Jump to content

Dömd för två våldtäkter - men fick ändå stöd


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det här är helt sjukt och jag hoppas att den där Dennis mår piss nu och tar sitt eget liv.

Det är ju inte han som smutskastat tjejerna, eller drivit kampanjen... Det är hans bror i första hand som drivit kampanjen så som jag förstår det... Att han våldtog den andra tjejen kan ju också bero på att han det första fallet inte togs upp och diskuterades tillräckligt i byggden och i skolan... Folk trodde att han var oskyldigt och han fick stöd... Han kanske inte förstog att det han gjort var fel... Det kanske gav honom fel tankar och styrka att genomgå det andra våldtäkten på skolavslutningskvällen.

Det var en utav de möjligheterna som diskuterades i Debatt.

Personligen så tycker jag att 4 månader sluten ungdomsvård känns som ett lite för tamt straff för två våldtäkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen så tycker jag att 4 månader sluten ungdomsvård känns som ett lite för tamt straff för två våldtäkter.

Det är Sverige vi pratar om. Straffen är tama vilket brott man än gör.

Han erkände i ett förhör hos polisen och sa "det var emot hennes vilja". Så han vet vad han har gjort.

Det är fan skit synd om den här tjejen och fattar inte hur alla kan ha vänt sig emot henne.

Sen blir jag sur över vad dom vuxna säger och tycker.

När en kärring får reda på att dom fått en match på killens DNA så tror hon fortfarande inte på det.

Helt sjukt att folk kan vara så blåögda.

Och folket över nätet, inte människor i mina ögon.

Så fult när dom tar kontakt med den där tjejen som skrev riktigt brutala saker. Att hon ville slita upp hennes kropp och blablala.

Och allt hon säger är "jag var arg, det är sånt man säger då"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snuskigt, såg reprisen igår efter jobbet. Jag kan förstå lite ryktesspridning i skolan precis efter första fallet men när han har erkänt fullt ut i förhör och senare blir dömd och DÅ blir uppbackad av vuxna människor som ska vara dessa barns mentorer och livslärare är det ju bara skrämmande. Blir så förbannad på hur folk i 50+ snackar skit som vilken annan fjortis och tror blåögt på skit dom hört från bekantas bekanta.

Skolan skulle vara neutrala, men inte fan var dom det. "Vi kan inte ta ställning".. Dom ignorerade mobbningen av flickan som hände EFTER våldtäkten, vilket inte har med att ta ställning utan hör till deras ansvar att utrota mobbningen. Känns som dom flesta skolorna har inkompetenta rektorer som inte gör något åt mobbning, då det var och varannan dag är just mobboffret som får flytta.

Det kan ju vara så att hans familj helt enkelt gått över gränsen för att dom inte inser storheten i att sexuellt trakassera. Den första flickan höll han fast och kom i hennes ansikte, det är ju ingen fullbordad sexuell våldtäkt utan han är ju egentligen mer av en "våldsam" blottare/fluktare, dvs. han har möjligtvis aldrig haft sexuellt umgänge med någon utav tjejerna men har med våld låtit dom få hans sperma på sig. Det är dock ingen ursäkt för hans familjs handlingar, det är minst lika vidrigt som en våldtäkt och ska straffas som en, han har ju trots allt stora problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som att allt händer i Örnsköldsvik nu för tiden. Fick nyss höra att en liten kille i femman har blivit misshandlad till den grad att han hamnade på intensiven. Förrövarna var två högstadiekillar som hade flygit på honom när han ryckte av en av deras mössor! När dom hade fått ner honom på marken så fortsatte dom att sparka honom så att hans mjälte spräcktes. Det stog fullt med ungar på skolgården, och ingen gjorde någonting för att hjälpa! Vart fan är denna stad påväg!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som att allt händer i Örnsköldsvik nu för tiden. Fick nyss höra att en liten kille i femman har blivit misshandlad till den grad att han hamnade på intensiven. Förrövarna var två högstadiekillar som hade flygit på honom när han ryckte av en av deras mössor! När dom hade fått ner honom på marken så fortsatte dom att sparka honom så att hans mjälte spräcktes. Det stog fullt med ungar på skolgården, och ingen gjorde någonting för att hjälpa! Vart fan är denna stad påväg!?

Bara i Norrland... Barbarer! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som att allt händer i Örnsköldsvik nu för tiden. Fick nyss höra att en liten kille i femman har blivit misshandlad till den grad att han hamnade på intensiven. Förrövarna var två högstadiekillar som hade flygit på honom när han ryckte av en av deras mössor! När dom hade fått ner honom på marken så fortsatte dom att sparka honom så att hans mjälte spräcktes. Det stog fullt med ungar på skolgården, och ingen gjorde någonting för att hjälpa! Vart fan är denna stad påväg!?

Hände liknande här för nåt år sen, en gammal lagkompis fick spö av tre killar, han var 14 då tror jag, de andra var 15, 16 och 17. Bröt näsan och lite sånt, blev knivhotad och så. Iofs är han en fitta, men det förtjäna han inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är less på att hetsjakten vänt och att folk nu smutskastar våldtäktsmannen, hans familj och hela Bjästa...

För det första så var det långt ifrån hela Bjästa som varit emot flickan... När jag varit ute och intervjuat folk så var det många som inte hört talats om det för ens uppdrag granskning sändes...

För det andra, så är det så att de som nu smutskastar våldtäktsmannen, hans familj och hela Bjästa är lika dumma som dom som smutskastade flickan... Visst, dom var dumma som inte tänkte efter, och skolan och föräldrarna kanske inte gjorde det dem skulle, men det är inte det den här diskussionen ska handla om... Den ska handla om vart vad gick fel och hur ska vi förhindra att någonting liknanade händer igen...

Innan UG - Bjästa mot Flickan

"Vi borde bränna henne på bål! Förstöra hennes liv TOTALT!"

Efter UG - Sverige mot Bjästa

"Bjästa borde jämnas med marken, brännas ner och cementeras. Och sen aldrig nämnas mer utom i samband med Treblinka, Auschwitz och Belsen."

Förstå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är less på att hetsjakten vänt och att folk nu smutskastar våldtäktsmannen, hans familj och hela Bjästa...

För det första så var det långt ifrån hela Bjästa som varit emot flickan... När jag varit ute och intervjuat folk så var det många som inte hört talats om det för ens uppdrag granskning sändes...

För det andra, så är det så att de som nu smutskastar våldtäktsmannen, hans familj och hela Bjästa är lika dumma som dom som smutskastade flickan... Visst, dom var dumma som inte tänkte efter, och skolan och föräldrarna kanske inte gjorde det dem skulle, men det är inte det den här diskussionen ska handla om... Den ska handla om vart vad gick fel och hur ska vi förhindra att någonting liknanade händer igen...

Innan UG - Bjästa mot Flickan

"Vi borde bränna henne på bål! Förstöra hennes liv TOTALT!"

Efter UG - Sverige mot Bjästa

"Bjästa borde jämnas med marken, brännas ner och cementeras. Och sen aldrig nämnas mer utom i samband med Treblinka, Auschwitz och Belsen."

Förstå!

Det rättfärdigar inte att ett helt samhälle går emot två flickor som blivit våldtagna och tvingar dom mer eller mindre på flykt. Killens familj har självklart inget med hans egna stora problem, men han är en våldtäktsman och får stå sitt kast. Upprepade våldtäkter ser absolut inte bra ut på pappret och alla som stöttat honom och försökt måla upp honom som oskyldig och flickorna som lögnare förtjänar inget annat än sin egna medicin. Jag skulle mer än gärna se att ALLA som var emot flickorna helt enkelt får flytta till ett nytt samhälle där man i förväg spridit kopiösa mängder med lögner om dessa individer. Våld tjänar ingenting till och är bara löst snack, må så vara att det bara är tomma ord på facebook, men att man ska påla någon i fittan och bränna dom på bål är bara barbariskt och jävligt barnsligt.

Visst var det bra att UG nystade i det hela och det är ju inte konstigt att folk i landet numera hatar Bjästa men det kommer rinna ut i sanden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något jag inte förstår alls i inslaget är först och främst rektorn, och sedan skolan och dess anti-mobbinggrupp som har till uppgift att förhindra mobbing och stötta offer. Jag tycker att rektorn lät som en jävla mespropp när hon talade. När hon blev frågad hur det kom sig att hon inte besökt bloggen (visst var det en blogg) där många elever skrev hatfulla kommentarer om Linnea svarade hon med att skolans personal inte är utbildade för sådant. Vilket årtal lever isåfall skolans personal i? Ser inget problem att i dagens samhälle gå in på en jäkla blogg och läsa. Sedan fortsätter hon förklara att skolan inte tar parti för varken offret eller förövaren. Dubbelironi på detta är att antimobbing teamet inte heller tar ställning.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något jag inte förstår alls i inslaget är först och främst rektorn, och sedan skolan och dess anti-mobbinggrupp som har till uppgift att förhindra mobbing och stötta offer. Jag tycker att rektorn lät som en jävla mespropp när hon talade. När hon blev frågad hur det kom sig att hon inte besökt bloggen (visst var det en blogg) där många elever skrev hatfulla kommentarer om Linnea svarade hon med att skolans personal inte är utbildade för sådant. Vilket årtal lever isåfall skolans personal i? Ser inget problem att i dagens samhälle gå in på en jäkla blogg och läsa. Sedan fortsätter hon förklara att skolan inte tar parti för varken offret eller förövaren. Dubbelironi på detta är att antimobbing teamet inte heller tar ställning.. :(

Länka till bloggen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...