Jump to content

Call of Duty: Black Ops


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Vore intressant att se vad folk lirar med för vapen, attachments, granater och perks.

Själv lirar jag med en Famas som har ljuddämpare och extended mag.

Som second har jag ballistic knife.

Som granater har jag Tomahawk, flashbangs och claymore.

Mina perks är:

Hardline, som gör att jag behöver en mindre kill för att nå en killstreak.

Warlord, som gör det möjligt för mig att ha två attachments på vapnet.

Hacker, som jag köpte igår och inte har hunnit använda än, men man ska tydligen kunna sno fienders care packs med den va? Om det inte stämmer så byter jag till Ninja. :P

Hacker använder jag bara av den enkla anledningen att man kan se var fienden satt ut claymores, C4 och dylikt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina perks är:

Hardline, som gör att jag behöver en mindre kill för att nå en killstreak.

Warlord, som gör det möjligt för mig att ha två attachments på vapnet.

Hacker, som jag köpte igår och inte har hunnit använda än, men man ska tydligen kunna sno fienders care packs med den va? Om det inte stämmer så byter jag till Ninja. :P

Hacker gör att du kan se alla fienders equipment (sentrys, claymores, C4, kameror etc)

Jag har även Hacker Pro och jag tror den gör så att man kan hacka deras equipment och sätta fällor i deras care package.

----

Förövrigt så kör jag oftast de här setupsen:

Famas/Commando/AK-47 alla med Dual Mag

Frag Grenade, Concussion, Claymore

Perk 1: Hardline Pro (rerolla care package ftw)

Perk 2: Hardened/Sleight of Hand Pro

Perk 3: Hacker Pro

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hacker använder jag bara av den enkla anledningen att man kan se var fienden satt ut claymores, C4 och dylikt.

Ja just det, det kan man också göra. Bonus!

Hacker gör att du kan se alla fienders equipment (sentrys, claymores, C4, kameror etc)

Jag har även Hacker Pro och jag tror den gör så att man kan hacka deras equipment och sätta fällor i deras care package.

----

Förövrigt så kör jag oftast de här setupsen:

Famas/Commando/AK-47 alla med Dual Mag

Frag Grenade, Concussion, Claymore

Perk 1: Hardline Pro (rerolla care package ftw)

Perk 2: Hardened/Sleight of Hand Pro

Perk 3: Hacker Pro

Hur lyckades du nå Hardline Pro? Jag har fortfarande 0/10 i delade packs, ska man lämna packsen och hoppas att ens teammates tar den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lyckades du nå Hardline Pro? Jag har fortfarande 0/10 i delade packs, ska man lämna packsen och hoppas att ens teammates tar den?

Ja. Gissar på att du kör på konsoll, så då går det ju att säga att du vill att någon plockar upp den om du inte är microfon-rädd. Annars är det bara att hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Gissar på att du kör på konsoll, så då går det ju att säga att du vill att någon plockar upp den om du inte är microfon-rädd. Annars är det bara att hoppas.

Aha, då får man kanske kicka igång sitt gamla headset igen då. :P

En till fråga, skulle det inte finnas något game mode liknande gun game i CS? Där man efter varje kill levlar upp och får ett nytt vapen?

Jag har bara sett det game mode:t där man har ett vapen under en viss tid sedan byts vapnet ut, för alla på servern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, då får man kanske kicka igång sitt gamla headset igen då. :P

En till fråga, skulle det inte finnas något game mode liknande gun game i CS? Där man efter varje kill levlar upp och får ett nytt vapen?

Jag har bara sett det game mode:t där man har ett vapen under en viss tid sedan byts vapnet ut, för alla på servern.

Det är i wager matches. Kolla där så hittar du dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fail on me. Bindat om så jag knivar med Mouse1 och skjuter med.. Mouse4 eller nått. Frid och fröjd tills jag får chopper gunner @ nuketown FFA.

Sitter där och håller inne Mouse1 och försöker skjuta, röret på minigunnen snurrar men inga skott, WTF?! Svär i chatten och håller på men inget funkar, trodde den hade buggat...

Det var först efteråt som jag insåg att jag spammat fel knapp.. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad trött jag blir på alla noobs som spelar detta >.<

Domination, folk försöker hålla triple caps hela jävla tiden :/

Frågar vaför dom inte bara tar 2 istället och öser på en spawntrap. "You win faster if you hold all 3".

Visst, om dom hade varit bra och kunde hålla en triple cap, men nu är i princip alla mina domination matcher så här, full med noobs som inte kan spela och försöker hålla triple caps, blir så trött :/

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad trött jag blir på alla noobs som spelar detta >.<

Domination, folk försöker hålla triple caps hela jävla tiden :/

Frågar vaför dom inte bara tar 2 istället och öser på en spawntrap. "You win faster if you hold all 3".

Visst, om dom hade varit bra och kunde hålla en triple cap, men nu är i princip alla mina domination matcher så här, full med noobs som inte kan spela och försöker hålla triple caps, blir så trött :/

Det är riktigt tråkigt när man lirar med (eller mot) ett lag som tar två flaggor och sen bara står och spawnrapear vid den tredje.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är riktigt tråkigt när man lirar med (eller mot) ett lag som tar två flaggor och sen bara står och spawnrapear vid den tredje.

Spelet heter ju Domination av en anledning.

Man ska dominera det andra laget. Håller du två flaggor så kan du dominera ditt lag om ni är bra nog. Och då är det ju A-B eller C-B som gäller.

Har man A-C så blir det oftast lätt för det andra laget att ta en flagga.

Om du är på ett lag som blir dominerat så får ni se till att vända det. Gå oväntade vägar... Campa tills ni får ett Spy Plane så ni kan veta vart dom är och vilken väg som är din bästa... Försök så gott det går att kommunicera med ditt lag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är skoj faktiskt, även fast man inte samarbetar så mycket. Det är lättsint också, man bara glider runt och bryr sig om sitt eget. :P

Man trycker på från ena hållet och går mot andra sidan av mappen och när man kommer dit så har motståndarna bytt spawnplats till stället man började på så det är bara att snurra ett halv varv och börja springa tillbaka igen. Känns som att man ständigt kommer på att man glömt något vid spawnplatsen och måste springa tillbaka.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man trycker på från ena hållet och går mot andra sidan av mappen och när man kommer dit så har motståndarna bytt spawnplats till stället man började på så det är bara att snurra ett halv varv och börja springa tillbaka igen. Känns som att man ständigt kommer på att man glömt något vid spawnplatsen och måste springa tillbaka.

Nä, man springer halvvägs till deras spawnpoint, sedan springer man runt på diverse taktiska ställen och sparkar upp motståndarnas röv.

Demolition var en jävla XP-boost i alla fall, fast jag fattar inte vad sudden death gick ut på, verkar som man inte ska spränga något då? För jag sprängde den ena positionen men vi förlorade ändå, och motståndarna sprängde aldrig något.

Speciellt kul var det inte, då bombplats B var i princip omöjlig eftersom den låg vid det försvarande lagets spawnpoint på den banan vi spelade. Så båda lagen lyckades bara spränga A sedan kom man aldrig längre.

Nu testar vi något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...