Jump to content

Trollface & co


ExploSive
 Share

Recommended Posts

Vi kan alla relatera.

8nOkc_1205729_1.png

Jag har aldrig gjort skisser eller planerat det minsta när jag skrivit uppsatser, och jag kommer aldrig göra det. Jag får MVG ändå :mf_doof: Jag skrattar lika gott åt läraren när han/hon säger det där, som jag gör när WinZip ber mig köpa "full version"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satte MVG på svenska NP utan att använda något sorts förhandsarbete. Men sedan tror jag det beror lite på hur man fungerar också. Jag hörde om någon känd författare som skrev alla sina verk direkt ifrån huvudet, utan något förarbete med.

Förlåt för off-topic, intressant ämne bara! smile_1181703_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herp derp, jag kan också säga att jag klarat MVG på en massa nationella och andra prov i högstadie/gymnasium, men har man ingen aning om vad man ska skriva på D-nivå kan jag säga att det skiter sig.

Jag menar inte att jag planerar en uppsats i tre timmar innan jag skriver den, men jag skriver rubriker och punktar vad som måste vara med och fyller ut allt däremellan. Har alltid gett goda betyg hittills när jag gjort så, medan skriva-hel-uppsats-från-start-till-slut-utan-planering-alls inte brukar gå särskilt bra alls. Fröken HerpDerp har en poäng på högre nivåer, men knappast på högstadiet och inte alltid i gymnasiet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herp derp, jag kan också säga att jag klarat MVG på en massa nationella och andra prov i högstadie/gymnasium, men har man ingen aning om vad man ska skriva på D-nivå kan jag säga att det skiter sig.

Jag menar inte att jag planerar en uppsats i tre timmar innan jag skriver den, men jag skriver rubriker och punktar vad som måste vara med och fyller ut allt däremellan. Har alltid gett goda betyg hittills när jag gjort så, medan skriva-hel-uppsats-från-start-till-slut-utan-planering-alls inte brukar gå särskilt bra alls. Fröken HerpDerp har en poäng på högre nivåer, men knappast på högstadiet och inte alltid i gymnasiet.

Man kan ganska enkelt förstå att serien är både skriven av och för personer som går högstadiet/gymnasiet och således är sann, och som vi alla vet så är true = funny.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...