Jump to content

Hur visualiserar ni ett år?


aikjonas12
 Share

Hur ser erat år ut?  

40 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag tänker mig året som om det låg på en tallrik framför mig. Med vinter mot mig och sommaren på andra sidan, hösten på vänster sida och våren på höger. Har nog något med att göra att vi hade en liknande plansch på lågstadiet.

EDIT: Närmare bestämt Alt. 1 fast sommaren är kl 12.

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JanuariFebruariMars

---------------------------

December ----------------- April

---------------------------

November ----------------- Maj

---------------------------

Oktober ------------------- Juni

---------------------------

SeptemberAugusti ← Juli

Så ser jag året, det börjar på januari och går medurs. Man kan ju inte ha en rund kalender.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alt. 2 - Moturs

post-3295-1265996121_thumb.jpg

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Sådär ser jag den, fast avlång på höjden. :D Julafton är på den absoluta toppen tillsammans med nyår och sommaren är lång nere i botten och grönfärgad. Jag kanske orkar göra en skiss lite senare.

Sedan kan jag även visa hur mina veckor ser ut i huvudet. Även veckorna är ovala fast på bredden. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

December är klockan tolv, givetvis, sen är resten deras respektive månadstal/klockslag. Dessutom är vintern blå, våren grön, sommaren gul och hösten orange.

Som denna, fast alla prickar är lika stora och i respektive färger.

Fast, min klocka har ingen månad rakt upp eller ned. Klockan tolv nollnoll är millisekunden mellan december och januari, sen är mitten på varje månad rakt mellan klockan ett och två, två och tre, tre och fyra osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. Allting är äckligt fram tills slutet av mars, ungefär. Då börjar jag se saker på ett någorlunda bra sätt och börjar leva igen, lite smått. September-mars är en hemsk period och jag önskar verkligen att man kunde hoppa över den. Den perioden är alltså mellan elva på kvällen och sju på morgonen, när man har mardrömmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade en tavla på dagis. På den var allting medsols.

Lärde mig hur det ska se ut.

Medsols ska det se ut. Inga speciella färger or shit, bara medsols.

Min vecka är typ som en avlång rektangel. Måndag längst till höger på den, sedan alla veckodagar till vänster från måndagen. Fast inte fredag, för den är på den vänstra kortsidan och lite av undersidan.

Undersidan och den högra kortsidan består av Lördag och Söndag, för att symbolisera deras braighet.

Ja, det heter braighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JanuariFebruariMars

---------------------------

December ----------------- April

---------------------------

November ----------------- Maj

---------------------------

Oktober ------------------- Juni

---------------------------

SeptemberAugusti ← Juli

Så ser jag året, det börjar på januari och går medurs. Man kan ju inte ha en rund kalender.

Like that. Prettttty dandy

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...