Jump to content

Officiella Julklappstråden!


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det bara jag som får dåligt samvete av att få för dyra/mycket julklappar? Visst, när man var mindre tänkte man inte på det men i år sa jag att jag inte ville att mina föräldrar skulle lägga ut några pengar på julklappar åt mig. Inte för att vi är i någon form av ekonomisk kris eller så men jag känner att det är rätt taskigt att mina föräldrar ska behöva lägga undan flera tusen som kan användas till något vettigt bara för att jag ska få en bunt julklappar. Visst, mysigt med julklappar men jag bryr mig inte riktigt vad jag får för något, det är trots allt tanken som räknas.

Allt för mig, god jul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En bok

Några hygienartiklar (Typ deo, body lotion osv.)

Ett smyckeskrin

Ett halsband

Ett stearinljus (?)

Tavla

Pengar

Har aldrig förstått mig på min släkt när det kommer till presenter. Min mor ger mig pengar eftersom det är vad jag önskar mig, och min morfar likaså. Men resten ger mig ofta helt "fel" saker. Det känns som att min övriga släkt har någon slags konflikt i hjärnan om huruvida jag är 5 år eller 35 år. Har exempelvis tidigare fått böcker om en morsas liv, var någon chiclit där huvudpersonen beskrev sin vardag där det var en självklarhet att exempelvis slita åt sig festis direkt från hyllan på Ica för att mata sin unge i affären innan hon ens betalat.

Har fått jobbiga tunikor i storlek XL som kanske sett bra ut på en äldre dam, men knappast på någon i min ålder. Inte ens min mamma ville ha tröjan när jag frågade henne efteråt. Kan ju dessutom tillägga att dom flesta klädesplagg jag inhandlar är i storlek medium.

Samtidigt har vissa släktingar gett mig sminklådor från BR leksaker (Har sett ut ungefär såhär) och flera gånger har jag även fått strumpor i barnstorlekar vilket jag knappt får i tårna i.

Jag kanske låter otacksam och spydig, men om man nu skall dela ut julklappar och verkligen inte känner mig och därför har svårt att pricka in vad jag skulle vilja ha, varför ens dela ut klappar från början? Alternativt ge mig något simpelt som dom flesta kan tänkas uppskatta? (Chokladask, pengar, biobiljetter, presentkort, vantar?) Eller åtminstonde tänka "vad skulle en 18årig tjej vilja ha?" och därefter köpa t.e.x. smink eller en hårspray eller vad nu genomsnittstjejen brukar vilja ha?

I år fick jag väll helt okej saker, även om det bara lär bli hygienprylarna och pengarna som kommer till användning. Bär gärna smycken men helst inte halsband gjorda i plastpärlor och träkulor, och smyckeskrin känns lite överflödigt då jag inte har speciellt mycket smycken att förvara i den. Och resten är väll sånt som bara kommer bli liggandes också, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

iPod Classic 160gb.

Kalsonger (Björn borg + Salming)

2 Marabou daim,

300kr.

Adidas mjukisbyxor

Nike T-Shirt.

3 Böcker (Insidan, Slash & Brisingr)

& ett par vantar..

Kommer få en skoter lite senare i vinter med, i julklapp..

Jag önskade mig Böckerna & iPoden..

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. :D

Vi öppnar paket imorgon eftersom inte hela familjen kunde närvara idag. Vi körde emellertid "polsk julafton" där jag egentligen inte kammade hem något, fast min far var nobel och gav mig en av hans presenter (en ficklampa som jag faktiskt behöver) eftersom han hade en likadan sedan innan. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa klart och tydligt till mina föräldrar att jag bara vill ha Saboteur i år, men jag fick en hel del annat också:

Saboteur (PS3). Det enda som egentligen jag önskade mig, och som jag ju självklart fick :D

Guiness Rekordbok 2010. Kul överaskning, oj vad mycket konstiga rekord folk har satt!

Ramones - End Of The Century (DVD). Otippad dokumentär! Visst gillar jag Ramones, så det ska bli kul att få se historien bakom bandet, de är ju faktiskt legender!

Dirty Harry sängkläder. Kvällens lol :D. Visste inte ens att det gick att få tag på sådana här sköna sängkläder i Sverige! Det här klår att sova i blommiga lakan med hästlängder!

New York Quiz and Trivia. Väldigt svåra frågor! Det här är en utmaning!

Skriv Om Och Om Igen (bok). Eftersom jag tycker om att skriva och gärna blir journalist i framtiden så tyckte mamma att det här var ett bra köp. Den ska tydligen stimulera fantasin och få kreativiteten att flöda! Ska bli kul läsning.

The Heroin Diaries av Nikki Sixx. Mycket glad överaskning! Älskar Crüe!

Slash, av Slash. Gillar GnR också :)

Rakapparat, Philips. Mycket bra köp! Jag behövde en bra rakaparat! Har väldigt tjocka hårstrån!

Sen så ska jag få julklappar från min faster och mina kusiner också! Undrar vad det blir (säkert en 500 lapp, det brukar jag få <_< ) För den ska jag köpa en lavalampa och en Saxon t-shirt :D

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag försökte säga var att det låter som väldigt mycket att få (vilket det också är) eftersom det inte är "materialiserat". Hade jag fått bidrag till en laptop eller en PS3 med lite spel och ett par hörlurar till datorn, som är ungefär samma värde, låter det genast som att man fick mycket mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag försökte säga var att det låter som väldigt mycket att få (vilket det också är) eftersom det inte är "materialiserat". Hade jag fått bidrag till en laptop eller en PS3 med lite spel och ett par hörlurar till datorn, som är ungefär samma värde, låter det genast som att man fick mycket mindre.

Nej...Det låter som om man fick lika mycket/mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är av familj och släkt då.

- En datastol

- En dvd film "Click"

- En till dvd film "Rambo"

- 1300 kr

- Ett Rocky album

- Tangentbord

- Jackass box

- Presentkort på Jack and Jones

- En skjorta

- Ett par lovika vantar

- En chockladask

- Parfym

- Hårvax

- Prentumenation på Rocky

- Guitar hero Aerosmith + gitarr till 360

- En tröja

- En kudde

- En filt

- En låda med ahlgrens bilar

Väldigt nöjd! Hade inte önskat mig så mycket, så jag blev allt glad för det jag fick :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Önskade mig bara köksprylar och fick en hel del trevliga grejer: platta och djupa tallrikar, skålar, formar, Globalknivslipen (så ingen köp karetemorfar!), skärbräda och lite annat smått och gott husgeråd, samt ett par hårprodukter och 1000:- av farmor 5000:- av mor&far vilket tacksamt tas emot och sätts in på öl-kontot :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...