Jump to content

Call of Duty: Black Ops


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Fixar väll massa smått och gott?

Blandannat så är knife-lunge'n kortare, snipers är lite mer som i CoD4 än tidigare (alltså lättare att quick scopea.. eh.. röda trianglarna som visar var fiender är i chopper gunners är försenade när folk spawnar.. Det är väll dom "stora" grejerna jag kommer ihåg.

Till PC ska det väll också komma ett /connect kommando xD

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny patch ute, är det någon som vet vad den innehåller & gör?

Call of Duty: Black Ops

Improved threading performance on computers with only 2 cores.

Additional performance optimizations

Added an option to pre-cache all shaders during load time. This fixes hitching related to shader compiling on some video cards when viewing an area of the map for the first time.

Fixed random freezes in certain computer configurations.

Allow Team Change on Ranked servers when it does not unbalance teams (this is a server admin option).

Allow Team Change grace period at start of match (server admin option).

Added 4 more reserved slots (server admin option)

Added /connect

Improved quickmatch results (server side change)

Fix for watching films through Combat Record

Fixed compassSpectatorsSeeEnemies exploit

Fixed 3rd person fov exploit

Fix for infinite supply drop exploit.

Fixed crosshair flickering when stereo is active.

Various spawn improvements

Various sound improvements

Fix for Zombies – Teammate shadows not displayed properly.

Fix for radar not staying on in One in the Chamber when it should.

In a Domination match, the Position Secured medal is no longer delayed.

'Hardened: Equipment Shot' Challenge can now be completed by destroying a 'Camera Spike'.

Fix for choppy final killcam in dedicated servers.

Various map glitches fixed.

Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)

Added mixed hardcore playlist

Added mixed barebones playlist

Added 12 player versions of all playlists

Rcon

Reduced timeout values. Connect (or failure to connect is faster).

Added all white-listed dvars for Ranked and Unranked. Admins have rcon access to ALL available dvars.

Added Settings and Console tabs for Ranked servers.

Fixes a bug where the “Server” tab doesn’t update values when connecting to a new server.

Added version number to the title bar.

Fixed a bug where UI state didn’t persist after switching to another server.

Added “disconnect” button.

Fixed map “set” to not use admindvar.

Changed all dvars which could be possibly float, to float. Mostly these are time-type dvars.

Fixed bug where entering a value of zero for Message Duration would cause a unhandled exception error.

Truncated all message fields to 140 chars.


30 - 0 och två stycken som klagar på fusk, man blir glad ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad körde du med för vapen? Och man kan förstå dem. Flawless FFA på Nuketown är inte direkt normen.

Campade inne i ett av husen, Balistic Knife, MP5'an och claymore till.. 8 kills tror jag det är (Hardline) sen chopper gunner för resten. Hade tur att ingen hittade mig medans jag slaktade :P Killstreaks :wub:

Lagt upp filmen i min fileshare nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lagt upp filmen i min fileshare nu

Måste man ha spelet på PC för att se den? Eller är det på Gizgiz eller vad?

Jag fick förövrigt min första chopper gunner igår kväll, det var barnsligt roligt att glida över Havanna och slakta folk. :D

Edit: VARFÖR KOMMER JAG INTE IN PÅ NÅGRA JÄVLA SERVRAR LÄNGRE FÖR!?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha vad fan?

Hur många visste att i S.O.G när man ska ned för kullen så ska man

kniva två tunnor!

Jag hade inte den blekaste, jag gjorde såhär:

Skjöt, sprang till nästa skydd, skjöt mer fiender, sprang till nästa skydd. Ända tills jag kom ned till botten. (Eftersom pekaren pekade ditåt.) Sedan satt jag där och chillade och skjöt en jävla massa folk och efter ett tag så avancerade mina kamrater framåt.

Då har jag ändå spelat igenom den banan två gånger tidigare, utan att ha gjort på rätt sätt. Det är inte förrän nu, tredje gången som jag fattat vad man egentligen ska göra. :lol:

Förresten: Vicke, vad kör du med för killstreaks? Tänkte bara eftersom ingen aktiverades på fyra kills.

Förresten igen: Hur många har klarat Executive Order på veteran utan att få ett utbrott? Inte jag i alla fall, de två sista korridorerna och det sista rummen är sjuuuuuukt jävla långa utan en checkpoint. Speciellt sista korridoren, jag tror jag dog där inne 12415 gånger innan jag lyckades hitta var checkpointen låg. När jag väl gjorde det så blev jag nästan förbannad över hur dumt den är placerad.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten: Vicke, vad kör du med för killstreaks? Tänkte bara eftersom ingen aktiverades på fyra kills.

Det är olika. Byter ganska ofta. Just i den där matchen körde jag 8 - Blackbird, 9 - Chopper Gunner och 11 - Attack Dogs. Den matchen vann vi för övrigt, och jag slutade på 45 - 7.

Förresten igen: Hur många har klarat Executive Order på veteran utan att få ett utbrott?

Har inte försökt Veteran ännu. Varit så upptagen med multiplayer. x)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är olika. Byter ganska ofta. Just i den där matchen körde jag 8 - Blackbird, 9 - Chopper Gunner och 11 - Attack Dogs. Den matchen vann vi för övrigt, och jag slutade på 45 - 7.

Har inte försökt Veteran ännu. Varit så upptagen med multiplayer. x)

Oj fan, så höga killstreak tror jag inte jag kan ha. Brukar kunna komma upp till sju+ om jag har en bra runda, men det är inte så pass ofta att jag skulle vilja ha någon killstreak där. :P

Haha okej, testa veteran på en bana eller två, det är sjukt skoj. Fast otroligt frustrerande.

Hade du koll på det med S.O.G då? För jag antar att du spelat igenom storyn en gång åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj fan, så höga killstreak tror jag inte jag kan ha. Brukar kunna komma upp till sju+ om jag har en bra runda, men det är inte så pass ofta att jag skulle vilja ha någon killstreak där. :P

Haha okej, testa veteran på en bana eller två, det är sjukt skoj. Fast otroligt frustrerande.

Hade du koll på det med S.O.G då? För jag antar att du spelat igenom storyn en gång åtminstone.

Har alltid försökt på veteran. Klarade CoD 4 på Veteran (inkl Mile High Club), klarade också ut MW2 på Veteran, och försökte WaW, men det var för svårt. Har bara inte försökt ännu.

Och nej. Jag försökte göra som du (spelade på hardened), succesivt ta mig ner ,men när jag väl var där nere så hände ingenting. Efter en stund så hörde jag "It's time to be creative" samtidigt som jag såg vad Mason gjorde, och då förstod jag vad man skulle göra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har alltid försökt på veteran. Klarade CoD 4 på Veteran (inkl Mile High Club), klarade också ut MW2 på Veteran, och försökte WaW, men det var för svårt. Har bara inte försökt ännu.

Och nej. Jag försökte göra som du (spelade på hardened), succesivt ta mig ner ,men när jag väl var där nere så hände ingenting. Efter en stund så hörde jag "It's time to be creative" samtidigt som jag såg vad Mason gjorde, och då förstod jag vad man skulle göra. :)

Mhm, det är sjukt svårt att klara WaW på veteran. De två spelen är otroligt lika varandra när det kommer till veterandelen, många platser med oändligt många soldater att slåss mot, där det egentligen bara handlar om att skjuta fram en väg för en kort stund så man kan ta sig fram till nästa del där man skickar fram sina soldater. Det kan vara riktigt frustrerande.

Relentless från WaW förföljer mig fortfarande i mina mardrömmar, trots att det snart var ett år sedan jag kämpade mot den banan. När jag väl lyckades klara av den efter många kvällar så hade jag tröttnat så mycket att jag inte orkade spela vidare mer. Så spelet har stått på hyllan sedan dess. :P

(Det var min första playthrough också, förutom en CO-OP-playthrough med en polare. Men då får man inte lira alla banor.)

Lyckligtvis så känns det som att Treyarch insåg att WaW var löjligt svårt på veteran, så nivån har sänkts en aning. Men som ni ser några poster ovan så finns det inslag från WaW med även i BO. Där det nästan blir löjligt svårt att lyckas ta sig framåt i campaignen.

Jag är i alla fall förbi de två, enligt vad folket ute på nätet säger, svåraste banorna på veteran. Så jag kommer nog klara ut storyn vart efter här nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kort fråga, hur är singelplayer liret i spelet? börjar bli lite sugen på det här spelet.

Jag hade aldrig spelat CoD förut men skaffade det här och spelade singelplayer... Och vad ska man säga, mycket kötta, mycket MYCKET cutscenes, otroligt lite frihet och dum AI. Tror det är mycket roligare online.

Fast å andra sidan, ser man singleplayer lite mer som en interaktiv film där hjälten aldrig dör så är det nog lite mer underhållande.

Känner att jag börjar bli smått beroende av detta spel nu.. Online läget är grymt! Hörde dock av ett par polare att en hel del har gått tillbaka till mordern warefare 2?. Kan det stämma?

Hej du gamle! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner att jag börjar bli smått beroende av detta spel nu.. Online läget är grymt! Hörde dock av ett par polare att en hel del har gått tillbaka till mordern warefare 2?. Kan det stämma?

Nu ska vi se om jag pratar om rätt spel.. Men är inte onlinedelen gjord av samma utvecklare som gjorde MW2?

Edit: Stryk det där, det var Medal of Honor som tog hjälp av Dice till MP-delen, ursäkta mig för min okunnighet.

För spelet är ju gjort av samma utvecklare som gjorde WaW, vilket väldigt tydligt märks i SP då det är väldigt likt WaW. Jag har aldrig spelat WaW online och jag har aldrig lirat MW2, så jag vet inte om onlinedelen är mest lik MW2 eller WaW. Men enligt de uppfattningar jag fått av MW2 så är det rätt likt, ja.

Jag hade aldrig spelat CoD förut men skaffade det här och spelade singelplayer... Och vad ska man säga, mycket kötta, mycket MYCKET cutscenes, otroligt lite frihet och dum AI. Tror det är mycket roligare online.

Fast å andra sidan, ser man singleplayer lite mer som en interaktiv film där hjälten aldrig dör så är det nog lite mer underhållande.

Det beror ju såklart på vad man jämför med. Jämför man med äldre COD-spel så har det här spelet nog roligast SP av de jag spelat. Följt av WaW, så Treyarch verkar ha koll på vad de gör.

Men jag är nog inte rätt man att döma då jag inte spelat MW2, och bara spelat en, eller två banor på MW.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...