Jump to content

Forskarens Kreationism och konspirationer-tråd


Forskare
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 770
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

vilket sätt skulle ditt liv förändras, om du fick obestridliga bevis för Guds personliga existens?

LÅT OSS HÖRA! -_-

Jag tänker bara besvara din fråga, med ett simpelt svar.

Läs vad jag skriver, innan du svarar. Du läser inte, du tar vissa ord och bildar egna meningar. Det här är hopplöst, jag har verkligen försökt de senaste två dagarna men nu ger jag upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du tror på GUD utan att ha några som helst bevis på att han finns

HAN FINNS! För det har mamma sagt..

Näe men jag kom o tänka på något när jag var ute o gick igår.

Låt oss säga att Gud finns.

Enligt Forskare är vi alla små fragment av Gud.

Dock finns inte Gud här utan i en annan värld.

Jag översätter det till att Gud finns i människors sinne.

Det vill säga att Gud endast finns i våra tankar och på så sätt är något som vi fantiserar ihop.

Det tråkiga är väl sen när Forskare anländer till det andliga planet och inser att han är fast i någons hjärna och att han aldrig kommer träffa på någon allsmäktig Gud eftersom att han nu har blivit en del av "Gud" vilket innebär att han blir en del av våra tankar.

Så den människa som lever allra sist (förutsatt att andra levande varelser inte kan tro på Gud) kommer att VARA Gud.

Varför?

Jo för i honom kommer tanken på den sista människan att finnas. Som är sammanlänkad med alla andra människor på olika sätt och alltså har dessa människor i sina tankar. Och eftersom att han har alla andra delar av Gud i sig så kommer han att vara den allsmäktige Gud.

(Universum expanderar och delas upp i små delar utspridda överallt för att sedan dras samman till en enda koncentrerad punkt och till slut spridas ut igen)

När Gud väl är samlad till en enda människa kommer han att vara så kraftfull att han kan återskapa allt igen och så börjar det om eftersom att Gud har den stora mäktiga insikten och förstår att det är enda meningen med allt det här.

Gud är big bang och vi människor är planeterna, fragmenten, som kommer ur det.

Fy fan va man kan hitta på grejer när man är ute o går -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sprängdes din bil fram?

Den sprängs fram ur bergen, och den drivs av explosioner som får den att komma upp i 200 km/h också.

Jag tycker att du anklagar andra människor för att inte vilja tro på gud och att vara trångsynta.

Men vem är det som är trångsynt? Du vill inte inte tro på gud, för att du är rädd att du är född utan en mening. Vad än någon säger så vill du inte acceptera att det inte finns någon precist bevisad anledning till att vi finns, vi hade tur och vi föddes för att vi ska ta våran ras vidare. Knulla, få barn och dö. Simpelt och kort. Det enda som skiljer oss från andra djur är att vi kan tänka mer, vilket får oss att undra över livets mening och uppfinna falska meningar så som en gubbe som skapade oss.

Sluta bara, inget kommer att ändras.

En gång i tiden såg jag förövrigt en dokumentär som följde en överkristen familj som turnerade i USA och predikade i kyrkor. Deras son var åtta år gammal, som också predikade och blev hemskolad av föräldrarna (vilket innebar extremt mycket kristet). Det var nästan läskigt att se pojken stå vid podiet i kyrkan och skrek rakt ut att alla som inte trodde på gud var förlorade.

Dokumentären utspelade sig för ganska länge sen, så när jag såg den så var pojken egentligen 22 år gammal. Han hade då blivit en instängd människa utan vänner eller något liv. Han hade ingen utbildning, kunde inte få jobb och han hade tappat hoppet vilket gjorde honom helt förlorad och förvirrad. Vi kan säga att kristendomen inte gjorde honom särskilt stark, jag tror att man blir starkare av att hålla sig öppensinnad och låta bli att snöa in sig på en teori.

Du påminner om honom, fast du är äldre, och det skrämmer mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SE HÄR, mina vänner, LOGISKT BEVIS FÖR ATT "Forskare" INTE FINNS!

Så ni tror att Forskare finns? :ermm: Jag ska härmed motbevisa eran hokuspokusteori!

Forskare är INTE LEVANDE! Det skulle ju vara FULLKOMLIGT OLOGISKT!

Man kan hitta kopior av Forskares inlägg ÖVERALLT på internet! ;)

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten

http://blogg.passagen.se/fick-en-snilleblixt/

https://www.flashback.org/t1110895

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?catego...500000005518485

http://www.jesper.nu/forum/religion/73945-...ent_emot_gud/1/

http://www.pajen.se/diskussionsforum/mella...vigt/sida_1.php

Så mina vänner, vad är slutsatsen? -_-

Det ENDA LOGISKA är ju att Forskare är ETT SPAMVIRUS, som SPRIDER SPAM ÖVER INTERNET!

Ni är TOTALT LURADE av virusets LÖMSKHET, ni som tror att Forskare är en levande person. :teehee:

Precis, ni TROR, jag å andra sidan VET!

Era förtappade själar måste återhämtas! Ställ er denna LOGISKA fråga:

vad är RIMLIGAST, att en fullt levande INTELLIGENT person är så dum att han kopierar sina egna texter som han tidigare skrivit och postar dem överallt,

eller att det sprids av ett oresonabelt IQ-BEFRIAT SPAMVIRUS som inte kan skriva egna resonerande texter utan bara sprider oresonabelt babbel och länkar till sig själv?

Det är totalt ologiskt att en levande intelligent person gör det!

Ett annat SUPERBEVIS emot att Forskare lever är att han ej svarar på kritik, utan återigen länkar till sig själv och skriver saker som VEM SOM HELST kan se

genereras av en BOT!

Så, vad säger ni kära vänner? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag finner det upprörande att den text (två sidor bak) med insiktstips jag skrev för fyra månader sen som tog timtals skrivande bara för dig, Forskare, inte bemötts över huvud taget. Det finns faktiskt folk som SKRIVER sina argument ett efter ett istället för att öppna upp sitt standard-notepaddokument och klistra in jokrar ur rockärmen med felformatterade radbyten. Du ber om pålitliga källor, men tycks ha glömt att jag talade om både Nature, Science och ett antal introduktionssidor på wikipedia.

Har du läst på om vad evolutionen är på sidor som inte är från creation.com och liknande? Läste du ens en enda av de länkar, citat eller definitioner jag gav? Förstod du ett endaste av argumenten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Say HEEEYOOOOOOH.

Nu gjorde du som jag hade förväntat mig. Du hoppade över mitt helt och hållet och vände ditt argument till nånting helt annat istället! Du är allt en listig snilleblixt du Forskare!

Just like the Lord, Forskare works in mysterious ways

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Om det inte var en explosion som orsakade er expansion, vad var det då?

2. Bevis för att vår rumtid är den enda som finns, tack!

3. "Universum har funnits för alltid"

Definiera ordet "universum", tack!

4. "Rumtiden skapades i samband med Big Bang." "Universum har funnits för alltid"

Om universum har funnits för alltid, som du säger, så måste ju även rumtiden ha funnits för alltid, eftersom universum inte kan finnas utan rumtid!

1. http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang#Time...of_the_Big_Bang

2. Har jag sagt det? Jag sa att det är den enda som finns definierat. Det kan finnas hur många som helst, men vi vet inget om de.

3. "The Universe comprises everything we perceive to physically exist, the entirety of space and time, all forms of matter and energy. However, the term Universe may be used in slightly different contextual senses, denoting such concepts as the cosmos, the world, or Nature.", enligt Wikipedia.

4. Det skapades i samband med expansionen, inte själva universum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen med Forksare, i likhet med mig själv, är att han sätter andra ord på saker och ting som gör att han får en reaktion i form av "Jag mot dem". Att Forskare förkastar evolutionsteorin är bara att beklaga och icke värt att diskutera. Angående hur vi skapades finns det, än så länge, inget svar på, så där är det faktiskt 50/50 mellan vetenskapen och kreationismen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du kan bevisa att Gud finns genom att visa upp honom för mig, låta honom säga hej till mig och skaka hand med mig, då tror jag på honom... Kan du göra det? :unsure:

Men hur kan du avgöra ifall det är Gud jag visar upp för dig? :)

Du tror på GUD utan att ha några som helst bevis på att han finns

Innan du börjar avkräva konkreta bevis för Guds personliga medvetna existens, kanske du kunde börja med dig själv, att för oss andra bevisa existensen av ditt eget medvetna Jag!

Hur ser ditt medvetna Jag ut, du som lever och bor inne i din materiella kropp, individen som upplever omvärlden via ditt fysiska skal?

Kan du konkret bevisa för oss ditt innersta medvetna Jag?

Nähe...inte?

Så varför avkräver du då konkreta bevis för Guds medvetna Jag, när du inte ens kan bevisa ditt eget medvetna Jag?

Hmm...

Frånvaron av fysiska bevis för Gud motbevisar inte Hans andliga existens, lika lite som frånvaron av fysiska bevis för ditt medvetna Jag skulle motbevisa din existens i din kropp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Universum expanderar och delas upp i små delar utspridda överallt för att sedan dras samman till en enda koncentrerad punkt och till slut spridas ut igen...

Vem är det som andas ut och in universum i en evig cyklisk process?

Just precis, vår kära älskade Skapare:

http://www.sriradharani.com/mahavishnu.jpg

Faktum är att Herren Vishnu, i sin ursprungliga avatar, inkarnation, som Maha-Vishnu liggandes på Orsaksoceanen på gränsen mellan den materiella och andliga världen, i takt med sin andning genererar oräkneliga universum i fröform, som gradvis utvecklas till gigantiska former med oräkneliga himlakroppar i varje universum.

Dessa universum alstras från Vishnus kroppsporer. När Han andas ut expanderar de och när Han andas in dras de tillbaka in i Hans transcendentala kropp igen, vilket är ett cykliskt förlopp som pågår för evigt. Universums varaktighet sammanfaller alltså med Vishnus andning, ut och in, ut och in, ut och in, i all evighet:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c4/MahaVishnu.jpg

Till saken hör att Maha-Vishnu befinner sig i en evig kosmisk sömn, yoga-nidra, varför den materiella världen kan jämföras med en drömvärld; allt som sker i den materiella världen, allt vi gör, pågår alltså just nu i Maha-Vishnus kosmiska dröm... :doh:

Den sprängs fram ur bergen, och den drivs av explosioner som får den att komma upp i 200 km/h också.

Du vill inte inte tro på gud, för att du är rädd att du är född utan en mening. Vad än någon säger så vill du inte acceptera att det inte finns någon precist bevisad anledning till att vi finns, vi hade tur och vi föddes för att vi ska ta våran ras vidare. Knulla, få barn och dö. Simpelt och kort. Det enda som skiljer oss från andra djur är att vi kan tänka mer, vilket får oss att undra över livets mening och uppfinna falska meningar så som en gubbe som skapade oss.

Gå och besök exempelvis Volvos fabrikslokaler, och kolla om bilarna sprängs fram, eller om de designas, konstrueras och monteras ihop enligt intelligenta ritningar... :unsure:

"Du vill inte inte tro på Gud"

Vad menar du egentligen?

"Vi föddes för att vi ska ta våran ras vidare. Knulla, få barn och dö."

Varför ska vi ta våran ras vidare?

Vad är meningen med det?

Kan du bevisa att det lever en liten grön gubbe i din hjärna?

Näe just det. Man kan ju inte bevisa något som inte finns. Typiskt :)

Detta är ett svar på vilket inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur kan du avgöra ifall det är Gud jag visar upp för dig? :unsure:

Innan du börjar avkräva konkreta bevis för Guds personliga medvetna existens, kanske du kunde börja med dig själv, att för oss andra bevisa existensen av ditt eget medvetna Jag!

Hur ser ditt medvetna Jag ut, du som lever och bor inne i din materiella kropp, individen som upplever omvärlden via ditt fysiska skal?

Kan du konkret bevisa för oss ditt innersta medvetna Jag?

Nähe...inte?

Så varför avkräver du då konkreta bevis för Guds medvetna Jag, när du inte ens kan bevisa ditt eget medvetna Jag?

Hmm...

Frånvaron av fysiska bevis för Gud motbevisar inte Hans andliga existens, lika lite som frånvaron av fysiska bevis för ditt medvetna Jag skulle motbevisa din existens i din kropp!

Men jag är jag ditt lilla stjärttryne.

Jag styr mig själv, jag vet vem jag är, jag är ETT (läs _MOTHERFUCKING ETT_ MED MIN JÄVLA KROPP)

Jag är fullt jävla medveten om vem mitt "medvetna jag" är. För att jag är jag. Nu jävlar sög du av dig själv Forskare med världens dummaste argument.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem är det som andas ut och in universum i en evig cyklisk process?

Just precis, vår kära älskade Skapare:

http://www.sriradharani.com/mahavishnu.jpg

Faktum är att Herren Vishnu, i sin ursprungliga avatar, inkarnation, som Maha-Vishnu liggandes på Orsaksoceanen på gränsen mellan den materiella och andliga världen, i takt med sin andning genererar oräkneliga universum i fröform, som gradvis utvecklas till gigantiska former med oräkneliga himlakroppar i varje universum.

Dessa universum alstras från Vishnus kroppsporer. När Han andas ut expanderar de och när Han andas in dras de tillbaka in i Hans transcendentala kropp igen, vilket är ett cykliskt förlopp som pågår för evigt. Universums varaktighet sammanfaller alltså med Vishnus andning, ut och in, ut och in, ut och in, i all evighet:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c4/MahaVishnu.jpg

Till saken hör att Maha-Vishnu befinner sig i en evig kosmisk sömn, yoga-nidra, varför den materiella världen kan jämföras med en drömvärld; allt som sker i den materiella världen, allt vi gör, pågår alltså just nu i Maha-Vishnus kosmiska dröm... :unsure:

Detta är ett svar på vilket inlägg?

Men hallå. Nu får du väl ändå skärpa dig. Flera gånger har det förts fram förslaget att Big Bang skulle kunna vara skapad av din kära Gud så därför låter det ju bra dumt av dig att förneka den.

Men då har du sagt att så inte är fallet.

Har du börjat få upp ögonen lite kanske?

Det är svar på dig i allmänhet. Svara nu istället. Kan du bevisa att det bor en liten grön Gubbe i dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är Gud tidlös?

Vad fanns innan universum skapades? Vad fanns innan vår Skapare?

Men en gud är möjligt? Tror du på reptilutomjordingar också?

Inte ens om de börjar dras till varandra av varandras dragningskraft?

Men IQ-befriade personer och individer kan skapa egna universum som endast existerar i deras huvud.

Snälla, svara inte att Gud existerar i ett parallellt universum, där "våra" lagar inte gäller.

1. Om du med tidlös menar evig, ja!

2. Innan vårt materiella universum fanns Gud och den andliga världen!

3. Reptilinomjordingar! Hört talas om Hollow Earth?

4. När partiklar flyr längre och längre bort ifrån varann, så finns ingen chans i världen att någon dragningskraft kan få partiklarna att dras till varandra!

5. Universum är Guds, inte våra!

6. Gud existerar i den andliga dimensionen, där de fysiska lagarna inte gäller!

För det är ju inte hokus pokus att trolla fram ett helt universum ur ingenting. Det är det ju inte.

Människan hade ingen aning om att universum hade alla dessa lagar innan det forskades fram. Sååå.. You lose.

(Jag kan bara inte hålla tyst..)

Har du aldrig sett en dammtuss?

Ur ingenting?

Guds energier (materiella och andliga) är lika eviga som Gud själv!

Slutsats?

Just precis, ingenting kan komma från ingenting!

Spelar ingen roll om människan har en aning eller inte, lagarna är universella och har givits av vår Intelligente Skapare!

Spränger du något där partiklarna bara rusar längre och längre bort från varann, så får du inte fram några dammtussar...

Jag finner det upprörande att den text (två sidor bak) med insiktstips jag skrev för fyra månader sen som tog timtals skrivande bara för dig, Forskare, inte bemötts över huvud taget. Det finns faktiskt folk som SKRIVER sina argument ett efter ett istället för att öppna upp sitt standard-notepaddokument och klistra in jokrar ur rockärmen med felformatterade radbyten. Du ber om pålitliga källor, men tycks ha glömt att jag talade om både Nature, Science och ett antal introduktionssidor på wikipedia.

Har du läst på om vad evolutionen är på sidor som inte är från creation.com och liknande? Läste du ens en enda av de länkar, citat eller definitioner jag gav? Förstod du ett endaste av argumenten?

Nature och Science objektiva och pålitliga?

Snicksnack!

De påstår ju att universum trollat fram sig själv från tomma intet, och att Människan skulle ha flummat fram från nån stackars uppdiktad slumpbakterie, via de osaliga apdjuren... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...