Jump to content

Sommartråden


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Jag tänkte att vi kunde dela med oss av somriga saker nu när det är sommar och allt!

Jag har tillbringat alla mina somrar hemma hos mina föräldrar på landet, även efter att jag flyttade hemifrån. Nu när jag bor i Norge och kommer jobba typ hela tiden känner jag att jag saknar sommaren och längtar efter den mer än någonsin, trots att är där utanför fönstret. Så det vore trevligt att gotta sig i era sommarhistorier och läsa om era sommarplaner istället!

Jag har så klart inte så mycket att bidra med, men vi drog ett gäng och spelade tennis igår och avslutade med grillning vilket var väldigt trevligt

:blink: Och nu borde jag dra till någon sjö istället för att ligga inne och vara bakis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woao, jadu, i sommar har jag inga större planer. Jobbar vidare med min far!

Men jag bor på landet med min far just nu, så det är mycket badande i älven eller sjön, mycket fotbollspelande och grillning sena sommarkvällar och såna grejer. Ett bra ställe att bo på!

Nu vid midsommar var jag hemma hos en kompis, och känslan av att vara ute på landet, jobba lite med djur och grejer (kände att jag ville hjälpa till) i solen medans man dricker lite alkohol för att sedan åka ut med en båt och fiska i tre timmar, sen grilla kött/kyckling och festa med en grupp människor som bara går att beskriva med någon form av ordet genialisk är väldigt obeskrivbart underbart! Ytterst lång mening..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Händer inge speciellt under sommaren trodde jag skulle få ett sommarjobb men så vart det inte fick ett mail av dem som stog att jag var reserv eller att dem skulle kontakta mig om det fanns nåt tillgängligt jobb.

Men annars har det hänt att man sover till 1 halv 2 2 om dagarna sen att dra ut och bada eller träffa kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbat i skogen nu de första veckorna och får ut lönen på måndag :blink: Det av denna som jag inte måste ha till annat kommer att behövas till veckan eftersom jag åker på Peace and Love för att festa järnet och försöka återfå lite av studentfestandekänslan. Förväntar mig epicness.

Veckan efter drar jag till fjälls för att fiska och njuta av naturen.

Efter det är inget planerat än så länge så jag antar att jag ska försöka slappa, bada och njuta av ledigheten. Möjligt att jag ska jobba en vända i Augusti, men vi får se. Jag ska ju hinna flytta i den slängen också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om att jobba räven av sig i en äckligt varm fabrik, längta till helgen och supa skallen av sig så ofta man kan.

Varje helg har varit uppbokad nu sen i påsk tror jag, samma visa, ofta två dagar i rad. Har fortfarande 3 veckor jobb kvar, sen blir det 4 veckor semester för min del och då ska det väl förtäras ännu större mängder alkohol även på veckodagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en riktigt bra juni månad på Öland och nu sen någon vecka tillbaka har äntligen sommaren kommit på riktigt också! Gör inte så mycket på dagarna, har jobbat med lite underhåll på föräldrarnas kontor: målat plank, putsat fönster, klippt gräs, sågat äppelträd med mera och har tjänat ihop till en av månadernas stockholmlägenhetshyra åtminstone. Ska göra lite slavarbete på en bekants gård också bestående av att anlägga fårstängsel, kanske täcker nästa månads hyra så jag slipper gå back i alla fall.

Imorgon ska jag och några till leka runt med en snabb båt med efterföljande flytdon utanför Borgholm och Köpingsvik för de, de e najs!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Hur fan kan ni människor andas där nere? Det var ju för i helvete 30 grader i skuggan.

Det är typ som vädret här i Eskilstuna. Här växlar det emellan 30-35 grader i skuggan :huh: Älskar värmen, det är bara fukten som kommer varannan/var tredje dag som verkligen har ihjäl mig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...