Jump to content

Vilket operativsystem har du?


Saleen
 Share

Vilket operativsystem har du?  

73 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Liten offtopic fråga. Ni som har fått skoldator såna här bärbara jag kommer få en sån liten dator från HP får man betala nåt om man ska uppgradera till Win7 eller?

Man får inte ändra så på datorer från skolan. Min kompis köpte W7 för ca 800 av en kimpis till honom för att han försökte samma sak.

Men hör med skolan, men tror inte man får ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ubuntu, här. Får inte in Windows XP, som jag föredrar ännu mer efter att mitt Vista krånglade. Gillar Ubuntu, men har inget direkt favoritoperativsystem.

Det enda jag gör på min dator är att surfa webben, skriva texter och lyssna på musik. Så liksom, vilket som duger. Det man kan göra på Windows är ett plus, ibland!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ubuntu, här. Får inte in Windows XP, som jag föredrar ännu mer efter att mitt Vista krånglade. Gillar Ubuntu, men har inget direkt favoritoperativsystem.

Det enda jag gör på min dator är att surfa webben, skriva texter och lyssna på musik. Så liksom, vilket som duger. Det man kan göra på Windows är ett plus, ibland!

Det jag minns från tiden jag hade Ubuntu som huvudoperativ är att jag hade problem med att få mediaspelaren att spela musik. Nu försökte jag inte jättemycket men har du nåt tips på någon simpel musikspelare till ubuntu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag minns från tiden jag hade Ubuntu som huvudoperativ är att jag hade problem med att få mediaspelaren att spela musik. Nu försökte jag inte jättemycket men har du nåt tips på någon simpel musikspelare till ubuntu?
Rhythmbox som medföljer fungerar skitbra, det är bara det att man måste installera codecs för mp3-filer. Jag brukar bara starta igång en mp3-fil och så frågar Ubuntu om jag vill söka efter rätt codecs och vips så laddas det ner och installeras! Klappat och klart! Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter fortfarande kvar på Windows 98 Second Edition (haha, en vote på äldre windows :) ). Har skrivit så många gånger att jag ska skaffa nytt nångång i sånna här trådar så den här gången tänker jag inte skriva det.

:)

Själv kör jag Vista. Det går ganska segt, har en ganska liten acer 13-tummare.. smidigt och så, men den är inte speciellt stark. Därför skulle jag vilja uppgradera till windows 7, men jag vet inte hur. Har ingen dvd-läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:)

Själv kör jag Vista. Det går ganska segt, har en ganska liten acer 13-tummare.. smidigt och så, men den är inte speciellt stark. Därför skulle jag vilja uppgradera till windows 7, men jag vet inte hur. Har ingen dvd-läsare.

Har du installations filen är det bara att mounta i typ daemon tools och köra en install direkt i windows.

Du kan välja att skriva över gamla windows som läggs i en mapp som heter "windows.old" som inte kommer gå att användas!

Filer osv som ligger i mappen går att öppna, men det gamla operativsystemet blir värdelöst!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du installations filen är det bara att mounta i typ daemon tools och köra en install direkt i windows.

Du kan välja att skriva över gamla windows som läggs i en mapp som heter "windows.old" som inte kommer gå att användas!

Filer osv som ligger i mappen går att öppna, men det gamla operativsystemet blir värdelöst!

Det är inte så att den kopierar filer från skivan då? För det gör ju XP installationen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OS X på min laptop.

I skolan blir man ibland tvingad i att sitta vid UNIX-datorerna. Att sitta vid dessa känns som att åka ta en resa tillbaka i tiden... Jag förstår verkligen inte poängen med att KTH har denna typ av datorer och operativsystem. De kostar ju på sig salar med de nyaste iMac:arna som inte används alls lika mycket så någon mening måste det vara, men vilken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...