Jump to content

Call of Duty: Black Ops


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Någon annan som får totalt fryslagg så man är tvungen att ctl+alt+deleta för att komma ur spelet? Hela spelet låser sig, all musik stannar, alla ljud försvinner (förutom om jag ctrl+alt+deletar, då är det ljud en fraction av en sekund, och sedan är det borta igen.)

Jag fick det nyss, riktigt störande.

Btw, hardcore domination <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt roligt lir, var hos en polare i helgen, han och jag lirade split screen. Både Nazi Zombies och team deathmatch via live.

Onlinelirandet imponerade så mycket på mig att jag åkte in till stan idag och handlade spelet, har lirat lite campaign och har inget speciellt att klaga på.

Det senaste COD-spelet jag spelade var WaW och i mångt och mycket är det ju samma spel, fast det känns mer varierande och lite fräschare. Jag gillar iden att man spelar i flashbacks. Det är som sagt väldigt likt WaW, man tar skydd, kikar fram och bränner av några skott mot några fiender, repeat tills alla är döda, sedan rör man sig fram mot en checkpoint, repeat på hela processen. Tröttnar man på att sitta bakom skydd och skjuta folk för det känns som de aldrig tar slut så kan man göra en chansning och rusha till nästa "hållplats" i fiendespawnen, då följer oftast soldaterna med trots att man egentligen inte skjutit alla man ska och man kan fortsätta därifrån.

Men å andra sidan så går det ju inte att variera ett sådant krigsspel som COD är hur mycket som helst. Det som går att variera har varierats känns det som.

Nu låter jag kanske aningen gnällig, men jag tycker faktiskt att det är ett riktigt bra spel, jag har ännu inte stött på någon sniperbana, hoppas en sådan kommer. Älskade de som var i WaW och MW. Hoppas också att det kommer en bana där man får använda ljuddämparna som finns i MP, kanske en sneak-bana så som början av sniperbanan i WaW var, fast ännu mer stealth. Men å andra sidan så är COD kanske inte rätt spel att spela om man vill spela sådana banor. :P

Nåväl, jag tycker som sagt att det är ett bra lir än så länge, jag längtar tills jag spelat klart campaignen så jag kan börja nöta MP. :D

Edit: Läste igenom mitt inlägg och jäklar vad rörigt det var, ursäktar mig för det.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt roligt lir, var hos en polare i helgen, han och jag lirade split screen. Både Nazi Zombies och team deathmatch via live.

Onlinelirandet imponerade så mycket på mig att jag åkte in till stan idag och handlade spelet, har lirat lite campaign och har inget speciellt att klaga på.

Det senaste COD-spelet jag spelade var WaW och i mångt och mycket är det ju samma spel, fast det känns mer varierande och lite fräschare. Jag gillar iden att man spelar i flashbacks. Det är som sagt väldigt likt WaW, man tar skydd, kikar fram och bränner av några skott mot några fiender, repeat tills alla är döda, sedan rör man sig fram mot en checkpoint, repeat på hela processen. Tröttnar man på att sitta bakom skydd och skjuta folk för det känns som de aldrig tar slut så kan man göra en chansning och rusha till nästa "hållplats" i fiendespawnen, då följer oftast soldaterna med trots att man egentligen inte skjutit alla man ska och man kan fortsätta därifrån.

Det är det som är grejen. Treyarch failade på det ganska hårt, för att det är precis som alla andra Treyarch COD's. Oändliga fiender tills du kommer till en viss punkt framåt mot dem, alt. gör ett mission objective.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det som är grejen. Treyarch failade på det ganska hårt, för att det är precis som alla andra Treyarch COD's. Oändliga fiender tills du kommer till en viss punkt framåt mot dem, alt. gör ett mission objective.

Mjo, men det är ju egentligen tänkt att man ska sitta bakom skydd och skjuta ett visst antal spawns så man får en lucka och kan rusha. Men ibland kan det vara frustrerande att hitta rätt spawns att skjuta mot, och ibland hinner man helt enkelt inte kika fram och skjuta alla som behövs innan man måste ta skydd igen och då hinner spawnsen fyllas på igen.

Det var det jag menade med att rusha istället för att lira som man 'ska' göra.

Nåväl, det finns väl inget enkelt och smidigt sätt att lösa det där på för spelutvecklarna känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har blivit anklagad för att använda hacks tre gånger nu. Senaste gången blev jag t.o.m bannad från servern. Hade 34-2 när de började gapa och vid 40-3 så blev jag bannad. Tråkigt om något.

Händer mig typ 4 - 5 gånger om dagen om jag spelar. Blivit bannad från kanske 7 servrar nu pga. att jag "cheatar".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som har FPS drops via MP så såg jag att Skidrow släppte en sak via TPB som ska fixa det men det är inte säkert det hjälper alla det är iallafall en config fil. Om detta räknas som Warez så editerar jag bort detta.

Jag har inte tankat den, men jag skulle tro att det har med att göra om man har flerkärning och SLI eller enkärning och utan SLI.

Här är det hur man gör.

Du går in i Program Files -> Steam -> Steamapps -> Common -> Black Ops -> Player(s)?

Och där ändrar du configmp (eller liknande) genom att gå in med wordpad, sök på orden "multithread" och "multigpu" och ändra från 0 till 1 beroende på om du har SLI eller om du har flerkärnig.

Ex: Flerkärnig och SLI = värde "1" och "1"

Ex 2: Enkärnig och SLI = värde "0" multithread och värde "1" multigpu

Ex 3: Flerkärnig utan SLI = värde "1" multithread och värde "0" multigpu

Man kan också gå in i consolen och skriva in

\r_multithread "1"

\r_multigpu "1"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte tankat den, men jag skulle tro att det har med att göra om man har flerkärning och SLI eller enkärning och utan SLI.

Här är det hur man gör.

Du går in i Program Files -> Steam -> Steamapps -> Common -> Black Ops -> Player(s)?

Och där ändrar du configmp (eller liknande) genom att gå in med wordpad, sök på orden "multithread" och "multigpu" och ändra från 0 till 1 beroende på om du har SLI eller om du har flerkärnig.

Ex: Flerkärnig och SLI = värde "1" och "1"

Ex 2: Enkärnig och SLI = värde "0" multithread och värde "1" multigpu

Ex 3: Flerkärnig utan SLI = värde "1" multithread och värde "0" multigpu

Man kan också gå in i consolen och skriva in

\r_multithread "1"

\r_multigpu "1"

Vet du om dom har fixat så man kan köra med CF? När jag kör CF så krachar spelet (alla spel jag har på steam krachar) men när jag kör singel så funkar det... >_<

Jag kan spela icke steam spel med CF så det är inte något hårdvarukrångel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...