Jump to content

GTA V i decembernumret av GameInformer!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Undrar varför inte snubben till vänster inte är med i första trailern då båda andra är?

Är han i mitten med i första trailern då? Jag kollade igenom den bara för en stund sedan just för att se om de två fanns med, men kunde inte hitta någon som jag tycker liknar. Mannen längst till höger däremot går inte att ta fel på, och det måste vara han som pratar i trailern också. Kanske det till och med är bekräftat, jag har inte haft koll på det.

Jag kände mig lite tveksam till hela grejen med tre huvudkaraktärer i början, men det handlar väl mest om vad man är van med. Jag tror det kan bli riktigt bra, det ska åtminstone bli väldigt intressant, den saken är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är han i mitten med i första trailern då? Jag kollade igenom den bara för en stund sedan just för att se om de två fanns med, men kunde inte hitta någon som jag tycker liknar. Mannen längst till höger däremot går inte att ta fel på, och det måste vara han som pratar i trailern också. Kanske det till och med är bekräftat, jag har inte haft koll på det.

Jag kände mig lite tveksam till hela grejen med tre huvudkaraktärer i början, men det handlar väl mest om vad man är van med. Jag tror det kan bli riktigt bra, det ska åtminstone bli väldigt intressant, den saken är klar.

Antar att snubben i mitten är han som kör runt i en röd bil flera scener i trailern och flyr från polisen i en gränd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första tankarna...

:ph34r: - Jag blir lite skeptisk för switch-systemet, men det ska bli sjukt spännande!

:ph34r: - Jag älskar att världen kommer att vara enorm!

:ph34r: - Militärbas lockar...

:ph34r: - Ett väl utvecklat golfspel med 18 hål... hur jävla stor är denna värld?

:ph34r: - Inga jobbiga telefonsamtal (yeeahaaa)

:ph34r: - Ammu-Nation! :mf_doof:

:ph34r: - Verkar som att alla typer av fordon som en gång funnits i GTA kommer att finnas med här (vågar man hoppas på radiostyrt också? :> )

...

Väntar på högupplösta versioner av alla screens, men det får bli imorgon. Trailer 2 kommer bli sjukt spännande med detta i bakhuvudet.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

post-9514-0-01083600-1352432631.jpg

Gillar att folkvagnsbussen är tillbaka :D (kan ses nere i hörnet)

post-9514-0-81378800-1352432671.jpg

Gillar också att dom verkar ha gjort om eld och explosionerna!

post-9514-0-90180300-1352432711.jpg

Ta upp bensindunkar och tända eld på bensin spår? Ja, snälla låt det vara något man kan göra! (står om det på en av sidorna.)

När det gäller hur man byter mellan karaktärerna så kommer det nog se lite ut som i Midnight club: LA. Där ser man hur kameran åker ner i världen från en vinkel över staden.

Vad jag är mest orolig över när det gäller infon är bilfysiken. Jag älskade faktiskt den i IV eftersom bilarna kändes verkligen tunga i det. Och jag hoppas inte GTA V får bilfysik som liknar Saints row.

Jag hoppas bilfysiken känns bekant med IV även om den är lite omgjord. Men det där med att det känns som ett racing spel oroar mig.

Rätta mig om jag har förstått fel. Men kommer alla karaktärer röra på sig och göra massa saker när spelet är igång? T.ex. om jag byter från Michael till Trevor så kan det vara så att Trevor är i trubbel?

Redigerad av VaXXoR
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätta mig om jag har förstått fel. Men kommer alla karaktärer röra på sig och göra massa saker när spelet är igång? T.ex. om jag byter från Michael till Trevor så kan det vara så att Trevor är i trubbel?

Yes, och DET finner jag myyycket spännande och kan tänka mig in i flera stunder när man sitter o switchar o hamnar plötsligt i ett WTF-moment! :lol:

Edit: Över 20 screenshots här @GTAForums

Redigerad av NäästY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätta mig om jag har förstått fel. Men kommer alla karaktärer röra på sig och göra massa saker när spelet är igång? T.ex. om jag byter från Michael till Trevor så kan det vara så att Trevor är i trubbel?

Yes, och DET finner jag myyycket spännande och kan tänka mig in i flera stunder när man sitter o switchar o hamnar plötsligt i ett WTF-moment! :lol:

Jag tycker det bygger upp för nånting väldigt bra i Coop-läge lokalt eller över internet. Hoppas de själva har insett det och att de inte tycker att tekniken begränsar dem.

Lite roligt att den här grejen precis stämmer in på den idé jag skrev i nån slags barnslig eufori redan 2007. (Haha, datumet: 13-3-7 kl 13:37 :D ). Att kunna byta mellan karaktärer vore jäkla coolt, och vad som är ännu häftigare är att vi filosoferade fram en trio huvudkaraktärer till San Andreas Stories, som aldrig gjordes. Istället blir det gjort i GTA V, som förstås är ännu bättre :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att de kommer att köra likt GTA IV och dess episoder. Varje karaktär lär ha sin egen story, med sina egna mål att nå. Det märks ju tydligt att de är tre stycken helt olika individer.

Längst till vänster har vi en till synes brutal, kriminellt erfaren kallhjärtad badass.

I mitten har vi en relativt ung mörkhyad man som skulle kunna komma från en gängbakgrund.

Till höger har vi en äldre man som ser lite mer mafialiknande ut, som i trailern pratade om hur han ville dra sig tillbaka från livet som kriminell och bli en familjefar, well... Ni vet hur det är.

Tror alltså att man väljer en karaktär och story genom menyerna.

"Tror alltså att man väljer en karaktär och story genom menyerna. "

Jag uppfattade att man kunde välja det ingame, det vill säga direkt i spelet utan att behöva gå i menyerna. Det känns lite mer "modern" ^^

Apropå det nya infot, känner mig verkligen peppad för spelet ^^ Lite intressant att man kan spela i ett amerikanskt Country och inte i en delstat som jag hoppades lite på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänker definitivt köra som Michael för han ser ut som en sån som kan dräpa någon utan att det märks, linda ett rep runt någons hals och kväva den till döds. Låter fett!

Tycker det ska bli sjukt nice med så stor karta, tyckte/tycker San Andreas var gigantisk men eftersom kartan ska vara dubbelt så stor som deras spel tillsammans (Det var väl Los santos, GTA V och RDR?) kommer det bli häftigt! :)

Och hoppas dom inte knasar till bil fysiken, vill dock att dom ska behålla att man kan volta med motorcyklar mm. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...