Jump to content

Android-appar


Kebab
 Share

Recommended Posts

Shit alltså. Kan verkligen rekommendera spelet Game Dev Story. Man driver sitt eget spelföretag. Man anställer programmerare, ljudtekniker, författare, grafiker m.m för att skapa helsköna spel. Man kan mixa genres lite hur man vill (någonsin spelat ett bil/golfspel?).

Man kan verkligen sitta i timmar med Game Dev Story, sjukt beroendeframkallande :D

Kairosoft gör faktiskt sköna spel! Förutom GDS finns även Grand Prix Story där du driver ditt eget team med både förare och mekaniker, lagar dina bilar, bygger nya och vinner tävlingar! Kan även tipsa om Pocket League Story som i grund och botten är som de två som nämndes tidigare men den här gången är du manager för ett fotbollslag.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har kört nu Game Dev Story älskar det jäkligt mycket. Men har ett problem har fått ett kontrakt för att göra PS2 spel vilket säljer bra varje spel jag gör får jag alltid upp till 6-12 miljoner sålda exemplar får alltid runt 20-30 miljoner. Men hur fan får jag så jag kan skapa min egen konsol? Får bara att jag måste ha en egen Hardware Engineer men jag har lagt ut annonser gjort reklam för mitt företag. Men jag hittar bara Write/Coder/Sound Enginger/hacker men ingen Hardware Enginer som jag behöver för att göra egen konsol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört nu Game Dev Story älskar det jäkligt mycket. Men har ett problem har fått ett kontrakt för att göra PS2 spel vilket säljer bra varje spel jag gör får jag alltid upp till 6-12 miljoner sålda exemplar får alltid runt 20-30 miljoner. Men hur fan får jag så jag kan skapa min egen konsol? Får bara att jag måste ha en egen Hardware Engineer men jag har lagt ut annonser gjort reklam för mitt företag. Men jag hittar bara Write/Coder/Sound Enginger/hacker men ingen Hardware Enginer som jag behöver för att göra egen konsol.

Var ett tag sen jag lirade, men har för mig att man måste träna om personal man har. Tror det var så att man var tvungen att levla upp de i alla olika jobbtyper innan man kan träna de som hardware engineer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr bara för android 4.0 än så länge. I väntant på Chrome kör jag med Opera. Fördelen är att scrollning på sidor är betyyydligt snabbare och mjukare, i alla fall på min telefon. Tror det har att göra med att den använder grafikkretsen till skillnad från den inbyggda webbläsaren. Nackdelen är att vissa mobilanpassade sidor inte fungerar lika bra, exempelvis gmail, gdocs, gcal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa med Chrome är nog att man äntligen slipper mobilversionen av Gtasajten.com. Men passa er för att använda akronym-taggen, för då fick jag en "hard freeze" i min Galaxy S2...

Standardbrowser och firefox visar även dom vanliga versionen av sajten. Det handlar bara om att stänga av mobilvy. Inte för att det är att rekomendera, sjukt besviken på firefox i mobilen än så länge..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tjenna.

Så jag har köpt en Android och behöver de bästa apparna i hela världen! Nej men. Jag behöver helt enkelt tips på massa bra appar, under vilken kategori som helst. Vilka är era favoriter?

Denna tråden har funnits ett tag så jag tänkte att jag skriver igen då jag antar att en hel del har förändrats.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tjenna.

Så jag har köpt en Android och behöver de bästa apparna i hela världen! Nej men. Jag behöver helt enkelt tips på massa bra appar, under vilken kategori som helst. Vilka är era favoriter?

Denna tråden har funnits ett tag så jag tänkte att jag skriver igen då jag antar att en hel del har förändrats.

Mobil banken för swedbank/nordea beroende på vilken bank du har. Snabbt o smidigt att logga in o kolla ditt saldo istället för att springa till närmaste bankomat. Mina uttags kvitton har minskat tack vare swedbanks mobila bank du har alltid med den oavsett vart du än går.

Hotmail om du vill snabbt kolla genom din mail brukar oftast använda den i skolan eller på praktiken kolla genom mailen snabbt.

Sport TV om du är sport intresserad kolla på nästan all sport så som Fotboll,hockey,tennis,motorsport o en massa.

Avast mobile virus skydd funkar fint fint om du nu inte vill riskera att få virus i mobilen.

Advanced task killer dödar appar eller ja stänger ner alla appar som är öppna om du upplever mobilen är seg.

Hitta.se appen visar vilka som ringer dig tex om ett företag skulle ringa o du inte känner igen numret så tar hitta.se snabbt fram företaget.

GO SMS Pro använder den själv som standard app när jag ska skicka sms tycker den är 10 gånger så snabbare än standard sms programmet som finns i mobilen redan.

Astro File Manager om du skulle ladda ner nån app från nätet till datorn lätt att plugga in mobilen i datorn flytta över appen till minnes kortet. Öppna Astro så installerar han den appen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Vill tipsa om Airdroid.

1. Starta appen

2. Besök http://web.airdroid.com/ på din dator och logga in med koden som visas på din telefon.

Du har nu tillgång till din telefon via din dator och kan härifrån göra en hel del fiffiga grejer. Använde den t.ex nyss för att föra över musik till telefonen då jag inte hade tillgång till min USB-kabel. Gick sjukt smidigt!

Går även att skicka och läsa SMS.

Läs mer här:

http://airdroid.com/

post-11524-0-10293300-1341779967.png

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill tipsa om Airdroid.

1. Starta appen

2. Besök http://web.airdroid.com/ på din dator och logga in med koden som visas på din telefon.

Du har nu tillgång till din telefon via din dator och kan härifrån göra en hel del fiffiga grejer. Använde den t.ex nyss för att föra över musik till telefonen då jag inte hade tillgång till min USB-kabel. Gick sjukt smidigt!

Går även att skicka och läsa SMS.

Läs mer här:

http://airdroid.com/

Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill tipsa om Airdroid.

1. Starta appen

2. Besök http://web.airdroid.com/ på din dator och logga in med koden som visas på din telefon.

Du har nu tillgång till din telefon via din dator och kan härifrån göra en hel del fiffiga grejer. Använde den t.ex nyss för att föra över musik till telefonen då jag inte hade tillgång till min USB-kabel. Gick sjukt smidigt!

Går även att skicka och läsa SMS.

Läs mer här:

http://airdroid.com/

Helt klart intressant, ska spanas in!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Första inlägget från nya mobilen! De har fortfarande inte aktiverat mot abonnemang än så än så länge är det bara en manick. Till min fråga: jag skulle vilja ha en widget som visar de senaste mailen, men bara de med ev. specifik etikett. Det enda jag lyckats med hittills är en ganska dålig inbox-widget utan anpassningsmöjligheter. Tips?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...