Jump to content

Officiella Julklappstråden!


VickeX
 Share

Recommended Posts

Två tröjor, ansiktstvätt + ansiktskräm som fuktar samt en 15-årig Highland Park. Jag önskade mig inget alls förutom whiskyn, men det kom jag knappt ihåg själv. Det absolut viktigaste för mig är julstämningen, glöggen, Kalle Anka (!) och speciellt julmaten! Jag vet inte riktigt varför, men jag har svårt att komma på vad jag ska önska mig till jul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tavla

Vilken då? Bra skrivet om din släkts oförmåga att köpa julklappar, förresten, jag fick mig ett skratt! Skriver du?

______

  • 4000:- på kontot, sponsring till skidresa
  • Elva trisslotter, på vilka jag vann 100kr. Score!
  • En Fiskars-kniv
  • Té, i påsar
  • Fodrade tofflor (win)
  • Två böcker; Joseph O'Neills' "Netherland" och Dave Eggers' "Vad är detta vad"
  • Skoblock
  • Miles Davis - Kind of Blue (skiva)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken då? Bra skrivet om din släkts oförmåga att köpa julklappar, förresten, jag fick mig ett skratt! Skriver du?

Fick ett litet kit på 4 tavlor egentligen, inget spektakulärt heller om du tror det. :mf_doof: Utan det var 4 små tavlor föreställande olika tablettaskar, typ Salta Katten, Pim Pim, Fruxo osv. Tyckte faktiskt att dom var dugliga att hänga på väggen då jag gillar sådant kitsch, men när jag kom hem och tittade närmare så hade färg flagnat bort från ramarna och en utav tavlorna saknade även någon form av krok att hänga upp spektaklet i. Antar att dom var köpte på second hand eller liknande.

Betvivlar att jag är ambitiös nog att slänga upp dom på väggen, än mindre att fixa till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar alltid få mysaker som jag egentligen inte har någon nytta av samtidigt som jag riktar ett avundsjukt öga mot folk som får dyra grejer och skriver det i trådar som denna, men i år var det annorlunda. Min bror har ett någorlunda fördelaktigt jobb så av honom fick jag ett ljudsystem á la 800 kronor och en laptop värd minst 5000 kronor. :)

Jag blir nästan lite avundsjuk på mig själv...

I övrigt var det lite tröjor och krimskrams, och tillbaka gav jag ungefär samma saker. Fick ~1500 kronor i kontanter också men observeras ska att jag firar jul med hela släkten på mammas sida så det är inte särskilt mycket pengar per person.

Av fader och familj fick jag och mina 2 syskon en akustisk gitarr värd 1000 kronor och The Beatles: Rock Band med ungefär samma värde. Bara dessa saker skulle göra mig mer än nöjd!

Jag är mer nöjd än mer än nöjd helt enkelt, det är skönt att ha grymma syskon!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UPDATE!

Fick för några dagar sen julklapparna från mina kusiner och min faster:

Ett presentkort med pengar att handla för på H&M (en affär jag aldrig handlat ett klädesplagg i förut), så jag får väl köpa långkalsonger :)

Två gamla bilder på min farmor som just avled (inramade). En närbild på henne när hon var ung, och en bild på henne tillsammans med farfar (båda unga).

Jag blev mest glad för bilderna eftersom jag saknar farmor.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skärm - AOC 22" wide, full HD

Guld-tröja AIK

T-shirt + tröja Liverpool

Strumpor

Kalsipper

Liverpool-filt

Skjorta

Bok, Någon guld-bok om AIK

Bok, Tårtgeneralen av Filip och Fredrik

Guld-DVD, AIK

2 Biobiljetter

500:-

Gillettekit (rakhyvel, rakgel, aftershave)

Adidaskit (deo, shchampo)

Hudartiklar från nivea

Presentkort 500:- Carlings

En jäkla massa choklad

Har säkert glömt något litet :)

----------

Hade bara räknat med skärmen egentligen så jag blev riktigt nöjd :rolleyes:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skärm - AOC 22" wide, full HD

Guld-tröja AIK

T-shirt + tröja Liverpool

Strumpor

Kalsipper

Liverpool-filt

Skjorta

Bok, Någon guld-bok om AIK

Bok, Tårtgeneralen av Filip och Fredrik

Guld-DVD, AIK

2 Biobiljetter

500:-

Gillettekit (rakhyvel, rakgel, aftershave)

Adidaskit (deo, shchampo)

Hudartiklar från nivea

Presentkort 500:- Carlings

En jäkla massa choklad

Har säkert glömt något litet :)

----------

Hade bara räknat med skärmen egentligen så jag blev riktigt nöjd :rolleyes:.

Far min fick densamma. Ska bli mycket kul att titta på! Sitter här stolt iförd min Dubblisch 2LAX9-t-shirt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Far min fick densamma. Ska bli mycket kul att titta på! Sitter här stolt iförd min Dubblisch 2LAX9-t-shirt. :)

Har dock upptäckt att ljudet inte häner med efter ett tag i match-DVDn, har skickat ett mail så får vi se om det bara är jag som har det problemet eller om flera haft, vanliga skivan däremot är epic!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...