Jump to content

Dömd för två våldtäkter - men fick ändå stöd


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Uppenbarligen är detta en väldigt lös spekulation, men det är ju knappast ovanligt att människor som Dennis lider av någon form av psykopatisk störning.

Kom att tänka på detta då han delar ut blommor och kramar sina klasskompisar. Jag tycker att en normal människa borde skämma ögonen ur sig även om han nu hade kompisar vid sin sida. Sedan att han till råga på allt våldtar ännu en tjej. Konsekvenserna av den första våldtäkten borde ha fått honom att inse att det han gör verkligen kommer att ställa till problem för honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det några konkreta bevis på att han verkligen våldtog tjej nummer två, för annars kan det ju likaväl vara någon fjortishora som gillar uppmärksamhet. 

Puts on the flameshield.

Har förövrigt inte läst något om detta någonstans förutom lite här på sajten, så jag vet inte mycket angående detta. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det några konkreta bevis på att han verkligen våldtog tjej nummer två, för annars kan det ju likaväl vara någon fjortishora som gillar uppmärksamhet.

Puts on the flameshield.

Har förövrigt inte läst något om detta någonstans förutom lite här på sajten, så jag vet inte mycket angående detta.

DNA, vittnen och hans tidigare dom. Sånt räcker i domstolar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Najs. Inavelby där alla känner alla. Grattis till Clara (tjejens kompis) som jag med 100% säkerhet kan säga är aset som började med skitsnacket i skolan. Ett riktigt fittluder som går i alla högstadien som lever på att snacka skit. Hon satt och förklarade för en polis under förhör hur man ser och hör hur en person ljuger och att flickan hade berättat flera olika verisioner till olika personer, när hon själv bara hade berättat till 2 kompisar precis efter våldtäkten.

Även kul att man får reda på att flickan från skoltoaletten hade varit ihop med samma bror som drev bloggen om sin lillebror.

Det är snuskigt hur snabbt det går. "Linnea" hade ju aldrig blivit penetrerad och är oskuld och självklart kan ju inte en oskuld under ett förhör med 100% sannolikhet veta om hon blev penetrerad eller inte. Detta hakade ju byborna upp sig på eftersom "man inte kan rida dagen efter en våldtäkt". Frågan är då, är alla kvinnliga ryttare oskulder som aldrig har sex, jag kan lova att du kan ta mig fan ha sex på hästryggen utan några problem. Det var även Clara som var helt bombsäker på att hon ljög för man inte kan torka bort sperma från ögat utan att förstöra sitt smink. Är inte mycket smink vattentåligt? Annars skulle ju varenda kvinna vara kolsvart i ansiktet varje gång det regnar.

Nä, nu när jag läst förundersökningen för första våldtäkten är det ju SOLKLART och jag behöver inte läsa den andra för att veta att Dennis är ett mycket, mycket sjukt barn som jag verkligen hoppas kan få bukt på sina enorma problem. Men men, inavel indeed.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Najs. Inavelby där alla känner alla. Grattis till Clara (tjejens kompis) som jag med 100% säkerhet kan säga är aset som började med skitsnacket i skolan. Ett riktigt fittluder som går i alla högstadien som lever på att snacka skit. Hon satt och förklarade för en polis under förhör hur man ser och hör hur en person ljuger och att flickan hade berättat flera olika verisioner till olika personer, när hon själv bara hade berättat till 2 kompisar precis efter våldtäkten.

Även kul att man får reda på att flickan från skoltoaletten hade varit ihop med samma bror som drev bloggen om sin lillebror.

Det är snuskigt hur snabbt det går. "Linnea" hade ju aldrig blivit penetrerad och är oskuld och självklart kan ju inte en oskuld under ett förhör med 100% sannolikhet veta om hon blev penetrerad eller inte. Detta hakade ju byborna upp sig på eftersom "man inte kan rida dagen efter en våldtäkt". Frågan är då, är alla kvinnliga ryttare oskulder som aldrig har sex, jag kan lova att du kan ta mig fan ha sex på hästryggen utan några problem. Det var även Clara som var helt bombsäker på att hon ljög för man inte kan torka bort sperma från ögat utan att förstöra sitt smink. Är inte mycket smink vattentåligt? Annars skulle ju varenda kvinna vara kolsvart i ansiktet varje gång det regnar.

Nä, nu när jag läst förundersökningen för första våldtäkten är det ju SOLKLART och jag behöver inte läsa den andra för att veta att Dennis är ett mycket, mycket sjukt barn som jag verkligen hoppas kan få bukt på sina enorma problem. Men men, inavel indeed.

Kan inte annat än hålla med...

Gick själv i skola i en liten by utanför "staden" med svaga drag av inavel, och fick för en tid sedan av en gammal klasskamrat höra om några rykten som gått >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dennis är ju onekligen osmidig när han först förnekar hela händelsen, sen erkänner han i detalj om vad som hänt för att sedan ändra sin story om att "hon var med på det" och "hon hade skrikit och gått därifrån om hon inte ville". Han berättar ändå ganska detaljrikt om hur han har försökt att ha samlag och att hon "inte gjort någonting", hon har alltså inte gjort något motstånd och som den andra flickan inte heller gjorde, vilka båda sagt i förhör att det bara blir svart och dom vågar inte göra något för dom är rädda för sina liv att Dennis ska skada dom.

Dennis har dessutom (var en anmälan som lades ned) tidigare på kvällen när dom var hemma hos en kompis försökt ha sex med en kompis till det andra väldtäksoffret men hon hade puttat ner honom från sängen och sprungit ner till undervåningen och inte låtsats som något hade hänt.

Det är även skrämmande när man läser att ALLA som blivit förhörda har sagt samma sak, att dom blev chockade över att Dennis faktiskt var våldtäktsman eftersom dom hade stått bakom honom och även varit med i kampanjerna kan jag anta. DÅ först började dom tycka synd om första tjejen.

Dessutom måste jag igen säga att Dennis familj är vad vi i Sverige kallar White Trash. Man får bilden av en SOC familj med alkoholism och droger, skitigt och fattigt. Skilda föräldrar, syskon som går på BUP, mamma som helt saknar världsbild och antagligen har en allt för låg IQ.. Ja, helt enkelt miserabelt så det är ju inte konstigt att Dennis blev som han blev.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att folk sa att "man kan inte rida dagen efter en våldtäkt" var att det fanns andra rykten om att hon spräckts när hon våldtogs och att hon då varit tvungen att sy... Mena ja. Som sagt. Så verkligt illa... Så mycket förjävliga rykten som spridits så snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att folk sa att "man kan inte rida dagen efter en våldtäkt" var att det fanns andra rykten om att hon spräckts när hon våldtogs och att hon då varit tvungen att sy... Mena ja. Som sagt. Så verkligt illa... Så mycket förjävliga rykten som spridits så snabbt.

Ja, rykten. Linnea själv hade aldrig sagt att hon ens hade haft samlag med Dennis. Hon visste inte om han hade varit inne i henne. Clara verkar ju som sagt vara ett äckligt luder som knullat alla redan vid 14/15 års ålder för hon sa också i polisförhöret att hon visste hur det kändes att förlora oskulden, hur det är att vara trång osv. Sjukt att från att det hände på tisdagen tills fredagen då hon anmälde lyckades det cirkulera enorma mängder rykten. Tycker det är konstigt att INGEN vuxen verkade bry sig tills hon själv berättade det för en lärare, för någon vuxen måste ju hört om ryktena.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag inte så insatt i historien (mitt uppe i en flytt) men av det jag uppfattat anser jag det vara en katastrof och en personlig tragedi för flickan att bli utsatt för något sådant här och sedan inte bli trodd.

Men å andra sidan pekade mycket på att det var som pojken berättade. Det är just det som är så svårt i sådana här fall. Det är inte första gången en tjej hittar på en historia bara för att jävlas med med en kille, eller bara ångrat sin handling i efterhand.

Att skapa grupper och demonstrationer för att skydda en misstänkt är oxå helt fel. Vi har ett rättssystem som skall fungera och avgöra vem som är skyld och vem inte är det. Vi måste förlita oss på det, även om det system inte är 100%igt.

Oj - oerhört klarsynt och insiktsfullt inlägg, Vice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, jag håller med om att det låter lite småkul, men alltså: "brodern fick 3.000 mejl där det riktades dödshot mot 15-åringen, brodern och mamman i flera av mejlen." Det ska inte få hända - rättvisa ska skötas av rättsväsendet, utan att offren ska få sin familj mordhotad av en uppiskad mobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, jag håller med om att det låter lite småkul, men alltså: "brodern fick 3.000 mejl där det riktades dödshot mot 15-åringen, brodern och mamman i flera av mejlen." Det ska inte få hända - rättvisa ska skötas av rättsväsendet, utan att offren ska få sin familj mordhotad av en uppiskad mobb.

Håller med dig, men faktum kvarstår att Dennis broder var så in i h*lvete dum att han startade den där ökända bloggen. Sedan verkar Dennis mor också ha en ganska grov personlighetsstörning som bokstavligen "dampade loss" och skrev väldigt grova saker offentligt till någon som hade en åsikt om fallet. Visst kan man bli arg, men hon är ju trots allt en vuxen kvinna (har sett detta på en printscreenad bild från Facebook, ska se om jag hittar den igen).

Edit. Här fanns bilden jag menade, tyvärr borttagen nu: https://www.flashback.org/sp22182974

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, jag håller med om att det låter lite småkul, men alltså: "brodern fick 3.000 mejl där det riktades dödshot mot 15-åringen, brodern och mamman i flera av mejlen." Det ska inte få hända - rättvisa ska skötas av rättsväsendet, utan att offren ska få sin familj mordhotad av en uppiskad mobb.

Självklart helt fel, men det är ett solklart fall av "what goes around comes around". Jag gigglade inte direkt åt deras misär utan snarare åt att det hela vänt och att de försöker skylla det hela på SVT. Familjen svartmålade flickorna och försökte skipa egen rättvisa, att spela offer nu är för sent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...