Jump to content

Tråden om pengar


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Känns förjävla skönt, har äntligen kunnat börja pytsa över lite pengar till sparkontot varje månad igen. Har gått och norpat därifrån för att kunna serva bilen som krävt lite uppmärksamhet sista tiden.

Feels good, man!

Det är en härlig känsla. Jag har behövt göra samma under en tid nu, och har lite jobb kvar att punga ut pengar på innan det är klart. Som tur är så kommer jag plugga rätt mycket i två veckor nu så jag kan låta motorcykeln stå tills vidare. Efter det börjar sommarpengarna rulla in så då kan man dunka tillbaka pengarna man lånat av sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en härlig känsla. Jag har behövt göra samma under en tid nu, och har lite jobb kvar att punga ut pengar på innan det är klart. Som tur är så kommer jag plugga rätt mycket i två veckor nu så jag kan låta motorcykeln stå tills vidare. Efter det börjar sommarpengarna rulla in så då kan man dunka tillbaka pengarna man lånat av sig själv.

Härligt!

Kommer att ha två veckors semester i juni, så nu under maj har jag näst intill bara jobbat (när månaden är slut kommer jag att ha haft 5 dagar som varit helt lediga) för att sedan kunna slappna av och låta pengarna komma. Sen får jag tillbaka rätt bra på återbäringen, så nu börjar det kännas bra igen!

Efter semestern så ska jag inte ta på mig lika mycket extrajobb (har en åkare som jag kör heltid hos, sedan en annan åkare som jag hoppat in lite då och då), det har tärt mycket både på kroppen och det sociala livet. (smygedit:) man får passa på medan man är ung och orkar #yolo

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick två och ett halvt i återbäring, inte så illa ändå. Nästa månadslön kommer att bli enorm för då kommer ett ackordsöverskott från Januari-Maj så någonstans över 30.000 totalt kommer den att landa på, skönt för att ha lärlingslön. Och äntligen har man fått blivit en tiondels miljonär...:`) Första betalda semestern också...känns fantastiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...