Jump to content

Vilket operativsystem har du?


Saleen
 Share

Vilket operativsystem har du?  

73 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

:huh:

Själv kör jag Vista. Det går ganska segt, har en ganska liten acer 13-tummare.. smidigt och så, men den är inte speciellt stark. Därför skulle jag vilja uppgradera till windows 7, men jag vet inte hur. Har ingen dvd-läsare.

Har du installations filen är det bara att mounta i typ daemon tools och köra en install direkt i windows.

Du kan välja att skriva över gamla windows som läggs i en mapp som heter "windows.old" som inte kommer gå att användas!

Filer osv som ligger i mappen går att öppna, men det gamla operativsystemet blir värdelöst!

Tips för att installera OS på laptops utan cdläsare, om man har en extern hårddisk dvs, är att öppna upp den externa, ta bort hårddisken, ta en cdläsare från random dator och plugga in den istället, tada! extern cdläsare

Installera från USB-minne är absolut bäst i min mening, gott folk. :o

http://www.intowindows.com/how-to-install-...-working-guide/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Windows 7 Ultimate.

Funderar på att göra en XP partition, trots ultimate's XP emulering brukar jag ändå få en crash i somliga äldre spel för att det är för många vertex i bild fastän det finns många fler i något

annat spel som är mer kompatibelt med W7.

Annars är jag mycket nöjd med W7 :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte funkat på två av mina laptops =(

Fungerar det verkligen att boota genom USB med filsystemet NTFS? FAT eller FAT32 har jag använt för att boota linux-installationer då men modernare moderkort känner kanske igen NTFS?

Guiden jag länkade (NTFS) fungerade i alla fall fint på min tre år gamla IBM R52.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör Windows 7 på datorn här hemma och Mac OSX samt W7 på skoldatorn. (Kör windows 7 med parallels) Inte speciellt nöjd med OSX, inte så att det inte går att få tag på de flesta spelen/programmen, men gillar inte riktigt GUI't osv. Känns bara obekvämt när man användt windows så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...