Jump to content

LOST


Elander
 Share

Recommended Posts

Jack har tbh alltid varit den som jag har sett som seriens huvudperson.

Tråkigt att Faraday dog, han var en intressant karaktär. Miles är emellertid min favorit just nu, av någon anledning.

Gillar också honom riktigt mycket. Likaså Sayid och Withmore

(faktiskt, även om han lika gärna kan vara ond).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså Vicke du spoilar en hel del. Alla fattar ju

att någon dött och kanske mer än så.

Sant. Lite bättre nu, right?

Jag tyckte bara att Jack var lite utav huvudpersonen i första säsongen, men sen har jag mest förstått att han bara tog på sig ledarrollen i början, och på så sätt framstog som huvudpersonen. Enligt mig så är de personer jag pekade ut tidigare mer huvudpersoner nu.

Fast om man tänker efter, det är ju ön det handlar om, och att

Widmore vill 'äga' den och utnyttja den för att tjäna stora summor pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När var det

Faraday

försvann från resten av gruppen? Alltså när var

han med dem senast innan detta avsnitt

?

Faraday

försvann strax efter

Sawyer, Miles, Juliet & co gick med i Dharma. Han

hade visst varit

av ön (på 70-talet) och jobbat för Dharma Initiative i Ann Harbour som forskare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

z0mg ma fuckin' gawdz!

Bra säsongsavslutning som fan!

W0rd

Hehe, undrar hur många Lost-analytiker som "saw this one coming". ;) Sjukt bra, bästa sedan S03-avslutningen.

Tweak: Early 2010.

*

:>Spoilers för säsongsavslutninen av säsong fem :ph34r:*

Håller med om att det var sjukt bra, och förmodligen den bästa. Jag "saw this one coming" från det att Jack ville

ta på sig ansvaret och avsluta det Faraday hade påbörjat.

När

bomben inte sprängdes när den föll ner i hålet så kände jag mig bombsäker på att den skulle sprängas senare iaf. Väldigt intresant också då det var trettio år tidigare än när Ben och Locke och Sun var på ön för att gå till Jacob. Spännande också vad som hände där.

Kan knappt vänta på mer... Sedan så känns det lite trist att det bara är en säsong kvar. Det är ju alltid / oftast så när det är någonting skitbra som är påväg att ta slut. Man får väl bara vara glad att man fått 'uppleva' någonting såhär bra. Det är ju inte riktigt samma sak att kolla på repriser, även om det också är bra.

Men, det blir säkerligen att köpa alla 6 boxar, eller en samlingsbox som mest troligt kommer att släppas med hela serien, efter att sista säsongen är slut.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menade främst

kampen mellan Jacob och hans fiende, och att Locke troligtvis aldrig återuppstod, utan att det var mannen från introscenen i Locke's kropp.

.

Jo iofs. Du menar att

Jacob styrde en 'visuell kopia' av Locke för att få Ben att döda honom? Det låter ju helt sjukt. För det var ju mannen från introscenen som var Jacob. Eller menar du den andra? Han ville ju iofs döda Jacob. Men hur skulle han komma in i Lockes kropp?

Antar att det är till för S06.

Sjukt bra i vilket fall som helst. Någon som förresten hörde vad

Jacob försökte säga till "John" innan han vart inputtad i elden? Och vad sa "John" när han puttade in honom?

Edit @ Siana:

*

:>Spoilers för säsongsavslutninen av säsong fem samt funderingar över S06 :ph34r:*

Men om

bomben

funkar, vilket det känns som om den kommer att göra (Det var ju Faradays ide för tusan!) så kommer ju

ingenting av det där att hända.

Jag har en liten känsla, en ide, som känns väldigt sjuk, men det känns som att det inte är helt omöjligt. What if,

bomb-planen som Faraday kom upp med, som de lyckades genomföra fungerade, och sedan så går allting tillbaks så som det skulle vara. Hur skulle det bli? De flög på flygplanet mot LA. Men, tänk om de kommer tillbaka på flygplanet efter smällen och sedan så kraschar planet på ön igen. När de kommer "tillbaka" på ön igen så kommer dom ihåg vad som hänt... Sedan därifrån utvecklas hela den sista säsongen.

Kanske lite långsökt, men whatever.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo iofs. Du menar att

Jacob styrde en 'visuell kopia' av Locke för att få Ben att döda honom? Det låter ju helt sjukt. För det var ju mannen från introscenen som var Jacob. Eller menar du den andra? Han ville ju iofs döda Jacob. Men hur skulle han komma in i Lockes kropp?

Antar att det är till för S06.

Ja, jag menar scenen från stranden.

Den här mannen ville ju döda Jacob (scenen från stranden utspelar ju sig på Black Rock-tiden), han sa ju "do you know how much I want to kill you?". Sun utbrast ju utanför statyn "If that's Locke... who's in there?". Jacob's enemy har kommit för att äntligen döda honom. Något åt det hållet iaf, med Lost kan man aldrig vara säker.

Sjukt bra i vilket fall som helst. Någon som förresten hörde vad

Jacob försökte säga till "John" innan han vart inputtad i elden? Och vad sa "John" när han puttade in honom?

Jacob sa "They're coming.". Vad/vilka han menade får vi se om 8-9 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag menar scenen från stranden.

Den här mannen ville ju döda Jacob (scenen från stranden utspelar ju sig på Black Rock-tiden), han sa ju "do you know how much I want to kill you?". Sun utbrast ju utanför statyn "If that's Locke... who's in there?".

Jo jag förstog det.

Tänkte bara inte på det först.

Jacob sa "They're coming.". Vad/vilka han menade får vi se om 8-9 månader.

Ok. Spännande. Vad sa Locke när/innan han

puttade honom

? :>

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattade också tycke för

Jacob, skön kille alltså

. Den stora behållningen i den här säsongsfinalen, som var helt fenomenal, var ju helt klart

Jacob och hans rival-grejen.

Vad fan ska man göra i 8-9 månader nu då?

Håller med. Men jag tror inte att

Jacob dör. Känns inte som om det går... Inte sådär simpelt. Vi vet att ön har speciella krafter, och det har de där två personerna också. Jacob återupplivade ju John. Visst har han varit en ledaren i några säsonger redan, men det känns inte riktigt som att dom kan helt enkelt döda honom och glömma bort honom i samma avsnitt som de visar honom för första gången.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...