Jump to content

Upploppen i Stockholms förorter.


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Antar att ni redan vet vad som har pågått dom fyra senaste dagarna. Upplopp har pågått i uppemot 15 av Stockholms förorter och dessutom i både Linköping och Uppsala. Sinnessjukt, finner inga ord. Någon forumit som bor i närheten av upploppen och kan beskriva situationen från deras perspektiv? Diskutera på!

Officiell Flashback tråd

http://www.expressen.se/nyheter/live-nya-brander-i-stockholmsfororter/

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samtidigt som fittsnuten går in med silkeshandskar och dialogpolis in i dessa raskravaller griper man godtyckligt SVENSKA supportrar i äckliga jävla fittgöteborg. En sak ska man veta och det är att dagens poliskår inte är våra vänner utan snarare ska behandlas på samma sätt som invällarna. Äckliga. Arroganta. Jävla. Svin. 1312

Om raskravallerna? Skjut av dem jävlarna. Vem är det som ska skjuta då? Inte polisen i alla fall. De är snarare rasfrämlingarnas, hbtq:arnas och de övriga svenskfientligas vänner. Militären då? Tyvärr, alla 15 stycken är på uppdrag i långbortistan och ska jaga några jävla opiumodlingar åt amerikanska/judiska staten.

Fyfan. Fyfan. FYFAN!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Aftonbladet och Expressen betalar oss för att bränna bilar i Husby"

Jag är en väldigt källkritisk person av mig, så jag tar inte allt jag läser för att vara ren sanning. Däremot tycker jag inte, med tanke på den politiska vinkling som de stora tidningarna har, samt hur mycket de tjänar på att ha exklusiv rätt till det från en sån här historia, att det känns allt för omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Aftonbladet och Expressen betalar oss för att bränna bilar i Husby"

Jag är en väldigt källkritisk person av mig, så jag tar inte allt jag läser för att vara ren sanning. Däremot tycker jag inte, med tanke på den politiska vinkling som de stora tidningarna har, samt hur mycket de tjänar på att ha exklusiv rätt till det från en sån här historia, att det känns allt för omöjligt.

Det är väl skillnad på att få pengar för bild- eller filmmaterial mot att få det för att faktiskt bränna bilar, vilket den där texten inte verkar skilja på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samtidigt som fittsnuten går in med silkeshandskar och dialogpolis in i dessa raskravaller griper man godtyckligt SVENSKA supportrar i äckliga jävla fittgöteborg. En sak ska man veta och det är att dagens poliskår inte är våra vänner utan snarare ska behandlas på samma sätt som invällarna. Äckliga. Arroganta. Jävla. Svin. 1312

Om raskravallerna? Skjut av dem jävlarna. Vem är det som ska skjuta då? Inte polisen i alla fall. De är snarare rasfrämlingarnas, hbtq:arnas och de övriga svenskfientligas vänner. Militären då? Tyvärr, alla 15 stycken är på uppdrag i långbortistan och ska jaga några jävla opiumodlingar åt amerikanska/judiska staten.

Fyfan. Fyfan. FYFAN!

Du får hemskt gärna motivera vad din människosyn tillför i debatten. Polisen griper svenska huliganer och låter "invällarna" hållas med bilbränder? Vad skulle militären göra i Husby? Det här är en polisiär fråga. Vad har våra utlandsstyrkor med judar att göra, och vad har ditt judehat med Husbykravallerna att göra?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl skillnad på att få pengar för bild- eller filmmaterial mot att få det för att faktiskt bränna bilar, vilket den där texten inte verkar skilja på?

Just därför jag håller mig kritiskt till det hela. Det kan vara så att de bara kontaktat dessa ungdomar och sagt "Hey, filmar ni skiten som händer så betalar vi för det!" men med tanke på att det är just Expressen och Aftonbladet vi talar om så skulle det inte direkt förvåna mig om de faktiskt betalade för att de skulle bränna bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Aftonbladet och Expressen betalar oss för att bränna bilar i Husby"

Jag är en väldigt källkritisk person av mig, så jag tar inte allt jag läser för att vara ren sanning. Däremot tycker jag inte, med tanke på den politiska vinkling som de stora tidningarna har, samt hur mycket de tjänar på att ha exklusiv rätt till det från en sån här historia, att det känns allt för omöjligt.

Hmm... vad Tobbe sa, jag kan tänka mig att de betalar för själva filmen snarare än brännandet, så som skribenten skildrar det låter det ju både som konspirationsteorier och rent skitsnack.

Detta är för övrigt ganska lol: http://www.dn.se/nyheter/sverige/brittiska-ud-varnar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får hemskt gärna motivera vad din människosyn tillför i debatten. Polisen griper svenska huliganer och låter "invällarna" hållas med bilbränder

Bara det faktum att du skriver huliganer normalt och invällare inom citationstecken istället för tvärtom gör att jag egentligen inte behöver förklara någonting för dig. En svensk fotbollssupporter (förlåt, huligan, irl-garv :D ), jag, frågar polisen efter vägen => pl 13. Nästa gång är jag inte lika vänlig, det är en sak som är säker. Samtidigt brinner det och har brunnit flera gånger i flera år i flera olika "utsatta områden" och ingenting görs för att få stopp på skiten. Vad menar jag med stopp? Att man inte längre har folk kvar i landet med förkärlek till att bränna bilar och hus. Jag tycker det är fel med en blattefierad hbtqcp-polis som inte klarar (vill?) av att stävja brott. Du tycker det är rätt för det är rätt människosyn. Inte konstigt att det brinner, fyfan.

Vad skulle militären göra i Husby? Det här är en polisiär fråga.

De skulle ha större chans att hålla ordning. Ja, det är en polisiär fråga och polisen klarar ej av situationen. Därför skulle militären in. Om vi hade någon det vill säga. Nu får istället vanliga svenskar patrullera för att hålla ordning, troligtvis kommer polisen se de godvilliga svenskarna som "Det stora problemet" och inte terroristerna... Sinnessjukt.

Vad har våra utlandsstyrkor med judar att göra, och vad har ditt judehat med Husbykravallerna att göra?

Det var en petitess i sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som skyller detta på invandrare måste inse att detta är inte en fråga om invandring, utan en fråga som social status. Blir så trött.

EDIT: Dibel vill alltså tillåta militären i Husby, har du glömt vad som hände förra gången vi lät militären rikta vapen mot vårt eget folk?

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara det faktum att du skriver huliganer normalt och invällare inom citationstecken istället för tvärtom gör att jag egentligen inte behöver förklara någonting för dig. En svensk fotbollssupporter (förlåt, huligan, irl-garv :D ), jag, frågar polisen efter vägen => pl 13. Nästa gång är jag inte lika vänlig, det är en sak som är säker. Samtidigt brinner det och har brunnit flera gånger i flera år i flera olika "utsatta områden" och ingenting görs för att få stopp på skiten. Vad menar jag med stopp? Att man inte längre har folk kvar i landet med förkärlek till att bränna bilar och hus. Jag tycker det är fel med en blattefierad hbtqcp-polis som inte klarar (vill?) av att stävja brott. Du tycker det är rätt för det är rätt människosyn. Inte konstigt att det brinner, fyfan.

De skulle ha större chans att hålla ordning. Ja, det är en polisiär fråga och polisen klarar ej av situationen. Därför skulle militären in. Om vi hade någon det vill säga. Nu får istället vanliga svenskar patrullera för att hålla ordning, troligtvis kommer polisen se de godvilliga svenskarna som "Det stora problemet" och inte terroristerna... Sinnessjukt.

Det var en petitess i sammanhanget.

Svenska fotbollssupportrar är ju Sveriges svin, vi kan ju inte ha folk i landet som har godtyckliga slagsmål och är idioter. Låter som att du tillhör denna grupp människor..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan väl tillägga att det har spridit sig lite grann hit då i veckan här i stan bland en av våra "förorter" hade krossat X antal fönster o eldat bilar kört in kundvagnar in i affärerna samt klottrat "För Husby". Som sent i fredags natt så ringde polaren o berättade en bil stod o brann ca 2min ifrån han 1-2 timmar senare brinner en bil hos brorsan. Så det har varit ett antal bilbränder runt här sen det hela började i husby

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...