboliken så blev jag arg.

Männen på dharmastationen ska helt klart föreställa Losts fanbase. Ben (manusförfattarna) kommer och säger att stationen (serien) ska läggas ner. När de två männen (fansen) får höra detta kommer de på hur många obesvarade frågor det finns om deras station (serien) och Ben (manusförfattarna) ler och säger okej, ni får varsin fråga. Ben visar en DVD som svarar på de två mest triviala frågorna på Lostpedia (Hurley bird och Supplydroppen) och lämnar sen med ett hånfullt leende männen för evigt med sina frågor.

Tack för den kopplingen, den gjorde inte jag. :P

Äsch, man får se det som så att manusförfattarna kan hitta på vad de vill för att förklara de olika frågorna man kan ha, och då känns det helt plötsligt meningslöst att ha frågorna. Vissa grejer hade ingen planerad förklaring och att då försöka hitta på svar till dem känns inte helt tillfredsställande. Lite som när man vaknar upp ur en dröm för tidigt och försöker hitta på ett slut till den.

Edit:

På lostpedia listade de några fler förklaringar man fick:

Pierre Chang's aliases. ("Orientation") ("Three Minutes") ("There's No Place Like Home, Part 2") ("Because You Left")

The Hurley Bird's origins, in that it is a genetic research hybrid. ("Exodus, Part 2") ("Live Together, Die Alone, Part 2")

The nature and purpose of Room 23. ("Not in Portland") ("The Package")

That there will be further tasks given to the polar bears at the Orchid station. ("There's No Place Like Home, Part 2")

Dr. Chang asks to affix a tracking device around polar bears' neck. ("Confirmed Dead")

The pregnancy problems in the Island's later history are due to electromagnetic properties that have been released, most likely as a result of the accident at the Swan site.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Jag kollar igenom denna serien just nu och känner att det finns, trots det jobbiga Hollywoodperspektivet, många bra och spännande grejer. Trots detta stör jag mig på alla de kristna influenserna och det bitvisa propagerandet... finns det medhåll om detta eller är jag själv?

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Whoa, den här tråden fick mig att inse hur gött forumet var förr i tiden. Kan verkligen inte förstå att den är 130 sidor lång! :o

Den är bara 50 för mig :ph34r:

Kör sedan ett tag tillbaka typ 50 inlägg per sida, kommer inte ens ihåg varför jag ändrade.

Såg faktiskt klart hela lost, typ den enda i min bekantskapskrets och ändå var det riktigt många som började kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, Kobbes är kortare än Antes!

Nej men, inget illa menat. Du borde hänga med när Grabbarna Goof lirar BF någon gång. Jag ser allt att du sitter och spelar om dagarna!

Det är min pappa :ph34r:

Jag själv spelar extremt sällan, typ var annan månad! Men det vore ju trevligt att spela någon gång ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är min pappa :ph34r:

Jag själv spelar extremt sällan, typ var annan månad! Men det vore ju trevligt att spela någon gång ändå!

Ljug inte, vuxna spelar inte så mycket. :P

Haha, jag ska hoppa in med din pappa någon gång och kniva honom, det kan bli skoj. :D

Ja det är lugnt, om du ser att jag, Ante och/eller Lajjan är på samma server så är det bara att hoppa in och skrika i chatten så bjuder vi in på Skype.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...