Jump to content

Call of Duty: Black Ops


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Nice, det ser ut som du har agerat medic under fighten. :P

Löjligt många downs på dina kamrater förresten, vad körde ni för taktik?

Mjo... Jag höll ett fönster som var lite till sidan, så att jag dog inte speciellt mycket, men fick iomd också minst kills. Det var på Ascension för övrigt, om någon undrade.

Vi hade ingen jättebra plan. Jag och BasilicanKnight satt brevid varandra (lan) och de andra två var några random amerikanare med mic. Vi höll till vid A-Månlandaren (den med granaterna) och jag täckte fönstret vid PHD Flopper med uppgraderad Ballistic Knife / Sickle och HK 21 / Raygun (var ju tvungen att byta efter ett par rundor när HKn blev värdelös), allt uppgraderat förstås. En annan kille höll fönstret uppe på catwalken och de andra två täckte den stora trappan.

Anledningen till att dom hade så många downs var nog att det var lite o-organiserat. En av dem som täckte trappen hade inte alls hade bra vapen för det jobbet. Bara HK21 och RPK (näst intill värdelöst rundorna 25+, även uppgraderade).

Men vi hade extremt kul och det var utan tvekan den roligaste (och längsta) zombie-match jag kört.

Helt galet hur mycket mer zombies det är när man kör 4 pers än när man kör solo eller 2 pers. Mycket svårare men också mycket roligare.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Funderar på att skaffa First Strike, är det värt pengarna? Stadiumbanan ser riktig rolig ut, och vinterbanan som går över en bro ser också otroligt skoj ut.

Jag älskar First Strike.

Kowloon är helt fucking underbar, imo. Discovery (vinterbanan) är också riktigt bra. Berlin Wall och Stadium är också bra banor men enligt mig mycket tråkigare och det händer att jag röstar skip på dem.

Ascension är också riktigt bra. Lätt värt ett köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Provade demot som finns på 360. Och...jag är besviken. Det är ju exakt samma gameplay som i 4:an. Man tycker att de på 3 år borde ha gjort om och ändrat spelet lite, men nepp.

Testade också demot. På PS3, och som du säger så är det gamla vanliga Call of Duty, absolut. Jag som filmälskare (och som tidigare spelat CoD 2, 3, WaW, MW och MW2) förstår inte riktigt hur spel som dessa kan få 9/10 och 10/10 med den halvtaskiga story de egentligen har. Jag menar, det är som ett enda långt halvtaskigt avsnitt av valfri action TV-serie. Om folk verkligen vill att spel ska hamna i samma populärkulturella hörna som musik och film så bör de "step it up" en bit kring story.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade också demot. På PS3, och som du säger så är det gamla vanliga Call of Duty, absolut. Jag som filmälskare (och som tidigare spelat CoD 2, 3, WaW, MW och MW2) förstår inte riktigt hur spel som dessa kan få 9/10 och 10/10 med den halvtaskiga story de egentligen har. Jag menar, det är som ett enda långt halvtaskigt avsnitt av valfri action TV-serie. Om folk verkligen vill att spel ska hamna i samma populärkulturella hörna som musik och film så bör de "step it up" en bit kring story.

Om det där är spelarbetyg så är det helt klart säkert satta baserade på Multiplayer-delen, kanske även Zombiedelen.

Är det däremot 'riktiga' recensioner så kan de väl försvara sig med att story och spelkvalitet oftast bara jämförs med andra, liknande, FPS-spel. Där står det sig helt klart ganska bra, men skulle man jämföra story med ett ordentligt RPG så skulle Black Ops bli söndersmiskat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...