Jump to content

Nya globala moderatorer


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Det var på tiden!! :crazy:

Nämen, det är något forumet behövde. Även om det inte förekommer speciellt mycket "civil olydnad" numera så tycker jag att moderatorerna bör lägga mer fokus på att upprätthålla mer av någon sorts ordning och standard i posterna. Med det menar jag t.ex. ordentliga och tydliga trådtitlar, specifika trådregler och andra mer praktiskt kosmetiska saker.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för förtroendet.

Personligen tänker jag bl.a. fokusera på att minska de stora megatrådarnas långvariga dominans. Det uppstår ofta intressant diskussionsmaterial i t.ex. TROMS, Hyllningstråden, Klagomuren osv och jag hoppas vi nya ser till att sådana diskussioner tas till vara, flyttas ut och görs till trådar. Där finns mycket outnyttjad potential. I övrigt är det, som Jacker säger, "grundmodereringen" som måste förbättras. Dags att kavla upp ärmarna!

  • Gilla 7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det uppstår trådmaterial i tex TROMS så borde admins klippa ut inläggen och skapa en ny tråd av dem, istället för att bara be den som gjort inlägget göra det. Tror att en del inte orkar skapa en ny tråd, och på så sätt försvinner ämnet.

Bara ett förslag.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det uppstår trådmaterial i tex TROMS så borde admins klippa ut inläggen och skapa en ny tråd av dem, istället för att bara be den som gjort inlägget göra det. Tror att en del inte orkar skapa en ny tråd, och på så sätt försvinner ämnet.

Bara ett förslag.

Titta till exempel tv serier tråden, där Umberto gjort trådar av olika serier. Så att det kommer bli flera trådar kan vi nog förvänta oss!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det uppstår trådmaterial i tex TROMS så borde admins klippa ut inläggen och skapa en ny tråd av dem, istället för att bara be den som gjort inlägget göra det. Tror att en del inte orkar skapa en ny tråd, och på så sätt försvinner ämnet.

Bara ett förslag.

Självklart, det var det jag försökte få sagt. :rolleyes:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska ni hålla på att un-klistra trådar tycker jag ni ska skriva det här så man vet det, och skriva vad ni flyttar för post. Underlättar ju lite, imo.

Eller, ja.. Ni kan väll försöka uppdatera lite smått vad ni "gör"?

Redigerad av iweX
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska ni hålla på att un-klistra trådar tycker jag ni ska skriva det här så man vet det, och skriva vad ni flyttar för post. Underlättar ju lite, imo.

Eller, ja.. Ni kan väll försöka uppdatera lite smått vad ni "gör"?

This.

Forumet förvirrar mig nu.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt! Jag själv kommer nog använda mina verktyg ganska blygsamt ett tag framöver, men såklart gripa in där det behövs :)

Tråkigt med de gamla moderatorerna, men sådan är väl livets gång på internetforum. Jag minns mycket från den gamla tiden när de var aktiva allihopa. Stort tack till er och för det nya jobbet! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra, forumet behövde fler globala moderatorer. Det var väl bara Stellan som fortfarande loggade in lite nu och då av de globala, och honom ser man på tok för sällan nu för tiden.

Inloggad varje dag, sköter rapporteringar. Done and done. Skriver dock väldigt sällan, läser på mobilen och glömmer sen att jag skulle svara på något. Husägande tar allt för mycket fritid för att sitta och slösurfa.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...