Jump to content

Android-appar


Kebab
 Share

Recommended Posts

Installerade idag och... +like! Synkar bra med datorn, väldigt användbart när man vill föra över en anteckning, länk, bild eller whatever till datorn :3 Eller tvärt om, för den delen!

Kan inte kolla på videon atm, och vet att appen finns till iPhone också. Är det lite som Dropbox ungefär? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte kolla på videon atm, och vet att appen finns till iPhone också. Är det lite som Dropbox ungefär? :P

Eeheeeh.. Dropbox med anteckningar i guess ;>

Man kan skapa anteckningar (med eller utan text) som innehåller bilder/ljud/pdf/ink(?) som synkas mot nätet. Max 60mb per månad och 25mb per note för gratisversionen, 1gb/50mb i betalversionen (290kr per år). Betalversionen tillåter även vilken filtyp som helst, men jag nöjjer mig med gratisversionen då jag mest överför text/länkar och nån bild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Advanced task killer, supersmidigt och håller telefonen i toptrimm.

Såg att romgripper är helt värdelöst nu, men dom hade roms till alla sorters emulatorer.

Angrybirds hör ju bara till om man har en androidlur.

*Edit*

Handscent sms, så mycket bättre än orginal sms appen. Mycket som kan ställas in där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Launcher Pro är förresten bra också, fast om man har HTC Sense kan man sakna vissa widgetar och sådär.. Om man gillar Sudoku kan man tanka Super Sudoku som är ett riktigt nice tidsfördriv IMO.

Och just det! Om du har mycket surf så är Wordfeud galet kul! Man spelar mot folk över internet, och man kan ha hur många matcher man vill igång samtidigt. När motspelaren har gjort sitt drag får man en notifikation, förutsatt att man är online förstås. Under den senaste Stockholmsresan med klassen körde jag och två polare slut på batterierna med nästan enbart Wordfeud och satt och laddade mobilerna medan vi spelade på restauranger, på pauserna i operan osv. Det bör i alla fall testas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Kan kanske tipsa om widgeten 3G Watchdog. Håller koll på hur mycket internet du har använt sedan en given tidpunkt. Har man t.ex. ett abonnemang som tillåter en viss datamängd under en viss tid kan man skriva in hur mycket man får använda, och under vilken tidsperiod (X Byte per månad/dag/vecka), så visar den hur stor del av detta man använt. Ganska användbart tycker jag.

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Unified Remote

Tokskönt om man har ett fint ljudsystem och en lite större skärm till datorn, bara att sätta sig i en bekväm stol med fötterna på bordet göra det där som inte kräver några avancerade kortkommandon eller jätteprecision med musen. Appen erbjuder tangentbord, touchpad (superskönt), skräddarsydda funktioner för VLC, Spotify mm. Funkar över Wifi och blåtand.

Har man en htpc så är denna appen säkerligen det bästa man kan få tag på, om man nu inte köper ett sånt där smidigt bluetooth tangentbord med inbyggd touchpad.

Perfekt helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Här bumpas det hej vilt nu när jag skaffat Android. :D

Unified Remote

Tokskönt om man har ett fint ljudsystem och en lite större skärm till datorn, bara att sätta sig i en bekväm stol med fötterna på bordet göra det där som inte kräver några avancerade kortkommandon eller jätteprecision med musen. Appen erbjuder tangentbord, touchpad (superskönt), skräddarsydda funktioner för VLC, Spotify mm. Funkar över Wifi och blåtand.

Har man en htpc så är denna appen säkerligen det bästa man kan få tag på, om man nu inte köper ett sånt där smidigt bluetooth tangentbord med inbyggd touchpad.

Perfekt helt enkelt.

Tack för tipset! Jag tänkte skaffa Mobile Mouse, men det här verkar aningen simplare och enklare att sätta sig in i.

Kommer förmodligen testa båda när jag får tid och lust, och kan vid intresse återkomma och ge apparna en heads up-bedömning. :P

Den här appen verkar häftig, undrar bara om den kan få en löprunda att bli roligare?

http://www.kickstarter.com/projects/sixtostart/zombies-run-a-running-game-and-audio-adventure-for

Den släpps inte förrän Q1 2012, så man kan inte ladda hem den än. Men jag kommer nog helt klart testa den när den är färdig. :D

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här bumpas det hej vilt nu när jag skaffat Android. :D

Tack för tipset! Jag tänkte skaffa Mobile Mouse, men det här verkar aningen simplare och enklare att sätta sig in i.

Kommer förmodligen testa båda när jag får tid och lust, och kan vid intresse återkomma och ge apparna en heads up-bedömning. :P

Den här appen verkar häftig, undrar bara om den kan få en löprunda att bli roligare?

http://www.kickstart...o-adventure-for

Den släpps inte förrän Q1 2012, så man kan inte ladda hem den än. Men jag kommer nog helt klart testa den när den är färdig. :D

Tack för tipset. Verkar helt klart intressant! ^_^

Edit: Föresten så är det trist att den här tråden är så död..

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Ett litet tips: Tanka spelet Little Empire!

Det är ett spel där man bygger upp en liten by, samlar på sig resurser och bygger sig en armé med resurserna. Man har även en hero, som man får välja i början, som man levlar upp i takt med att man vinner strider.

Tänk er Age of Empires fast lite långsammare och med en hero.

Det är sjukt beroendeframkallande, och det är förvånansvärt tillfredsställande när man vinner mot någons armé i arenan. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några favvoappar:

Opera Mobile

Webbläsare med betydligt bättre flyt än standard. I alla fall på min HTC Desire HD.

Urban Dictionary Widget

Trogen vän på förstaskärmen, randomiserar ett UD-ord med jämna mellanrum (eller direkt om man klickar)

Feedly

En blogg i appform kan man säga, diverse heta ämnen inom teknik, design med mera. Mycket snygg app.

Talk

Chatta med gmailchatten. Oerhört smidigt.

/b/tard

Visar trådar från random på 4chan. Bra tidsfördriv. Välskriven app.

Dropbox

Bästa sättet att dela bilder och filmer man tar i telefonen till datorn/molnet.

Swedbank

Om man nu har den banken. För över pengar mellan mina konton och kollar saldo. Fungerar bra.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...