Jump to content

Vilket operativsystem har du?


Saleen
 Share

Vilket operativsystem har du?  

73 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

JAAA MEN WINDOWS KRASHAR ALLTID -

AA NAE MEN DU KAN JU INTE SPELAR NÅGRA SPEL -

NAE MEN BÅDA NI ÄR DUMMA I HUVUDET OCH FATTAR INGENTING.....

Ja, vilket operativsystem anser ni vara det bästa, och varför? Vad gör just DITT val till det bästa? Vad är det dem andra inte FATTAT?

Gott folk.... DISKUSSION!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ubuntu = Linux? :P

Win7, thats how i roll

Varför? En del bra nymodigheter, att kunna använda alla mina 4gb är en av de större anledningarna till att jag inte kör XP (XP x64 har jag testat, ostablit skit), varför inte vista? I början var vista SUUUUUUUUUG, kanske är bättre nu men orka bry sig, Win7 ftw.

Varför inte linux? Spel, onödigt jobbigt, samt att alla andra kör windows, bara extra jobb att gå mot strömmen.

Varför inte OSX? Money, spel, gå mot strömmen. Hade jag har pengarna skulle jag nog köpt en ändå och dual-bootat med Win7

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vista (bra dator) och Debian (dålig dator).

Varför Vista? Betald licens, spel samt "enkelt".

Varför Debian? Relativt enkelt, "minimalt" - bootar till skrivbordet på ~30 sek vs winxp 2 min, roligt att lära sig något nytt och antikapitalistisk aktion.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör 7, XP och Ubuntu. Win7 används dock i .. huvuddatorn, kan vi kalla det. Använder endast XP på skoldatorn, får uppgradera om jag vill men det känns onödigt. Ubuntu använder jag på mediadatorn, även om den just nu står ute på vinden.

Windows 7 är det bästa jag någonsin varit med om när det gäller operativsystem. 9,99 av 10 så funkar allting från början, och det är oftast man bara behöver fixa de grafiska drivrutinerna om man nu vill ha lite specialgrejer. Men, jag brukar även slänga in ljuddrivrutinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Windows 7, jag älskar det och kommer aldrig att gå tillbaka till XP. Vista ska vi inte prata om.

Linux är inget för mig, jag spelar mycket. Mac OS skulle vara intressant för mig i mobil form men inget jag vill ha på "huvuddatorn". Om jag någon gång i framtiden skaffar en laptop så kommer jag nog överväga att pröva en Macbook.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...