Jump to content

GTA V i decembernumret av GameInformer!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Vad jag är mest orolig över när det gäller infon är bilfysiken. Jag älskade faktiskt den i IV eftersom bilarna kändes verkligen tunga i det. Och jag hoppas inte GTA V får bilfysik som liknar Saints row.

Jag hoppas bilfysiken känns bekant med IV även om den är lite omgjord. Men det där med att det känns som ett racing spel oroar mig.

Jag hoppas att de inte kukar upp körglädjen...

Men va, gillade ni IV-fysiken? Jag tycker att den är hemsk och känns ärligt talat lite halvfärdig. Att de ska göra om handligen var faktiskt en av de grejerna som jag blev gladast över när jag läste i artikeln. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men va, gillade ni IV-fysiken? Jag tycker att den är hemsk och känns ärligt talat lite halvfärdig. Att de ska göra om handligen var faktiskt en av de grejerna som jag blev gladast över när jag läste i artikeln. :P

enhjulsspinn i en ferrari, what's not to love?!

Själv så tycker jag inte dom kan ta ett till steg bak då man verkligen körde båtar.

Men dom får inte göra något överdrivet såsom need for speed. Ta kurvor i 300+ osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra att dom tonat ner "vännergrejen" och tagit bort flickvännerna, det var fan det tråkigaste att göra både i San Andreas och IV.

Annars var det härlig info dom kom med, kommer bli riktigt jävla bra det här. Det jag undrar mest är hur dom kommer lägga upp storyn med tre huvudkaraktärer, kommer man få välja med vem man ska få göra ett uppdrag med? men min gissning är att dom svetsar ihop det på något snyggt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra att dom tonat ner "vännergrejen" och tagit bort flickvännerna, det var fan det tråkigaste att göra både i San Andreas och IV.

Annars var det härlig info dom kom med, kommer bli riktigt jävla bra det här. Det jag undrar mest är hur dom kommer lägga upp storyn med tre huvudkaraktärer, kommer man få välja med vem man ska få göra ett uppdrag med? men min gissning är att dom svetsar ihop det på något snyggt sätt.

I reportaget i Gameinformer sägs det att man till och med ska kunna byta karaktär mitt under pågående uppdrag, beroende på vilken roll man själv vill spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men va, gillade ni IV-fysiken? Jag tycker att den är hemsk och känns ärligt talat lite halvfärdig. Att de ska göra om handligen var faktiskt en av de grejerna som jag blev gladast över när jag läste i artikeln. :P

Jag älskade bilfysiken i IV. Visserligen kanske det berodde på att vi kom ut ifrån San Andreas där bilarna knapp hade någon fysik, men har aldrig haft några större problem med IVs bilfysik. Bilarna får Gärna hålla till marken lite bättre när man tar kurvor i höga hastigheter, men jag gillar tyngden bilarna hade i IV, och hur snyggt det var med stötdämparna.

Kolla 3:18 och frammåt i den här videon:

Kanske inte världens mest realistiska fysik, men oh så mycket häftigare än att jag bara hade tryckts lite åt sidan i den krocken.

När det kommer till att ta kurvor i höga hastigheter är jag helt och hållet för att bilarna kan hålla till marken lite bättre, samt att man kan ta lite snävare kurvor, men vill ha samma tyngd och känsla på bilarna när man bara kör på en rakstrecka och åker lite fram och tillbaka. :)

Redigerad av VickeX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men va? Bilarna skulle ju ha mer tyngd i V än IV, enligt artikeln? Roligt att de jämför det med ett racingspel. De gjorde ju exakt samma sak förra gången med Project Gotham. Vilket ska man ha som referens nu? :P

Jag gillar tyngden i bilarna spelar helst IV med en mod som håller dem lite mer mot marken. Utmanande att inte kunna svänga 90 grader i 180 knyck enbart med hjälp utav handbromsen, San Andreas style.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är så enormt hypad inför detta att jag hade svårt att somna efter jag läst GameInformer. Det enda jag vill ha bekräftat nu dock är att det finns djur i naturen. Kommer ju kännas helt jävla dött annars, får inte bli som i San Andreas!

Hundar är ju confirmed men mer! MER MER! Lär ju finnas dock då detta är deras hitillis största och mest ambitiösa spel någonsin, vore extremt konstigt om dom inte tänkte på en så stor detalj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I artikeln så står det att Trevor tar en bensindunk och häller det runt sin bil för att sen göra ett spår som han sen slänger en tändare på, tror ni det här kommer gå att göra eller att det var som en cutscene?

Det måste gå att göra. Sättet de skrev hela den sekvensen lät som om det var gameplay. De hade precis bytt till honom och han befann sig i närheten av den där tanken. Tror knappast att man hamnar direkt i en cutscene när man byter till en annan karaktär.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det måste gå att göra. Sättet de skrev hela den sekvensen lät som om det var gameplay. De hade precis bytt till honom och han befann sig i närheten av den där tanken. Tror knappast att man hamnar direkt i en cutscene när man byter till en annan karaktär.

Hoppas på det, skulle vara en riktigt kul sak att ha i spelet! Underbart i MP läget också! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I artikeln så står det att Trevor tar en bensindunk och häller det runt sin bil för att sen göra ett spår som han sen slänger en tändare på, tror ni det här kommer gå att göra eller att det var som en cutscene?

Det fanns i IV ett uppdrag i början där man skulle kasta en sten igenom ett butiksfönster för att upressa ägaren på pengar.

Visst kan man plocka upp saker senare i spelet, men man kan knappast göra något med dem.

Tyvärr tror jag att samma gäller här. Ett uppdrag där de får visa upp sin häftiga teknik och sen är det klart. :confused: Jag hoppas såklart att jag har fel, för det verkar riktigt skoj!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns i IV ett uppdrag i början där man skulle kasta en sten igenom ett butiksfönster för att upressa ägaren på pengar.

Visst kan man plocka upp saker senare i spelet, men man kan knappast göra något med dem.

Tyvärr tror jag att samma gäller här. Ett uppdrag där de får visa upp sin häftiga teknik och sen är det klart. :confused: Jag hoppas såklart att jag har fel, för det verkar riktigt skoj!

Man kan ju ta upp kasta saker senare i spelet med? (Väl? Var längesen jag spelade IV).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns i IV ett uppdrag i början där man skulle kasta en sten igenom ett butiksfönster för att upressa ägaren på pengar.

Visst kan man plocka upp saker senare i spelet, men man kan knappast göra något med dem.

Tyvärr tror jag att samma gäller här. Ett uppdrag där de får visa upp sin häftiga teknik och sen är det klart. :confused: Jag hoppas såklart att jag har fel, för det verkar riktigt skoj!

Men det var ju en liten grej jämfört med bensindunken.

Kasta sten i IV:

*En animation för att böja sig ner och ta upp saker

*En animation för att sikta med ett objekt i handen

*En animation för att kasta saken

*Kodning för att objektet faktiskt ska plockas upp

Bensindunk i V:

*En animation för att plocka upp tanken

*En animation för att gå runt med dunken

(i IV användes den vanliga animationen när man gick runt med en sten - har svårt att tro att de kan använda en vanlig animation för att gå runt när man håller i en stor bensindunk)

*En animation för att hälla ut bensinen

*Kodning för att bensinen faktiskt ska "rinna" ut ur dunken

*Kodning för att bensinen är antändbar via eld

*En animation och kodning för en zippotändare som tänds och släpps ner på spåret med bensin

Jag är ingen spelutvecklare man jag kan tänka mig att det är någonting sånt här. Hur som helst så känns det som en lite större mer involverad grej än att bara ta upp föremål och kunna kasta dem, och tror därför att det är någonting vi lär kunna göra i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju ta upp kasta saker senare i spelet med? (Väl? Var längesen jag spelade IV).

Jodå, men det känns värdelöst eftersom det inte finns något i världen man kan förstöra som i uppdraget jag nämnde. På samma sätt tror jag att man kan plocka upp bensindunkar i V, men de är inte nödvändigtvis fyllda med något.

Men det var ju en liten grej jämfört med bensindunken.

Kasta sten i IV:

*En animation för att böja sig ner och ta upp saker

*En animation för att sikta med ett objekt i handen

*En animation för att kasta saken

*Kodning för att objektet faktiskt ska plockas upp

Bensindunk i V:

*En animation för att plocka upp tanken

*En animation för att gå runt med dunken

(i IV användes den vanliga animationen när man gick runt med en sten - har svårt att tro att de kan använda en vanlig animation för att gå runt när man håller i en stor bensindunk)

*En animation för att hälla ut bensinen

*Kodning för att bensinen faktiskt ska "rinna" ut ur dunken

*Kodning för att bensinen är antändbar via eld

*En animation och kodning för en zippotändare som tänds och släpps ner på spåret med bensin

Jag är ingen spelutvecklare man jag kan tänka mig att det är någonting sånt här. Hur som helst så känns det som en lite större mer involverad grej än att bara ta upp föremål och kunna kasta dem, och tror därför att det är någonting vi lär kunna göra i spelet.

*Kastbara objekt i IV

*Möjligheten att hänga sig fast vid en helihopter vid medarna. Sett från en trailer och jag tror det fanns med också. I ett enda uppdrag.

*Och sist men inte minst. Uppdraget i TBoGT där man får använda en speciell typ av

helikopter

för att

fiska med sig något fordon

. Det var länge sen, men var det inte en

tågvagn

?

Hur som helst så var den

helikoptern

inte särskilt användbar efteråt. Tror inte ens att man kunde få tag i den efter uppdraget, men det var som sagt länge sen.

Jag är kritisk alltså, men det är för att jag inte vill hypa upp mig alldeles för mycket i onödan. Det förstörde lite av IV för mig.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, men det känns värdelöst eftersom det inte finns något i världen man kan förstöra som i uppdraget jag nämnde. På samma sätt tror jag att man kan plocka upp bensindunkar i V, men de är inte nödvändigtvis fyllda med något.

*Kastbara objekt i IV

*Möjligheten att hänga sig fast vid en helihopter vid medarna. Sett från en trailer och jag tror det fanns med också. I ett enda uppdrag.

*Och sist men inte minst. Uppdraget i TBoGT där man får använda en speciell typ av

helikopter

för att

fiska med sig något fordon

. Det var länge sen, men var det inte en

tågvagn

?

Hur som helst så var den

helikoptern

inte särskilt användbar efteråt. Tror inte ens att man kunde få tag i den efter uppdraget, men det var som sagt länge sen.

Jag är kritisk alltså, men det är för att jag inte vill hypa upp mig alldeles för mycket i onödan. Det förstörde lite av IV för mig.

Jodå visst har det funnits en hel del grejer som inte funnits med i spelet. Vi får helt enkelt hoppas att det mesta vi sett och kommer att se faktiskt finns att göra i spelet också, även i free roam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...