Jump to content

Välkomna till GTAsajtens Forum 2015!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Alltså, jag tycker att mycket av folks identitet och charmen med vårt lilla hemtrevliga krypin på nätet har försvunnit när signaturerna togs bort :( Nog för att userbars och överdådiga signaturer är 2005, men att inte ha något alls vet jag inte är särskilt vanligt på andra forum heller :ermm:

Jag har gjort till vana att bocka av så att signaturer göms på de forum jag hänger på. Själv tycker jag att det blir betydligt renare och snyggare, och att sidor laddar fram snabbare är alltid ett plus i kanten. Har någon här ens uppdaterat eller gjort någonting med sin signatur de senaste par åren (signaturbytardagen räknas inte)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer inte på forumet genom Mozilla, får fortfarande upp samma bild som kom upp när uppdateringen började, men via Explorer (som jag är inne på nu) funkar det felfritt, hur får jag det att funka på Mozilla igen?

Går du möjligtvis in via ett gammalt bokmärke? URL:en till forumet är annorlunda nu, märkte jag. Annars kan du testa att rensa cachen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vanliga htm-länkar i tidigare trådar är döda och pekar bara på tråden självt. Om någon skrivit "jag använde den här sidan: http://www.example.com " så leder det bara till "http://www.gtasajten.com/topic/51573-välkomna-till-gtasajtens-forum-2015/", om det var där det var postat. Det här måste väl gå att automatisera tillbaka till det egentliga skicket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vanliga htm-länkar i tidigare trådar är döda och pekar bara på tråden självt. Om någon skrivit "jag använde den här sidan: http://www.example.com " så leder det bara till "http://www.gtasajten.com/topic/51573-välkomna-till-gtasajtens-forum-2015/", om det var där det var postat. Det här måste väl gå att automatisera tillbaka till det egentliga skicket?

Jag har jobbat på ett script för att fixa detta. 171995(!) trasiga länkar ska nu vara fixade. Några tusen "specialare" återstår.

Övriga nyheter är att forumet uppdaterats till senaste versionen (mestadels buggfixar) och att Gof är ihop-pusslad (silvertejp-style). Några bitar saknas, men han är i liv i alla fall ;)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, till och med Stockholms Lokaltrafik tycker att silvertejp är underskattat, så det är väl inget du ska lastas för! B)

MacGyver skulle vara stolt!

Det börjar arta sig. Nya framgångar idag:

  • www.gtasajten.se ska fungera tillfredsställande igen 
  • Gamla servern är sanerad och raderad. RIP!
  • Restaureringen fortsätter. Trasiga första-generationens smilies är återställda! music.gif biggrin.gif tounge.gif
  • Många mail är svenskafierade
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Tror två bilder saknas i det här gamla inlägget (jag ser bara två gråa rutor med en laddningsikon). Bilderna är väl en sak men det jag egentligen vill åt är adresserna jag är rätt säker att bilderna länkade till (inköpslistor på Inet som curly slängde ihop). Citerar jag inlägget får jag inte se koden bakom de bilder som saknas utan ser även där de gråa rutorna med laddningsikonen och hittar därmed inte länkarna.

Hade gärna fått tag i dem igen för att se vilka komponenter min dator hade när jag först beställde den och jämföra lite prylar.

Inte viktigt direkt, men hade varit trevligt om det löste sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror två bilder saknas i det här gamla inlägget (jag ser bara två gråa rutor med en laddningsikon). Bilderna är väl en sak men det jag egentligen vill åt är adresserna jag är rätt säker att bilderna länkade till (inköpslistor på Inet som curly slängde ihop). Citerar jag inlägget får jag inte se koden bakom de bilder som saknas utan ser även där de gråa rutorna med laddningsikonen och hittar därmed inte länkarna.

Hade gärna fått tag i dem igen för att se vilka komponenter min dator hade när jag först beställde den och jämföra lite prylar.

Inte viktigt direkt, men hade varit trevligt om det löste sig.

Det problemet kan nog lika gärna ligga hos inet... Kan du inte söka efter orderbekräftelsen i din mail?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...