Jump to content

Call of Duty: Black Ops


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

Dubbelpost.

Jag skulle vilja ha svar på två frågor. VARNING FÖR SPOILER LÄS PÅ EGEN RISK!

1: Hur många mission är det? Har gjort 9 uppdrag nu sen i förrgår

spelet slutar

typ efter när Mason blir

sparkad av Dragovich(?) i huvudet så kommer det en cut scen.

Efter det så blir det vit och trök på ESC för jag trodde jag pausade men då kom jag tillbaks till huvudmenun sen när jag trycker på resume game så kommer jag tillbaks där jag började själva uppdraget. Där man ska

skjuta gulingarna med pisotlen

2: Spoiler markerar hela texten.

När man träffar Raznow första gången i fängelset dör han efter rymningen eller lever han? Med tanke på man träffar på han ett antal gånger i spelet. När jag kom till uppdraget när man går i den där tunneln med ficklampa så pratar Mason med Raznow så säger Masons kompis "What the fuck is it with you eller vad han säger. Fick en tanke ställare lever han eller är han död? Och Mason tror att han lever.

Skulle uppskatta ett bra svar till dessa två frågor.

Spoilersvar

Han är död men Mason tror precis som du skriver att han lever

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost.

Jag skulle vilja ha svar på två frågor. VARNING FÖR SPOILER LÄS PÅ EGEN RISK!

1: Hur många mission är det? Har gjort 9 uppdrag nu sen i förrgår

spelet slutar

typ efter när Mason blir

sparkad av Dragovich(?) i huvudet så kommer det en cut scen.

Efter det så blir det vit och trök på ESC för jag trodde jag pausade men då kom jag tillbaks till huvudmenun sen när jag trycker på resume game så kommer jag tillbaks där jag började själva uppdraget. Där man ska

skjuta gulingarna med pisotlen

2: Spoiler markerar hela texten.

När man träffar Raznow första gången i fängelset dör han efter rymningen eller lever han? Med tanke på man träffar på han ett antal gånger i spelet. När jag kom till uppdraget när man går i den där tunneln med ficklampa så pratar Mason med Raznow så säger Masons kompis "What the fuck is it with you eller vad han säger. Fick en tanke ställare lever han eller är han död? Och Mason tror att han lever.

Skulle uppskatta ett bra svar till dessa två frågor.

Du kan enkelt få svar på båda frågorna i spelet.

1. Du kan kolla på missions, där borde du se hur många missions du har kvar. Annars är det bara att söka på första bästa wiki eller faq så står det där.

2. Du får reda på allting när du spelar storyn, anledningen till att du inte förstår är för att du inte spelat tillräckligt långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan enkelt få svar på båda frågorna i spelet.

1. Du kan kolla på missions, där borde du se hur många missions du har kvar. Annars är det bara att söka på första bästa wiki eller faq så står det där.

2. Du får reda på allting när du spelar storyn, anledningen till att du inte förstår är för att du inte spelat tillräckligt långt.

1: Det är typ 3-6 rader kvar med mission och jag sökte till en walkthrough(?) men den gav inte speciellt mycket till hjälp då inte videorna inte funkade så jag kunde se vart jag hade varit. Jag lyckades luska fram till början av uppdraget sen därifrån tog det stopp men ska testa spela om banan.

För jag räknade till 9 mission i huvudmenun. För om det blir samma sak igen så tycker jag att det är skumt.

2: OBS Spoiler varning till andra:

Det konstiga såfall är att när man kommer till vietnamn första gången så är ju Resnow med nästan hela rundan vad jag vet och sina soldater märker av det också eller har jag nu fel?

Kan även ta en liten udda fråga som jag har alltid tänkt på under alla CoD spel. Varför skjuter alltid AIn på mig för? Och typ inte soldaterna som går med mig?

Märker när soldaterna skjuter mot fienden dem typ missar dem och om det kommer typ 2 fiender mot mig och när jag har backup bakom mig dem bryr sig inte dem skjuter knappt inte på fienderna när dem kommer springades mot mig. Är AIn inställd på att just bara döda/jaga mig?

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För jag räknade till 9 mission i huvudmenun. För om det blir samma sak igen så tycker jag att det är skumt.

2: OBS Spoiler varning till andra:

Det konstiga såfall är att när man kommer till vietnamn första gången så är ju Resnow med nästan hela rundan vad jag vet och sina soldater märker av det också eller har jag nu fel?

Som sagt, spela klart storyn så ska du se att du förstår. Om du inte förstår så ska jag förklara för dig då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan även ta en liten udda fråga som jag har alltid tänkt på under alla CoD spel. Varför skjuter alltid AIn på mig för? Och typ inte soldaterna som går med mig?

Märker när soldaterna skjuter mot fienden dem typ missar dem och om det kommer typ 2 fiender mot mig och när jag har backup bakom mig dem bryr sig inte dem skjuter knappt inte på fienderna när dem kommer springades mot mig. Är AIn inställd på att just bara döda/jaga mig?

Det är väll klart, är så i dem flesta spela tyvärr. Spelmotorn "känner" skillnad på om det är en bot eller en riktig spelare.

Så ja, AIn är inställd på att skjuta mot dig, och att döda dig/jaga dig. Spelet tar ju slut när du dör, så det går ju inte direkt att botsen fortsätter. Eller till exempel cut scenes. Har du 3 gubbar som är ditt "team" och dem dör så blir det ju ganska weird i nästa cut scene om alla dem 3 är med igen. Eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah, så frustrerande. Vann en demo-match förut där jag bland annat fick min tionde plant som ninja.

Precis när matchen slutat och jag kommit tillbaka till lobbyn så tappar jag kontakten med PSN. No biggie tänkte jag, loggade in och gick direkt till create a class för att köpa Ninja Pro. Då upptäcker jag till min fasa att den sista planten inte räknades, jag stod fortfarande kvar på 9/10.

Visst, en plant hit eller dit. Det fixar man ju på första attackrundan om man är lite alert, men fasen vad snopen jag blev.

Jag tror däremot att själva matchen räknades, XP, K/D samt att jag fick ett poäng i Wins. Jag tror det som sagt, är inte hundra på vad allting låg på innan jag spelade den matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så de har inte infört dedicated servers så det är fortfarande så man hamnar på random servrar? Vet att många klagade på MW2MP delen men har det blivit nå förbättringar sen det kom ut? Vill helst nån av dessa för just MP delen eller bör ja vänta tills MW3 kommer?

Nej, varför skulle dem göra det för? Du hamnar i olika lobbys, ja som du inte kan bestämma.

Visst har det blivit några förbättringar, men inte senaste året iaf. Mindre cheaters antar jag.. men ja. Köp det du vill, jag gillar MP'n i MW2 mer än i BO. Är olika saker i dem olika spelen, så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Det var kanske inte vad jag hade förväntat mig, men ja. Du var nöjd i alla fall, det är ju positivt.

Edit: Spelat något Shangri La då förresten? De nya zombierna verkar häftiga att möta.

Jo, jag tycker att alla de nya banorna är bra. Tycker minst om Drive-In för den är så öppen och kaos. Men jag har inte spelat den tillräckligt för att ge en ärlig uppfattning. Just nu tycker jag mest om Silo och Hangar 18. Hazard är bra den också men lite i en egen liga då det är en remake av en bana från World at War. Den lämpar sig bäst till TDM och kanske någonting annat också, men Domination var mest jobbigt.

Ja, jag har spelat Shangri-La. Tycker den är mycket bra. :) Har bara spelat 5 gånger eller så, men gillar den starkt och kan den redan, ofc. Ska bli kul att försöka klura ut easter-egget utan att kolla på några tutorials. x)

Mötte två random svenskar igår och körde i ett par timmar. Vi kom till runda 25 eller någonting sådant. Det var mycket kul!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...