Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Nu har min mobil gått sönder (W800i) och jag ska köpa mig en ny mobil.

Jag har kollat på prisjakt och hittat Asus P535

och LG KE850

Så, nu undrar jag om någon har testat, eller rent av äger någon av de här telefonerna, eller om ni har tips på någon annan mobil med touch-screen? Orkar inte sitta och vänta på att iPhone ska komma till Sverige och jag behöver en mobil.

Asus mobilen har jag inte hittat så många recensioner på, så jag vet inte så mycket om den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man råkat krossa displayen på en k750i så att man bara kan se det som är på nedre delen, då vill man självklart fixa det ;) .

Men är det värt att reparera eller är det bättre att skaffa ny telefon?

Då min display blev krossad, ett stort streck mitt över skärmen, så skulle det kosta runt 1000-1500 att reparera det.

Var visserligen ingen K750i, men en snarlik.

Välj själv, fixa eller köp ny. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jaha, har precis inhandlat en k810i då för 3365 svenska kronor, bra köp? Dåligt?

Det borde vara ett bra köp, du snubben i handlen tog 3900 för k800... (iofs var han villig att ta ned den till 3 och 6 men det är ju ändå ett bättre pris.)

;)

Då k810 är exakt en k800 fast med annan design så tror jag inte att du kan bli missnöjd. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh... att jag gav 400 kronor extra för -7 mm och -9 gram + en stötåligare lucka till kameran och lite nya softwares. :o

Jaha, har precis inhandlat en k810i då för 3365 svenska kronor, bra köp? Dåligt?

Det borde vara ett bra köp, du snubben i handlen tog 3900 för k800... (iofs var han villig att ta ned den till 3 och 6 men det är ju ändå ett bättre pris.)

:ph34r:

Jag trodde du menade att K800 var dyrare. :)

I vilket fall - personligen skulle jag gärna lägga de 400 kronorna extra. K810 är ruskigt mycket snyggare imo. ^_^

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det här med 3G, man kan alltså inte andvända vanliga kontokort på 3G telefoner om jag har förstått det rätt, eller gäller det bara om man vill andvända internet?

Hur som helst så har jag hört att kontant 3G-kort ligger på circa 150 kr/månaden och det beloppet måste man fylla på varje månad annars försvinner pengarna man inte andvändigt? Var finns isåfall det enklaste och billigaste 3G-alternativen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det här med 3G, man kan alltså inte andvända vanliga kontokort på 3G telefoner om jag har förstått det rätt, eller gäller det bara om man vill andvända internet?

I de flesta (alla?) fall så går det att använda sitt gamla hederliga GSM-kort i sin 3G-mobil, men då kan man inte använda 3G-funktionerna som t.ex. videosamtal och snabbare internet. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I de flesta (alla?) fall så går det att använda sitt gamla hederliga GSM-kort i sin 3G-mobil, men då kan man inte använda 3G-funktionerna som t.ex. videosamtal och snabbare internet. Typ.

Jaha. Men då är det ju lungt... internet har man ju hemma och video samtal är ju inget driekt måste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...