Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

Jag förstår inte. De kostar lika mycket, men den ena har bättre batteri, kamera och ljud. VAD i hela friden får dig att vilja ha Nokian? Det är inga problem att koppla vilka hörlurar du vill till S500:n via en Walkman-"sladd", inte heller att koppla ihop den med datorn (är 90% säker på att det är USB 2.0).

Hade jag valt mellan de där två mobilerna så skulle jag inte ens behöva tänka efter, S500i är ett mycket bättre val.

;)

Jag menade aldrig att S500i:n var bättre på de tre punkterna, nu om det kanske låtte så. :) Batteriet vet jag med 100 säkerhet att S500i:n är bättre på. Kameran vad jag har sett i exemplen i recensionerna så håller de ungefär samma kvalité och ljudet kan jag inte yttra mig om då jag har bara läst några som har skrivit det i olika trådar på olika fourm men aldrig i någon "expert"recension.

De två mobilerna är två jämna mobiler helt enkelt. Men jag känner ändå ett större sug efter Nokian än S500i:n då det känns att man betalar 1000kr extra för designen och har typ bara de mest grundläggande fuktionerna. Plus att jag egentligen inte är vidare förtjust i skjutbara mobiler och så verkar den alldeles plastig.

Och de recensionerna jag har läst så har jag fått uppfattningen att 6300n är bättre helt enkelt och mycket prisvärd.

Appropå det där med USB-porten och hörlurarpluggen så tycker jag det är bara en bonus och snällt av Nokia att slippa betala dyra tillbehör. Men om man skulle ha det till S500 så går ju priset direkt upp pga av dyra tillbehör. Plus att minneskort inte ingår till S500n som det gör till 6300 (128mb, inte mycket men ändå), och ett minneskort behövs nästan till S500n då den har bara 12mb minne.

Men så dök jag på en annan mobil när jag letade. En Nokia 6120, som är relativt ny och känns som en storebror till 6300. Denna har 3G, Symbian, något förbättrad kamera + blixt/lampa. Och kostar 300kr mer. (Den kostar ca 2300kr). Enda stora nackdelen jag har hittat efter ha läst ett par recensioner är; batteritiden, den ska tydligen vara mycket sämre än 6300n. Men egentligen, jag tror jag klarar mig ändå då jag inte ringer så extremt mycket och så ska jag inte använda den som mp3-spelare heller.

Helt enkelt.. S500in är ute ur mina tankar och nu funderar jag mellan Nokia 6300 och Nokia 6120. -_-

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill tipsa om Nokia N95 :mellow:

batteri tiden alldeles för kort( men jag använder den 24/7 :P)

kameran skitbra :D

mp3n också skitbra..

finns inte mycket dåligt med den.. mer än priset.. :P

5/5 enligt mig :)

Känns den inte ganska plastig? Och visst är den rätt tung, känns som att den skulle gå sönder om man tappar den i marken.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

känns som att den skulle gå sönder om man tappar den i marken.. :)

Om du vill ha en stryktålig mobil ska du skaffa en W850i.

Har tappat min över 10 gånger bara i asfalt, och för tre dagar sedan så slank den ur fickan då jag kom i ~ 50 blås på min moppe - på asfalt.

När jag vände och såg slaktplatsen så såg jag att batteriet låg på ett ställe, 3 meter längre fram låg själva mobilen, och två meter än längre låg skalet som täcker batteriet. Trodde verkligen att det var dödsdomen för den, men den fungerade klockrent eftet att jag samlat ihop alla delar och satt ihop den. :mellow:

Vart skapligt repig dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill ha en stryktålig mobil ska du skaffa en W850i.

Har tappat min över 10 gånger bara i asfalt, och för tre dagar sedan så slank den ur fickan då jag kom i ~ 50 blås på min moppe - på asfalt.

När jag vände och såg slaktplatsen så såg jag att batteriet låg på ett ställe, 3 meter längre fram låg själva mobilen, och två meter än längre låg skalet som täcker batteriet. Trodde verkligen att det var dödsdomen för den, men den fungerade klockrent eftet att jag samlat ihop alla delar och satt ihop den. :)

Vart skapligt repig dock.

Jag har också en w850i. För några veckorsen när jag hade kört moppe så tog jag upp mobilen ur hjälmfacket. När jag sen stängde hjälmfacket så råkade jag ha mobilen precis där sätet slår igen. Så den katapulterades 1 meter upp i luften och 2 meter bort. Det blev bara en liten "rep-fläck" och mobilen funkar som ny.

Jag har också tappad den 1,5 meter ner på kakelgolv. Så, jag instämmer. Den är VÄLDIGT stryktålig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

N95:an fick ju kassa recensioner har jag för mig... I Din Teknik.

Det är ju det inte N95:an har fått.. Den har ju fått mycket bra kritik. :)

Iallafall.. Fick min Nokia 6120 i tisdags och jag är jävligt nöjd över den, är glad över att jag la på 300kr extra istället för att välja Sony Ericsson S500 eller Nokia 6300.

Men det var ganska rörigt i början och lära sig en hel ny mobil med ett helt annat menysystem då jag är Sony Ericsson-skadad, men nu har jag börjat fått in stingen. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju det inte N95:an har fått.. Den har ju fått mycket bra kritik. :)

Iallafall.. Fick min Nokia 6120 i tisdags och jag är jävligt nöjd över den, är glad över att jag la på 300kr extra istället för att välja Sony Ericsson S500 eller Nokia 6300.

Men det var ganska rörigt i början och lära sig en hel ny mobil med ett helt annat menysystem då jag är Sony Ericsson-skadad, men nu har jag börjat fått in stingen. :mellow:

My bad, måste läst fel :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flash vet jag inte.. men en kompis filmade lite och sen skickade skiten till mig .. Med hans kamera blir det alldeles suddigt (SE w880) Men när jag filmar så blir det som en riktig filmkamera (Nokia N95) :lol:

*la edit* jo om du menar blixt så har den det självklart xD

Redigerad av Donkeey
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag tänkte flasha min K750i till W800i som Kebaben gjort. Antagligen via den här guiden... Men jag har inte börjat, och tänker inte börja förns jag får ner Sony Ericssons Uppdateringsprogram... Som jag ej hittar någon nerladdningslänk till i sidan han länkat till där. Help?

Verkar som att alla länkar är brutna.. Jag har det programmet, men tyvärr inte installeringsfilen kvar. :)

Har dock frågat på se-nse.com/forum om de kan hitta en ny länk åt mig (dig). >_<

Annars skulle du kunna följa samma guide som mig, det gick utan några som helst problem.

http://www.topsony.com/forum/showthread.php?t=49

Det blir dock på engelska om du använder den firnwaren som går att ladda ner där, men säg till mig on du är intresserad, för jag har den med nordiska språk. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt att köpa en ny mobil och har fastnat för s500i som ni pratade om förut. Enda felet är att den inte har UMTS vilket borde innebära att den inte har "3G stöd"?

Då är frågan, är UMTS/3G så pass viktigt att jag ska välja en annan mobil eller spelar det inte så stor roll? Kan någon förklara? T.ex. Videosamtal är inte viktigt för mig. Kan någon förklara vad jag går miste om ifall jag skulle välja bort UMTS för s500i'n?

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt att köpa en ny mobil och har fastnat för s500i som ni pratade om förut. Enda felet är att den inte har UMTS vilket borde innebära att den inte har "3G stöd"?

Då är frågan, är UMTS/3G så pass viktigt att jag ska välja en annan mobil eller spelar det inte så stor roll? Kan någon förklara? T.ex. Videosamtal är inte viktigt för mig. Kan någon förklara vad jag går miste om ifall jag skulle välja bort UMTS för s500i'n?

Satsa på en Nokia 6300 istället för en S500i. Men jag rekomderar dig verkligen att du lägger på 200-300 extra på en Nokia 6120 Classic, då får du mycket saker för extremt lite pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satsa på en Nokia 6300 istället för en S500i. Men jag rekomderar dig verkligen att du lägger på 200-300 extra på en Nokia 6120 Classic, då får du mycket saker för extremt lite pengar.

Håller med, fick min egna 6120 Classic idag och är asnöjd, Symbian-operativsystemet ger möjlighet till mycket program, spel och krafs, t.ex. gratis MSN-tjänster och sånt. Dessutom har ju mobilen stöd för turbo-3G och snabbt internet (för att vara en mobiltelefon) som stöder html.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...