Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

Comviq har blivit generösa på sistone.

Dom ringde för ca två veckor sedan och frågade om jag ville gå över till ett annat abonnemang än det jag hade, ett "ring billigare" alternativ, dom skulle även skicka med en telefon en Sony Ericsson k750, eftersom jag har en bättre mobil, så struntade jag i den, kommer ändå inte använda den, var bara det abonnemanget jag var ute efter.

Fick hem ett paket häromdagen, ett stort paket för en mobil tänkte jag, öppnade och läste brevet, dom (hör nu) bjuder på tre månader, dom skickade mobilen (en k750) med ett menory stick på 1GB och en GPS, allt av ett värde av 5500:-, jag som hatat comviq och deras arroganta stil har börjat gilla dom nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HALEBOP + GPRS = FALSKT

Hur fan får man GPRS att fungera på halebop? Har laddat hem inställningarna typ tio gånger, startat om telefonen och försökt surfa. Samma jävla "Kunde inte ansluta, var vänlig kontakta operatör...", har pengar på telefon också.

Hur fan ska man göra!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också en K750, vad är det för skillnad med W800-firmware? ^_^

Med W800-firmware i en K750 blir hans mobil så när som på identisk med en W800, förutom skalet i princip.

Dvs. Han får t ex tillgång till walkmanprogrammet nu, menyerna är exakt likadana som i en W800. Ja, i stort sett en W800 i ett K750-skal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med W800-firmware i en K750 blir hans mobil så när som på identisk med en W800, förutom skalet i princip.

Dvs. Han får t ex tillgång till walkmanprogrammet nu, menyerna är exakt likadana som i en W800. Ja, i stort sett en W800 i ett K750-skal.

Hmm, låter intressant. Kan jag återställa den till original sedan, alltså till K750(i)?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HALEBOP + GPRS = FALSKT

Hur fan får man GPRS att fungera på halebop? Har laddat hem inställningarna typ tio gånger, startat om telefonen och försökt surfa. Samma jävla "Kunde inte ansluta, var vänlig kontakta operatör...", har pengar på telefon också.

Hur fan ska man göra!?

Kul om nån vet, jag har dragit iväg ett mail till halebop också men får inget svar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med W800-firmware i en K750 blir hans mobil så när som på identisk med en W800, förutom skalet i princip.

Dvs. Han får t ex tillgång till walkmanprogrammet nu, menyerna är exakt likadana som i en W800. Ja, i stort sett en W800 i ett K750-skal.

Precis. Är ju inte så jättestora skillnader egentligen, men man får i vilket fall en mycket skönare musikspelare.

Dock så fanns inte svenska med som språk (bara engelska och arabiska). "Visst, skitsamma" tänkte jag. ..ända tills jag skulle skriva sms.. ;)

Menmen, det finns svenskspråkiga firmware's att få tag på där ute på nätet, så det är väl bara att göra om proceduren igen.

Hmm, låter intressant. Kan jag återställa den till original sedan, alltså till K750(i)?

Hmm, det ska gå om du bara göra samma sak igen, fast med K750-firmware. Jag råder dig att besöka se-nse.com's forum, http://forums.se-nse.net/index.php? . Lite smårörigt forum, men alla svar finns där. :)

Kul om nån vet, jag har dragit iväg ett mail till halebop också men får inget svar

Ladda ner dem från din teleoperatör istället. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WOHOO! SUCCESS!! :)

Jag flashade precis min K750 med W800-firmware. Så nu är jag stolt innehavare av en W750. :)

Det blev på engelska dock, ska gå att fixa svenska, men det känns bara bökigt. (w00t)

http://www.topsony.com/forum/showthread.php?t=49

Så det går att ladda ner sånt där till en K800i också?

Ja, jag är för lat för att läsa på sidan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Har en del frågor angående min mobil k810i,

Jag har kontankort, halebop, men kan inte ta emot MMS, varför?

Halebop säger att man kan skaffa MSN till mobiler med kontantkort, vardå?

Om jag har rätt så ska det finnas adapters till de nyare mobilerna som gör att man ska kunna lyssna på musik med vanliga hörlurar, finns det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det går att ladda ner sånt där till en K800i också?

Ja, jag är för lat för att läsa på sidan. :huh:

Mja.. Men jag vet inte riktigt vilken firmware som skulle vara bättre. För det finns ju ingen walkman-version av K800i. Det ska dock gå att konvertera den till en K810, men hittills är det tydligen omöjligt att få alla lampor i knappsatsen att fungera efter det. :)

Jag har (om någon undrar) även lyckats flasha om telefonen med nordiska språk nu. Så nu är jag nöjd. :huh:

Har en del frågor angående min mobil k810i,

1. Jag har kontankort, halebop, men kan inte ta emot MMS, varför?

2. Halebop säger att man kan skaffa MSN till mobiler med kontantkort, vardå?

3. Om jag har rätt så ska det finnas adapters till de nyare mobilerna som gör att man ska kunna lyssna på musik med vanliga hörlurar, finns det?

1. http://www.halebop.se/halebop/mmswapgprs?level2menu=2

2. http://www.halebop.se/messenger?level2menu=3 (Öppna kampanjsiten)

3. Köper du ett Walkman-headset från Sony Ericsson så kan du använda vilka hörlurar du vill.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat kika på mobiler då jag har totalt lessnat på min förbannade T630 som man i stort sett kan bara kasta i golvet och le över att den fungererar och ringa på. :)

De jag har kollat på är

Sony Ericsson S500i

s500i_913169_0.jpg

Den är ju jävligt läcker, då det är en designmobil. Men rent funktionsmässigt har den ju exakt samma som en vanlig SE-mobil har, dvs inget speciellt. 12mb interntminne plus att det inte ingår något är ju lite surt också. Recensionerna jag har läst så är den mycket bra, det negativa jag har läst är mobilen känns inte robust.

Men det känns mest som att man betalar 1000kr extra för designen.

Priset ligger runt 2000kr

Infolänk

Nokia 6300

Stilren och jävligt snygg denna med. Känns dessutom robust vilket inte S500i:n inte verkar vara. De recensionerna jag har läst på denna så har den varit mycket bra, speciellt skärmen och musikspelaren. Ett plus är ju också att det sitter en 2,5mm hörlurarsplugg och USB 1.1 mini-uttag (inte direkt det bästa men) på undersidan. Nackdelarna jag har läst är att batteriet, kameran och ljudet inte är på topp.

Priset på denna ligger också runt 2000kr

Infolänk

Just nu lutar det mest åt Nokian 6300. Eller finns det någon annan mobil runt 2000kr som rekomenderas? Nej.. släng inte upp en äcklig walkmanmobil i ansiktet på mig nu. :)

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat kika på mobiler då jag har totalt lessnat på min förbannade T630 som man i stort sett kan bara kasta i golvet och le över att den fungererar och ringa på. ;)

De jag har kollat på är

Sony Ericsson S500i

s500i_913169_0.jpg

Den är ju jävligt läcker, då det är en designmobil. Men rent funktionsmässigt har den ju exakt samma som en vanlig SE-mobil har, dvs inget speciellt. 12mb interntminne plus att det inte ingår något är ju lite surt också. Recensionerna jag har läst så är den mycket bra, det negativa jag har läst är mobilen känns inte robust.

Men det känns mest som att man betalar 1000kr extra för designen.

Priset ligger runt 2000kr

Infolänk

Nokia 6300

Stilren och jävligt snygg denna med. Känns dessutom robust vilket inte S500i:n inte verkar vara. De recensionerna jag har läst på denna så har den varit mycket bra, speciellt skärmen och musikspelaren. Ett plus är ju också att det sitter en 2,5mm hörlurarsplugg och USB 1.1 mini-uttag (inte direkt det bästa men) på undersidan. Nackdelarna jag har läst är att batteriet, kameran och ljudet inte är på topp.

Priset på denna ligger också runt 2000kr

Infolänk

Just nu lutar det mest åt Nokian 6300. Eller finns det någon annan mobil runt 2000kr som rekomenderas? Nej.. släng inte upp en äcklig walkmanmobil i ansiktet på mig nu. :)

Jag förstår inte. De kostar lika mycket, men den ena har bättre batteri, kamera och ljud. VAD i hela friden får dig att vilja ha Nokian? Det är inga problem att koppla vilka hörlurar du vill till S500:n via en Walkman-"sladd", inte heller att koppla ihop den med datorn (är 90% säker på att det är USB 2.0).

Hade jag valt mellan de där två mobilerna så skulle jag inte ens behöva tänka efter, S500i är ett mycket bättre val.

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...