Jump to content

Kramas


L_Voll
 Share

Recommended Posts

De flesta av mina kamrater kramar jag hjärtligt när vi träffas, och de besvarar det med att krama en tillbaks. Har rejäl "guylove" med mina polare, och det känns gött som fan.

Ibland går det också att bara krama en polare för sakens skull (alltså inte när man hälsar).

Lite allt om jämnan råkar man dock ut för en obekväm kram, t ex när jag träffar min gamla granne som är en riktig "G". Han är hur trevlig som helst, men han kör den där skumma "gangsta"-kramen när man tar hand och lägger en hand på axeln.

Släkten brukar jag också krama när vi träffas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig att killar kramar ryggtavlan och tjejer kramar halsen på varandra, de gånger man inte gör en "över-ena-armen-och-under-den-andra"? Jag föredrar helt klart den senare men fenomenet är intressant. Jag menar, hur ofta kramar en tjej ryggtavlan medan killen klämmer åt halsen på'na? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig att killar kramar ryggtavlan och tjejer kramar halsen på varandra, de gånger man inte gör en "över-ena-armen-och-under-den-andra"? Jag föredrar helt klart den senare men fenomenet är intressant. Jag menar, hur ofta kramar en tjej ryggtavlan medan killen klämmer åt halsen på'na? :P

Kramar man en tjej "över halsen" så känns det ju som att man ska ha sönder dem i ens stora famn. :D Plus att då försvinner ju möjligheterna till pussar eftersom tjejer är så korta och således hamnar så långt ner. Men nu pratar jag väl bara av egna erfarenheter, alla är ju inte lika långa som jag. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kramar alla på min mammas sida av släkten. På pappas sida träffas vi också, men att krama vissa där skulle göra dem iaf förvånade, om inte rent ut av obekväma. Väldigt olika relationer på de två sidorna av släkten.

Jag kramar även min flickväns släktingar, samt kompisar jag inte träffar så ofta (speciellt mycket kramar på krogen). Vissa har jag inte riktigt hamnat i kramrelation med, fast att det egentligen skulle kännas bra att kramas, så jag känner igen problemet där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kramar även min flickväns släktingar

Heh, på tal om det - under helgen var min flickväns släktingar från Stockholm på besök och för dem var det tydligen vardagsmat att krama varandra över minsta lilla. Så jag - som kanske inte är så kramgo - dubblade nog min totala kramkvot under bara den helgen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av någon outgrundlig anledning finner jag mig rätt obekväm så fort jag kramar någon som inte är en väldigt närstående. Det blir mest ett stelt "Hehe" och så sluter man armcirkeln runt dem för att rätt snabbt dra sig bort. Men egentligen så har jag inget alls emot kramar och tycker själv att jag borde bli lite bättre på det.

Det beror på motparten, men jag är beredd att hålla med. Kramar har blivit ett mer sällsynt inslag sedan något år tillbaka, tyvärr. Jag kramades mer förut, men jag är verkligen inte den som ryggar tillbaka om ett tillfälle för en god hug uppenbarar sig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Alltså, det här måste vara en av de fånigaste bumparna jag gjort, men jag blev ändå lite ställd ikväll.

Jag var på en fest för en kompis som flyttar från stan, och eftersom festen var hos hennes kompis så var det värden man skulle säga hejdå till. Jag känner egentligen inte människan men vi har väldigt många kompisar och annat ihop eftersom vi tillhör/t/ samma förening. Jag har sett henne på bild jättemycket och sådär, men vi har aldrig träffats förr.

Min polare kramade henne hejdå och det såg ganska hjärtligt ut; jag själv höll mig lite undan och tänkte bara vinka hejdå typ (jaja, jag borde väl sluta sjåpa mig antar jag) men hon springer fram och kramas på ett jättehärligt sätt. Det var synd att jag bara tänkt svara med en axelkram för bara därför var jag halvt på väg ut ur kramen när den "blev som bäst". Nästa tillfälle vi ses ska jag definitivt ta chansen att kramas rejält, för hon visste verkligen hur man kramas. (Och hon är nygift så jag tänker inte alls på nåt sånt.)

TL;DR:

Hur kramar ni halvfrämlingar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, det här måste vara en av de fånigaste bumparna jag gjort, men jag blev ändå lite ställd ikväll.

Jag var på en fest för en kompis som flyttar från stan, och eftersom festen var hos hennes kompis så var det värden man skulle säga hejdå till. Jag känner egentligen inte människan men vi har väldigt många kompisar och annat ihop eftersom vi tillhör/t/ samma förening. Jag har sett henne på bild jättemycket och sådär, men vi har aldrig träffats förr.

Min polare kramade henne hejdå och det såg ganska hjärtligt ut; jag själv höll mig lite undan och tänkte bara vinka hejdå typ (jaja, jag borde väl sluta sjåpa mig antar jag) men hon springer fram och kramas på ett jättehärligt sätt. Det var synd att jag bara tänkt svara med en axelkram för bara därför var jag halvt på väg ut ur kramen när den "blev som bäst". Nästa tillfälle vi ses ska jag definitivt ta chansen att kramas rejält, för hon visste verkligen hur man kramas. (Och hon är nygift så jag tänker inte alls på nåt sånt.)

TL;DR:

Hur kramar ni halvfrämlingar?

Det finns något speciellt skönt med folk utan några som helst kram-hämningar. Det är som att de är helt befriade från det här "ojj-men-njaaa-skajagverkligen-mentänkom"-tankesättet som så många har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar krama tjejer jag hälsar på "en andra gång"! Till exempel så skakade jag hand med en helt random tjej när hon kom till festen, men när hon skulle åka så hade vi bekantat oss lite så hon fick en kram.

----

Följdfråga:

När ni kramas, kör ni "en-arm-varianten" eller kramas ni verkligen på riktigt? (båda armar runt personen)

edit: Inte läsa tråden innan man postar är win. nvm!

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Axel sa är det absolut trevligast att krama någon som inte har de tankebanorna. Jag tycker mest om att krama någon vän jag inte har träffat på ganska länge, det blir en extra bra kram då, liksom. Vänner jag träffar ofta brukar jag sällan dela ut kramar till. Bland mina killkompisar är det fist-bumps som förekommer oftast. Känns alltid bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jobbigt det är att krama korta människor! Min kusin fyllde år igår, så jag gav henne en kram så fick man ju huka sig lite ner först eftersom hon är så kort (räckte mig nästan till axeln).

Välkommen till min värld! De flesta tjejer är i brösthöjd på mig ungefär (tänk om det kunde vara tvärtom!) och hukning känns bara lame så är det en hjärtlig kram brukar jag antingen "burra in" dem i bröstet på mig och krama ganska högt, typ över axlarna, eller krama lägre (midjan) och lyfta upp dem. ( :) )

Har fått höra att det är ganska mysigt att björnkramas med mig (alternativ ett), fast personligen föredrar jag att kunna kramas över midjan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Jag kramar enbart människor jag inte har träffat på ett par månader/år. Och enbart nära vänner. Jag ogillar fysisk kontakt när den inte behövs, men det visste ni redan.

Jag ändrar det här till att jag kramas inte alls. Morsan försökte krama mig, slutade med att jag slank mig ur hennes armar för att jag kände mig obekväm. Jag vet inte, kramar känns intimt. Intimt känns konstigt och obekvämt - såvida man inte har en raging hard-on, men that aside.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...