Jump to content

Forskarens Kreationism och konspirationer-tråd


Forskare
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 770
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nature och Science objektiva och pålitliga?

Snicksnack!

De påstår ju att universum trollat fram sig själv från tomma intet, och att Människan skulle ha flummat fram från nån stackars uppdiktad slumpbakterie, via de osaliga apdjuren... :unsure:

Och exakt vad är det som är så objektivt med att hävda att Gud gjort alltihopa och som grädde på moset slänga in dumförklararsmileyn ":)" i precis vartenda inlägg? Du är en av de minst objektiva idioterna jag sett på internet, och då har jag redan sett alldeles för mycket. Varför skulle det inte vara objektivt med gemensam peer review där alla får vara med och demokratiskt besluta om vad som skapar consensus och de senaste rönen? Hellre det än att man desperat klingar fast vid några jävla stentavlor från 4000 f.Kr. där man inte viker en tum från vad som är "skrivet, ooooooohhh!!".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därför att Gud har lite mer finnes och konstnärsskap än att köra med råbarkade al-Qaida metoder...

Vem i Herrens Namn använder sig av EXPLOSIONER när man ska skapa något komplext och funktionsdugligt?

Sprängdes din bil fram?

Sprängdes din fotboll fram?

Sprängdes dina glasögon fram?

Sprängdes din hund fram?

Sprängdes blommorna fram?

Sprängdes djuren fram?

Sprängdes du fram?

Nej...

Så varför skulle universum ha sprängts fram?

Nej, min bil tillverkas i en fabrik av människor

Nej, min fotboll tillverkades i en fabrik av kinesiska barnarbetare

Nej, de tog en optiker fram åt mig

Nej, min hund föddes av sin mamma för 7 år sedan

Nej, jag föddes av min mamma för 18 år sedan.

Alla dessa saker som du nämnde är okomplicerade om man jämför med universum. Tror du inte att det krävs lite extra av Gud för att skapa något så oändligt stort? En fotboll, en bil och glasögon är otroligt lätta att skapa om man jämför med det extremt komplicerade och mäktiga universum, så därför säger det väl sig själv att det krävdes mer av Gud för att han skulle kunna skapa universum, än om han försökt skapa tex en fotboll?

Du är lite underlig du :unsure:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utgör jag ett för stort hot mot ateismen...? :doh:

Ha! Att lyfta fram idiotin ur religion gör snarare att du hjälper ateismen. :):unsure:

----

Är det inte ovärt att ha fyra trådar om samma ämne, kan inte någon trycka ihop trådarna till en religiontråd. Känns lite tråkigt att massa skräp ska fösa undan de andra trådarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha! Att lyfta fram idiotin ur religion gör snarare att du hjälper ateismen. :):unsure:

----

Är det inte ovärt att ha fyra trådar om samma ämne, kan inte någon trycka ihop trådarna till en religiontråd. Känns lite tråkigt att massa skräp ska fösa undan de andra trådarna.

+1

Vi kan döpa tråden till "Forskare" kort och gott. Alla vet endå vad det handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4. När partiklar flyr längre och längre bort ifrån varann, så finns ingen chans i världen att någon dragningskraft kan få partiklarna att dras till varandra!

Jo, om partiklarna från början är 1mm ifrån varandra så kan de lätt dras ihop. Du verkar tro att big bang var en extrem explosion där allt gick jättefort, men så är inte fallet. Det var en långsam expansion.

Gud existerar i den andliga dimensionen, där de fysiska lagarna inte gäller!

Har du något som helst bevis för den här? Du gillar att slänga in den, så fort någon försöker motbevisa Gud så säger du "NÄ MEN DET DÄR STÄMMER INTE FÖR HAN BOR I EN JÄTTEHÄFTIG DIMENSION DÄR INTE FYSIKENS LAGAR FINNS!!!" jaha, och hur logisk är denna dimension då? Får alla lov att hitta på en superdimension som man kan lägga fram som backup-argument om någon hittar ett hål i ens teori?

Härmed presenterar jag Big Bang-dimensionen:

Den är en speciell dimension som Big Bang fanns i. Allt Forskare använder för att motargumentera Big Bang stämmer inte, för det är inte applicerbart i Big Bang-dimensionen. :unsure::):doh:;) ;) ;):naughty:

Edit: Fyfan vad skönt det är att leva i ett samhälle som inte tar sånt här trams seriöst, insåg jag nu. Jag skulle ta ett glas med mjölk och tittade lite hastigt på baksidan där det stod en liten berättelse om dinosaurier. Längst ner stod det i kursiv text: "Livet på jorden uppstod för ungefär 3 miljarder år sedan." - mjölkpaket > bibeln. :D

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Du har inte lagt fram ett enda bevis hittills förutom dina länkar till väldigt genomskinliga sidor, som är religöst stöttade och väldigt anti-ateism. Så ja. Den som kommer med ett påstående, har bevisbördan. Fram med bevisen, tack.

Och var snäll och ignorera inte vissa inlägg. Ska du ha en diskussion, så ska du även besvara alla frågeställningar eller argument mot dig. Inte plocka ut de du tycker är roliga att svara på.

Jag har ju gett massor av bevis!

Vad är det nu för bevis du saknar?

1. http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang#Time...of_the_Big_Bang

2. Har jag sagt det? Jag sa att det är den enda som finns definierat. Det kan finnas hur många som helst, men vi vet inget om de.

3. "The Universe comprises everything we perceive to physically exist, the entirety of space and time, all forms of matter and energy. However, the term Universe may be used in slightly different contextual senses, denoting such concepts as the cosmos, the world, or Nature.", enligt Wikipedia.

4. Det skapades i samband med expansionen, inte själva universum.

Universum sägs ju inkludera allting, även rum och tid!

Hur kan du då påstå att universum alltid existerat, när du i samma andetag påstår att rum och tid skapades med den imaginära stora smällen?

Rum och tid skapades med expansionen?

Om något börjar expandera, så måste rummet redan ha funnits, för var annars än i rummet skulle det som börjar expandera ha befunnit sig i?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför vill du inte tro på Big Bang? ;O

Jag tror inte på förnuftsvidriga hokuspokus-teorier!

Tror man på att Big Bluff skapade allting, så hamnar man i bekymmer, för då uppkommer frågan:

Vem skapade Big Bluff? :)

Grejen med Forksare, i likhet med mig själv, är att han sätter andra ord på saker och ting som gör att han får en reaktion i form av "Jag mot dem". Att Forskare förkastar evolutionsteorin är bara att beklaga och icke värt att diskutera. Angående hur vi skapades finns det, än så länge, inget svar på, så där är det faktiskt 50/50 mellan vetenskapen och kreationismen.

Rosor har alltid varit rosor!

Björkar har alltid varit björkar!

Maskar har alltid varit maskar!

Myggor har alltid varit myggor!

Potatis har alltid varit potatis!

Majs har alltid varit majs!

Ormar har alltid varit ormar!

Hönsfåglar har alltid varit hönsfåglar!

Groddjur har alltid varit groddjur!

Råttdjur har alltid varit råttdjur!

Svindjur har alltid varit svindjur!

Kattdjur har alltid varit kattdjur!

Hunddjur har alltid varit hunddjur!

Hästdjur har alltid varit hästdjur!

Getdjur har alltid varit getdjur!

Oxdjur har alltid varit oxdjur!

Kameldjur har alltid varit kameldjur!

Elefantdjur har alltid varit elefantdjur!

Apdjur har alltid varit apdjur!

Människor har alltid varit Människor!

VAR ÄR EVOLUTIONEN?

Dessutom, om evolution skulle finnas, så måste ju även motsatsen, devolution, finnas...både evolution och devolution är bara myter!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även du är ett apdjur, om det nu är så att du tillgodo tar Plaisirs uppgifter om att han själv är ett apdjur. Har du några invändningar mot mitt påstående är du tillåten att redovisa dessa.

1. Apdjur visas upp på djurparker!

2. Apdjur är inte mänskliga!

3. Apdjur rakar sig inte!

4. Apdjur går alltid topless!

5. Apdjur går inte på rockkonserter!

6. Apdjur blir inte andäktiga under Högmässan!

7. Apdjur sminkar sig inte!

8. Apdjur deppar inte ihop om de misslyckas på matteprovet!

9. Apdjur finner ingen mening med pensionssparande!

10. Apdjur syndar inte!

11. Apdjur skvallrar aldrig till grannen!

12. Apdjur har inget självmedvetande!

13. Apdjur vare sig läser, skriver eller talar!

14. Apdjur görs inte ansvariga inför sina handlingar!

15. Apdjur är helt styrda av sina drifter och instinkter!

16. Apdjur ställer sig inte i bostadskön!

17. Apdjur ställer inte upp några planer eller mål med sina liv!

18. Apdjur snackar inte vid matbordet!

19. Apdjur grubblar inte över döden!

20. Apdjur ser inga orsakssamband!

21. Apdjur går aldrig på pilgrimsresor!

22. Apdjur ångrar inte sina snedsteg!

23. Apdjur firar inte födelsedagar!

24. Apdjur gör inga börsklipp!

25. Apdjur drabbas inte av ångestattacker!

26. Apdjur firar inte jul!

27. Apdjur författar inga böcker!

28. Apdjur blir inte lyriska inför semesterresan!

29. Apdjur studerar inte kärnfysik!

30. Apdjur bildar inga djurrättsorganisationer!

31. Apdjur sörjer inte för gårdagen!

32. Apdjur oroar sig inte för morgondagen!

33. Apdjur får inga forskarstipendium!

34. Apdjur tar aldrig några lån!

35. Apdjur har ingen rösträtt!

36. Apdjur komponerar inte musik!

37. Apdjur könskvoterar inte!

38. Apdjur går inte hos tandläkaren!

39. Apdjur betalar inte restskatt!

40. Apdjur har inget personnummer!

41. Apdjur bloggar inte!

42. Apdjur får inga Nobelpris!

43. Apdjur tar inte studenten!

44. Apdjur hänger inte läpp om de inte blir uttagna till "Idol"!

45. Apdjur vaknar utmärkt utan väckarklockor!

46. Apdjur genomgår inte trotsåldern!

47. Apdjur genomgår inte identitetskriser!

48. Apdjur genomgår inte religiösa kriser!

49. Apdjur missbrukar inte yttrandefriheten!

50. Apdjur använder sig inte av glasögon!

51. Apdjur valutaspekulerar inte!

52. Apdjur anlitar inte advokater!

53. Apdjur duschar inte efter cykelturen!

54. Apdjur behöver inga pass!

55. Apdjur blir inte generade!

56. Apdjur gör inte lumpen!

57. Apdjur förstör inte miljön!

58. Apdjur hakar inte upp sig på modetrender!

59. Apdjur har inga popidoler!

60. Apdjur gör inte upp eld!

61. Apdjur stiftar inga lagar!

62. Apdjur har inget sinne för humor!

63. Apdjur plågas inte av samvetskval!

64. Apdjur sår inga grödor!

65. Apdjur sitter inte inne på hispan!

66. Apdjur fängslas inte för narkotikabrott!

67. Apdjur går inte på bröllop!

68. Apdjur går inte på begravningar!

69. Apdjur får vare sig barnbidrag eller socialbidrag!

70. Apdjur betalar inga räkningar!

71. Apdjur försvarar sig med tänder och klor!

72. Apdjur moraliserar inte!

73. Apdjur biktar sig inte!

74. Apdjur tämjer inte andra djur!

75. Apdjur filosoferar inte!

76. Apdjur bygger inga fabriker!

77. Apdjur sitter inte fängslade misstänkta för mord!

78. Apdjur spelar inte hockey!

79. Apdjur har inget behov av sängar!

80. Apdjur blir inte bröstfixerade!

81. Apdjur knarkar inte ihjäl sig!

82. Apdjur programmerar inte datorer!

83. Apdjur delar inte upp sina medborgare efter nationaliteter!

84. Apdjur borstar inte tänderna efter maten!

85. Apdjur delar inte ut betyg till varann!

86. Apdjur känner ingen skadeglädje!

87. Apdjur följer inga recept när de lagar till sin mat!

88. Apdjur ingår inga fallskärmsavtal!

89. Apdjur utför inga djurförsök!

90. Apdjur har inga sällskapsdjur!

91. Apdjur adlar inte varann!

92. Apdjur saknar rationell intelligens!

93. Apdjur känner inga prestationskrav!

94. Apdjur driver inga slakthus!

95. Apdjur utför inga aborter!

96. Apdjur prostituerar sig inte!

97. Apdjur åker inte dit för rattfylla!

98. Apdjur går inte på dagis eller skola!

99. Apdjur käkar inga sömnpiller!

100. Apdjur åker inte snålskjuts i vårdapparaten!

101. Apdjur utbildar sig inte till präster!

102. Apdjur är inte kunskapstörstande!

103. Apdjur behöver ingen sexualupplysning!

104. Apdjur klarar sig utmärkt utan riksdag och regering!

105. Apdjur ligger inte på stranden och solar sig!

106. Apdjur har inga skyldigheter!

107. Apdjur demonstrerar inte för bättre levnadsförhållanden!

108. Apdjur äger inget land!

109. Apdjur klarar sig utmärkt utan pengar och bankkonton!

110. Apdjur har begränsade parningsperioder!

111. Apdjur klarar sig utmärkt utan kläder och skor!

112. Apdjur åker aldrig till Las Vegas på smekmånad!

113. Apdjur begår aldrig mened!

114. Apdjur tillber inte Gud!

115. Apdjur utför inga terrorattentat!

116. Apdjur hemfaller inte åt rasism!

117. Apdjur stressar inte iväg till jobbet!

118. Apdjur hänger aldrig på Stureplan!

119. Apdjur köper inte sin mat på stormarknaden!

120. Apdjur har inga mänskliga rättigheter!

121. Apdjur gör inga medvetna reflekterande val!

122. Apdjur består inte av mänskliga celler!

123. Apdjur har ingen fri vilja att välja leva ett andligt liv!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag är jag ditt lilla stjärttryne.

Jag styr mig själv, jag vet vem jag är, jag är ETT (läs _MOTHERFUCKING ETT_ MED MIN JÄVLA KROPP)

Jag är fullt jävla medveten om vem mitt "medvetna jag" är. För att jag är jag. Nu jävlar sög du av dig själv Forskare med världens dummaste argument.

Kroppen kan inte vara del av ditt medvetna Jag, eftersom kroppen i sig är omedveten!

Vilket ju även bevisas när du kilar vidare från ditt jordiska skal (kroppen) vid dödsögonblicket!

Vart du tar vägen i ditt nästa liv?

Beror ju givetvis på ditt karmakonto...det karma du skapar i livet här och nu!

Men hallå. Nu får du väl ändå skärpa dig. Flera gånger har det förts fram förslaget att Big Bang skulle kunna vara skapad av din kära Gud så därför låter det ju bra dumt av dig att förneka den.

Men då har du sagt att så inte är fallet.

Har du börjat få upp ögonen lite kanske?

Det är svar på dig i allmänhet. Svara nu istället. Kan du bevisa att det bor en liten grön Gubbe i dig?

Vem i Herrens Namn använder sig av SMÄLLAR och EXPLOSIONER när man ska skapa något komplext och funktionsdugligt?

Sprängdes din bil fram?

Sprängdes din fotboll fram?

Sprängdes dina glasögon fram?

Sprängdes din hund fram?

Sprängdes blommorna fram?

Sprängdes djuren fram?

Sprängdes du fram?

Nej...

Så varför skulle universum ha sprängts fram? :lol:

Om saker och ting skulle kunna skapas med hjälp av IQ-befriade hokuspokus-explosioner, så skulle ju inte Gud överhuvudtaget behövas!

Eller hur?

Vi själar som bebor och lever i våra materiella kroppar är vare sig gröna eller blå!

Forskare: Vad anser du om rasism? Är det Gud (Den allsmäktiga skaparen) som har framsällt detta?

Så länge det finns raser och själar identifierar sig med dessa raser, så finns det rasism!

Beror på oss själva ifall rasism ska finnas, Gud skänkte ju oss vår Gudagivna fria vilja, så vi kan välja att inte vara rasistiska!

Nej, min bil tillverkas i en fabrik av människor

Nej, min fotboll tillverkades i en fabrik av kinesiska barnarbetare

Nej, de tog en optiker fram åt mig

Nej, min hund föddes av sin mamma för 7 år sedan

Nej, jag föddes av min mamma för 18 år sedan.

Alla dessa saker som du nämnde är okomplicerade om man jämför med universum. Tror du inte att det krävs lite extra av Gud för att skapa något så oändligt stort? En fotboll, en bil och glasögon är otroligt lätta att skapa om man jämför med det extremt komplicerade och mäktiga universum, så därför säger det väl sig själv att det krävdes mer av Gud för att han skulle kunna skapa universum, än om han försökt skapa tex en fotboll?

Du är lite underlig du :)

Precis, det krävs mycket mer än IQ-befriade hokuspokus-explosioner, för att skapa nåt så extremt komplicerat som universum!

Vilket ju motbevisar hela denna sjuka teori kring BIG BANG...att universum skulle ha kommit till av en sjuk explosion... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, det krävs mycket mer än IQ-befriade hokuspokus-explosioner, för att skapa nåt så extremt komplicerat som universum!

Vilket ju motbevisar hela denna sjuka teori kring BIG BANG...att universum skulle ha kommit till av en sjuk explosion... :)

Men snälla lilla människa, det jag försökte få fram med mitt inlägg var att bilar, fotbollar, glasögon osv är otroligt små, och okomplicerade aparaturer om man jämför med universum! Dessutom skapades inte alla dessa saker som du räknade upp av Gud, utan av människan. Människan kan inte spränga fram bilar, glasögon osv, utan vi måste använda oss av den teknik vi själv kommit på (fysiskt arbete med hjälpmedel så som hammare, skruvar, svetsar och dylikt). Människan har sina gränser. Gud däremot kan nog spränga fram vad fan han vill, han är ju allsmäktig. Right?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och exakt vad är det som är så objektivt med att hävda att Gud gjort alltihopa och som grädde på moset slänga in dumförklararsmileyn ":doh:" i precis vartenda inlägg? Du är en av de minst objektiva idioterna jag sett på internet, och då har jag redan sett alldeles för mycket. Varför skulle det inte vara objektivt med gemensam peer review där alla får vara med och demokratiskt besluta om vad som skapar consensus och de senaste rönen? Hellre det än att man desperat klingar fast vid några jävla stentavlor från 4000 f.Kr. där man inte viker en tum från vad som är "skrivet, ooooooohhh!!".

Problemet med peer review i vårt materialistiska paradigm är att det är djupt odemokratiskt, enär bara "de rätta" åsikterna får komma till tals, åsikter som försöker stödja pseudovetenskaper som Big Bluff och evolutionssagan...

Jo, om partiklarna från början är 1mm ifrån varandra så kan de lätt dras ihop. Du verkar tro att big bang var en extrem explosion där allt gick jättefort, men så är inte fallet. Det var en långsam expansion.

Har du något som helst bevis för den här? Du gillar att slänga in den, så fort någon försöker motbevisa Gud så säger du "NÄ MEN DET DÄR STÄMMER INTE FÖR HAN BOR I EN JÄTTEHÄFTIG DIMENSION DÄR INTE FYSIKENS LAGAR FINNS!!!" jaha, och hur logisk är denna dimension då? Får alla lov att hitta på en superdimension som man kan lägga fram som backup-argument om någon hittar ett hål i ens teori?

Härmed presenterar jag Big Bang-dimensionen:

Den är en speciell dimension som Big Bang fanns i. Allt Forskare använder för att motargumentera Big Bang stämmer inte, för det är inte applicerbart i Big Bang-dimensionen. :lol::P:o:D :D :naughty: :naughty:

Edit: Fyfan vad skönt det är att leva i ett samhälle som inte tar sånt här trams seriöst, insåg jag nu. Jag skulle ta ett glas med mjölk och tittade lite hastigt på baksidan där det stod en liten berättelse om dinosaurier. Längst ner stod det i kursiv text: "Livet på jorden uppstod för ungefär 3 miljarder år sedan." - mjölkpaket > bibeln. :D

1. En långsam expansion?

Belägg för det, tack!

2. Vad var det i så fall som ORSAKADE expansionen?

3. http://www.youtube.com/watch?v=YTt0gUHeRmU

Kolla 2:15 min in i videon...

Fortfarande ingen explosion? :)

Redigerad av Forskare
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla lilla människa, det jag försökte få fram med mitt inlägg var att bilar, fotbollar, glasögon osv är otroligt små, och okomplicerade aparaturer om man jämför med universum! Dessutom skapades inte alla dessa saker som du räknade upp av Gud, utan av människan. Människan kan inte spränga fram bilar, glasögon osv, utan vi måste använda oss av den teknik vi själv kommit på (fysiskt arbete med hjälpmedel så som hammare, skruvar, svetsar och dylikt). Människan har sina gränser. Gud däremot kan nog spränga fram vad fan han vill, han är ju allsmäktig. Right?

Om saker och ting skulle kunna skapas med hjälp av sprängningar, då skulle det ju räcka med al-Qaida... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om saker och ting skulle kunna skapas med hjälp av sprängningar, då skulle det ju räcka med al-Qaida... :)

Just precis, vi kan inte spränga fram saker, det sa jag redan klart och tydligt i mitt förra inlägg, vi kan däremot förstöra saker. Som al-Qaida :lol:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Universum sägs ju inkludera allting, även rum och tid!

Hur kan du då påstå att universum alltid existerat, när du i samma andetag påstår att rum och tid skapades med den imaginära stora smällen?

Rum och tid skapades med expansionen?

Om något börjar expandera, så måste rummet redan ha funnits, för var annars än i rummet skulle det som börjar expandera ha befunnit sig i?

...och nu så är vi tillbaka där vi började. Läs igenom det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...