Jump to content

Iphone 3GS


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 216
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Beställde min från Halebop också, 31/8. fick ett mail om att mitt nummer skulle föras över till Halebop den 28 nu i månaden och att mobilen skulle anlända ungefär då också.

Jag beställde min 4/9 så har jag tur anländer min i samma lagerleverans som din. Har en polare som köpte sin för ca fem och en halv vecka sedan från Halebop och han fick sin för bara en vecka sen han med så... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde min 4/9 så har jag tur anländer min i samma lagerleverans som din. Har en polare som köpte sin för ca fem och en halv vecka sedan från Halebop och han fick sin för bara en vecka sen han med så... :cry:

Jo, det Halebop skrev på sin hemsida bådade ju inte direkt gott.. "Upp till 4 veckors lev. tid. På grund av hög efterfrågan och oregelbundna leveranser från Apple"

>.<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ALLA företag har helt slut så det är ingen direkt poäng med att smutskasta varken Halebop eller Phone House. Leveranserna har börjat att flyta på lite lätt från vad jag har läst på Sweclockers nu iaf, entusiasterna som beställde för någon månad sen har börjat få sina telefoner.

För att förstå vilken iPhone-brist det råder (jag vet inte om jag har nämnt detta tidigare i tråden) så kan jag ju meddela att Tre hade 4000 beställningar på iPhonens lanseringsdatum - och varje Tre-butik i Sverige hade fått fyra telefoner var. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskar min telefon. Så snabb den är! Tyckte att iPoden var snabb, men denna är ju ännu bättre. Gosh.

Det jag inte gillar är att Halebop inte aktiverat mitt abb ännu. Har skickat iväg ett mail och kan förhoppningsvis använda telefonen innan veckans slut. :mf_doof:

Grattis till en fantastisk telefon >_< har du något skal på än?

För mig tog det en dryg vecka innan mitt SIM-kort aktiverades, men då beställde jag det dagen innan jag fick iPhonen, och inte tillsammans med iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis till en fantastisk telefon :mf_doof: har du något skal på än?

För mig tog det en dryg vecka innan mitt SIM-kort aktiverades, men då beställde jag det dagen innan jag fick iPhonen, och inte tillsammans med iPhonen.

Usch nej för skal och dylikt, den är ju så fiin. Skal köper jag om det är genomskinligt, lätt att ta av/på och inte göra den klumpigare på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bodyguardz i så fall, det ska visst inte ge samma "apelsinsskalsseffekt" som Zagg gör.

Personligen föredrar jag ett skal, dels eftersom att om man Gud förbjude skulle tappa telefonen så ger det en hel del skydd mot fallet, sedan gillar jag inte tanken på att ha en massa klister och slabb på telefonen. Sådant är visserligen enkelt att tvätta bort i efterhand, men njet... Det känns skönt att på tre sekunder ploppa av skalet och skåda iPhonen i sitt nyskick.

Usch nej för skal och dylikt, den är ju så fiin. Skal köper jag om det är genomskinligt, lätt att ta av/på och inte göra den klumpigare på något sätt.

Problemet är ju att, snart är den inte så fiin längre. Kromkanten repas väldigt lätt, det samma med baksidan. Det finns genomskinliga skal också. Själv har jag beställt ett sådant här:

Nåväl, alla har väl sina spridda åsikter när det gäller skal. Medan jag förstår hur vissa kan tycka att man totalt förstör känslan med att ha ett skal på sin iPhone (och även fast iPhonen hålls i nyskick får man ju ändå aldrig se det fina nyskicket) så tillhör jag gruppen av pedanta nördar som avskyr tanken på repor och onanerar till känslan av en teknikpryl i nyskick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är ju att, snart är den inte så fiin längre. Kromkanten repas väldigt lätt, det samma med baksidan. Det finns genomskinliga skal också. Själv har jag beställt ett sådant här:

Vart hittar jag det där skalet? Tänkte köpa ett till flickvännen i födelsedagspresent :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bodyguardz i så fall, det ska visst inte ge samma "apelsinsskalsseffekt" som Zagg gör.

Personligen föredrar jag ett skal, dels eftersom att om man Gud förbjude skulle tappa telefonen så ger det en hel del skydd mot fallet, sedan gillar jag inte tanken på att ha en massa klister och slabb på telefonen. Sådant är visserligen enkelt att tvätta bort i efterhand, men njet... Det känns skönt att på tre sekunder ploppa av skalet och skåda iPhonen i sitt nyskick.

Problemet är ju att, snart är den inte så fiin längre. Kromkanten repas väldigt lätt, det samma med baksidan. Det finns genomskinliga skal också. Själv har jag beställt ett sådant här:

Nåväl, alla har väl sina spridda åsikter när det gäller skal. Medan jag förstår hur vissa kan tycka att man totalt förstör känslan med att ha ett skal på sin iPhone (och även fast iPhonen hålls i nyskick får man ju ändå aldrig se det fina nyskicket) så tillhör jag gruppen av pedanta nördar som avskyr tanken på repor och onanerar till känslan av en teknikpryl i nyskick.

Jojo, men precis som du så gillar jag inte skyddsfilm och sådant. Och genomskinliga skal har jag inte sett något snyggt till svarta versionen ännu. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.ideal-case.com/iphone-3g/circle-series-white.html

Funderar själv på att skaffa det skalet.

:P

--

Ringde Phonehouse idag och fick reda på att min iPhone kommer att skickas v. 40..! :lol:

Tack. :P

Flickvännen fick ett sms idag om att hennes "order behandlas och telefonen kommer att skickas inom 1-2 dagar".

Så nu är det bara o hålla koll på när hon inte kan sitta still o skriker eller nåt för att den går att hämta :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak att nämna med Ideal Case är att de är i Hongkong. Jag tror att de skickar skalen klumpvis med flyg, d v s när de har fått tillräckligt många beställningar på skal till Europa så skickar de iväg ett flygplan. Man kan alltså ha tur och få skalet skickat direkt när man beställt det, eller få vänta en längre tid. Min kompis beställde ett skal därifrån och fick det efter fyra dagar... Nu har han och jag lagt varsin ny beställning och vi har väntat i typ två veckor. :lol:

Skalet finns även för 1kr + frakt 20kr på Tradera, men jag tror att frakten tar ännu längre tid därifrån.

Adrian, detta kanske ser bra ut:

http://www.tradera.com/Silikon-Skal-Fodral...uktion_98863092

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak att nämna med Ideal Case är att de är i Hongkong. Jag tror att de skickar skalen klumpvis med flyg, d v s när de har fått tillräckligt många beställningar på skal till Europa så skickar de iväg ett flygplan. Man kan alltså ha tur och få skalet skickat direkt när man beställt det, eller få vänta en längre tid. Min kompis beställde ett skal därifrån och fick det efter fyra dagar... Nu har han och jag lagt varsin ny beställning och vi har väntat i typ två veckor. :lol:

Skalet finns även för 1kr + frakt 20kr på Tradera, men jag tror att frakten tar ännu längre tid därifrån.

Fan det är synd att det inte finns något ordentligt svenskt ställe att beställa ifrån.

Kanske skulle hälsa på nya butiken i Linköping iofs. De ska ju ha allt till Apple produkter säger dom. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...