Jump to content

Kramas


L_Voll
 Share

Recommended Posts

När kramas ni? Vem kramar ni? Hur många gånger måste ni ha träffat en person för att kramas med denna, hur väl måste ni känna personen?

Jag har inget emot att kramas, utan tycker egentligen att det är väldigt trevligt. Det är bara det att jag har så svårt att veta när man ska kramas. Personer som jag gillar vill jag verkligen krama, fast jag är dålig på det. Och så kan jag känna mig lite obekväm när personer som jag egentligen inte känner vill kramas. T.ex. när man skiljs från bekantas bekanta som vill kramas även fast man kanske inte alls har pratat med varandra.

Jag vet att det kanske inte finns några självklara regler för detta, men jag vill ändå höra vad ni tycker eller om ni har några tips(vilket jag dock betvivlar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En klasskompis brukar krama alla varje fredag av nån anledning. Men fick ingen förra gången för att jag inte ville följa med till Lek o Bus-landet (kom igen! Du är 15, väx upp!) Då fick jag ett "Sluta vara mogen" istället av henne.

Har en vana att ge ut homoerotiska kramar till en kompis annars, fast nu är han i Florida, så det var ett tag sen.

High fives däremot, där snittar jag minst fem stycken per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kramar min mamma varje gång som jag besöker familjen, alla andra familjemedlemmar som då är kramsugna får också sin beskärda del av kramar. Bland mina vänner, däremot, delas det inte ut kramar lite frekvent. Oftast på fyllan, och fyllan är ingenting som jag upplever ofta. Den senaste som jag kramade för första gången var det andra eller tredje gången som vi träffades, fast det gjorde ingenting för hon är en söt tjej hon. Killkompisar finns det inte många som gillar att krama, men jag har ingenting emot att krama mina killkompisar. okka skulle jag lätt krama när som helst.

Förra våren/tidiga sommaren hade jag en härlig kramperiod. En kompis till min rumskamrats flickvän som blev en vän till mig efter att ihopflytten hade skett. Vi blev, efter ett par månader, riktigt fästa vid varandra och kramades och gosades så fort vi träffade varandra. Det var en kärlekslös och sexuellt avläsgen relation som nästan var på gränsen till ett förhållande när vi började umgås utanför skolan. Tyvärr bestod sorgsenheten i Corleones självmord så jag missade chansen att skaffa mig en lycklig romans. Fast det var en jävligt fin period, en sådan period som man saknar. Det fanns liksom alltid någon att krama då.

Nu kramar jag aldrig någon annan än min familj, i princip. Det vill säga mamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, intressant fråga. Jag brukar aldrig "bjuda in" till kramen utan ser istället om den andre personen vill ge en kram, i så fall har jag inget problem att besvara detta. När det gäller nära vänner så kan det ske om man inte sett varandra särskilt ofta. Generellt så kramar jag tjejer mer än killar, även fast jag inte känner tjejerna lika väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul tråd! :D

Jag kramas väldigt mycket! Det har blivit lite av en hälsningsfras för mig att krama alla mina vänner, och ingen har ju någonting emot det, så whatthefuck. Det har tom smittat av sig till mina vänner, så dom kramas också när dom träffas. Sen jag och min tjej gjorde slut så har jag fått insikt i hur mycket mina föräldrar betyder för mig, då dom stöttade mig igenom hela processen. Så dom kramar jag också dagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag inte läst nått av vad ni har skrivit utan jag bara skriver på.

Om jag skulle träffa "random" på forumet så skulle jag kramas.

Om nån kom fram och skrek "EEEEEEEEEEEEY, KARATEMORFAR." och bara dog, så skulle jag krama den personen utan att ens fråga vem det var.

Hände senast för 15 min sen. Tjejen skrek inte "karatemorfar", but still.

JAg är full.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag inte läst nått av vad ni har skrivit utan jag bara skriver på.

Om jag skulle träffa "random" på forumet så skulle jag kramas.

Om nån kom fram och skrek "EEEEEEEEEEEEY, KARATEMORFAR." och bara dog, så skulle jag krama den personen utan att ens fråga vem det var.

Hände senast för 15 min sen. Tjejen skrek inte "karatemorfar", but still.

JAg är full.

Då ska vi kramas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan kramar skada?

Om du bara visste. Mina före detta klasskompisar ville knappt sitta i samma soffa som jag, en kram vore då som om Kim Jong Il skulle kyssa Hillary Clinton passionerat. Sen dess har jag kramat två-tre personer utom min familj, och under den perioden hade jag nog noll fysisk kontakt under ett halvår. Jag märkte först att jag hade accepterat situationen när jag blev helt förstummad av att känna baksidan av en hand nån gång under en fikapaus när nån tog fel kopp.

Jag har brutit kontakten med dem, för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Familjemedlemmar kramar jag aldrig, min storebror är ett undantag dock. Det händer att jag kramar vissa vänner när vi ses, det är oftast ifall det var längesedan vi sågs. När jag är full blir jag jäkligt sugen på att kramas! Då kan jag krama alla för allting, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina föräldrar får varsin kram när jag kommer hem på fredagen, och ytterligare en när jag åker på söndagskvällen. Mina systrar kramar mig alltid när vi ses, vare sig jag vill eller inte. :D Kramar alltid min svåger, däremot kramar jag bara min andra systers pojkvän sporadiskt. Min tredje systers pojkvän har jag aldrig kramat; Maimstream som vet vem det är förstår nog varför. :(

Mina tjejkompisar kramar jag alltid. Gjorde inte det på gymnasiet, men nu träffas vi så sällan så när vi väl ses är vi så uppriktigt lyckliga att kramen är en självklarhet.

Killkompisar kramar jag inte så ofta. Inte för att någon av oss har något emot det, utan för att.. ja, vi är ju killar, liksom.

Jag älskar fan kramar. Jag var den enda killen som inte stretade emot när man skulle ge lärarna den årliga trevligt sommarlov-kramen under låg- och mellanstadiet. :P

Kramar alla jag träffat mer än en gång eftersom normen kräver det.

Mja, mjo. Att använda kramar som hälsningsgest är väl regel snarare än undantag nu för tiden. Min mor pratade om det för ett tag sedan. Hon, och flera i hennes ålder som hon hade talat med, tycker att det är lite konstigt/fel/etc. att kramas med folk som man inte "älskar". Kan nästan hålla med egentligen; det är faktiskt ganska tramsigt att krama runt med folk som man knappt känner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av någon outgrundlig anledning finner jag mig rätt obekväm så fort jag kramar någon som inte är en väldigt närstående. Det blir mest ett stelt "Hehe" och så sluter man armcirkeln runt dem för att rätt snabbt dra sig bort. Men egentligen så har jag inget alls emot kramar och tycker själv att jag borde bli lite bättre på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...