Jump to content

Iphone 3GS


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 216
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Idag fick jag hem min iPhone 16GB Svart från Halebop.

Är fortfarande jävligt förbannad på iTunes. Varje gång jag startar det med mobilen i får jag meddelandet "applemobiledevicehelper har slutat fungera".

Har läst om massa som har haft samma problem på olika forum, men inte hittat ett bra svar. Någon som vet hur man kan greja det?

Ja, det är Vista jag använder.

Redigerad av redoid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag fick jag hem min iPhone 16GB Svart från Halebop.

Är fortfarande jävligt förbannad på iTunes. Varje gång jag startar det med mobilen i får jag meddelandet "applemobiledevicehelper har slutat fungera".

Har läst om massa som har haft samma problem på olika forum, men inte hittat ett bra svar. Någon som vet hur man kan greja det?

Ja, det är Vista jag använder.

Ominstallation?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen är att jag bara hört om problemet för folk med vista, men alla de har fixat problemet.

Ska testa med xp senare idag. Dock så hade en polare inga problems med sin telefon, och han har också vista.

Jag känner tre som körde sina på vista, och det funkade också bra. Hoppas att du får ordning på det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blackra1n, jailbreak och unlock till 3.1.2.

Funnits ute ett bra tag. :)

http://www.ifun.se/blacksn0w-upplasning-for-3-1-2/

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5886

Skippa till typ 3:15.

Jo, men då blir iPhone'n tethered vilket betyder vid varje uppstart av mobilen måste man jailbreaka den.

Ingen förlust för mig egentligen då min nuvarande iPhone aldrig laddas ur eller stängs av.

Siana, blir priset på 4845,- det enda jag betalar, eller kommer det massa andra kostnader?

Om priset är sådant sparar jag alltså lite mer än 1500,- genom att göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana, blir priset på 4845,- det enda jag betalar, eller kommer det massa andra kostnader?

Om priset är sådant sparar jag alltså lite mer än 1500,- genom att göra så.

Näe, 4845 ska det landa på (plus frakt då kanske). Kom bara ihåg att fort bryta ditt abonnemang med Telia. Jag blev spammad med konstiga erbjudanden och diverse avgifter de första veckorna, ringde in och tackade nej till allt och de sa att jag bara kunde riva fakturorna. Telefonen blir då alltså utan abonnemang fast låst till telia. Jag vet inte om man kan låsa upp den "lagligt" hos Telia, förmodligen inte förrän nåt år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner tre som körde sina på vista, och det funkade också bra. Hoppas att du får ordning på det!

Det roliga är ju att jag är den enda jag själv känner som har problemet på vista. Men när jag kollar på forum så har fler folk det, dock utan lösning.

Och ja, det håller fortfarande på. Har provat i princip allt. Och med allt menar jag att Installera om iTunes, Byta till en äldre version av iTunes osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näe, 4845 ska det landa på (plus frakt då kanske). Kom bara ihåg att fort bryta ditt abonnemang med Telia. Jag blev spammad med konstiga erbjudanden och diverse avgifter de första veckorna, ringde in och tackade nej till allt och de sa att jag bara kunde riva fakturorna. Telefonen blir då alltså utan abonnemang fast låst till telia. Jag vet inte om man kan låsa upp den "lagligt" hos Telia, förmodligen inte förrän nåt år.

Men om den är fast låst till telia kan jag väl låsa upp den? Jailbreak och unlock? Det är väl Blackr1an och Blacksn0w?

Då kan jag ju stoppa in valfritt simkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men då är det ju bara att beställa den.

Får väl leva med att den är tethered och hoppas att det kommer en fix efter nyår.

Hoppas bara att abonnemanget sägs upp korrekt och att det inte blir något krångel.

Hur bryter jag abonnemanget med Telia?

Jag ringde in så fort jag hade telefonen i mina händer. Först hade jag hoppats på att slippa fylla i papper och grejer och inte ens teckna abonnemanget, men då får man betala en hutlös straffavgift till Phone House. Fyll i alla papper du får, vänta tills du får telefonen och Telias simkort och ring sedan Telia. Under de kommande dagarna får du förmodligen nån faktura av Telia för starten av abonnemanget som du inte ska behöva betala, ring dem igen och var säker på att du inte behöver betala dem. Efter några ytterligare dagarna så kan du kanske om du har tur som jag, få 100kr "tillbaka" av Telia. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ringde in så fort jag hade telefonen i mina händer. Först hade jag hoppats på att slippa fylla i papper och grejer och inte ens teckna abonnemanget, men då får man betala en hutlös straffavgift till Phone House. Fyll i alla papper du får, vänta tills du får telefonen och Telias simkort och ring sedan Telia. Under de kommande dagarna får du förmodligen nån faktura av Telia för starten av abonnemanget som du inte ska behöva betala, ring dem igen och var säker på att du inte behöver betala dem. Efter några ytterligare dagarna så kan du kanske om du har tur som jag, få 100kr "tillbaka" av Telia. :mf_doof:

Låter helt perfekt.

Blir att beställa imorgon!

Tusen tack för hjälpen Siana!

Här får du en kråka:

krakan_1144588_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

iPhone-relaterad fråga!

I "Inställningar" -> "Användning" -> "Mobil nätverksdata" har jag 807 MB mottaget, och 87,4 MB skickat. Är det totalt sedan jag började använda iPhone, sedan den senaste uppdateringen, eller vad? Det står "Senaste återställning: aldrig" längst ner på sidan, så jag antar att det är sedan jag började använda den - men det känns ändå som... Väldigt lite!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

iPhone-relaterad fråga!

I "Inställningar" -> "Användning" -> "Mobil nätverksdata" har jag 807 MB mottaget, och 87,4 MB skickat. Är det totalt sedan jag började använda iPhone, sedan den senaste uppdateringen, eller vad? Det står "Senaste återställning: aldrig" längst ner på sidan, så jag antar att det är sedan jag började använda den - men det känns ändå som... Väldigt lite!

Det är sedan du började använda iPhone. :)

..antar jag. Min statistik på den sidan har inte nollställts när jag uppdaterat i alla fall.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...