Jump to content

Iphone 3GS


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 216
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...

Hmm.. mitt internet fungerar inte i min iPhone. Jag valde abonnemanget Halebop Vänner med fastsurf (dvs att jag kan surfa hur mkt jag vill varje månad för 59kr) men det fungerar inte atm. Jag valde att behålla numret från mitt kontantkort, hence stoppade jag in det i iPhonen precis som man skulle göra, och så skulle halebop fixa det kontantkortet till ett abonnemang osv.

Men som sagt; mitt internet fungerar inte! Jag kan gå in via den trådlösa routern jag använder till min dator men inte med bara själva mobilen. När jag försöker gå in via mobilen står det att "Safari är inte anslutet till internet blabla shitshit" och det händer ingenting alls.

Vad kan detta bero på? Bor jag mitt i en skugga så att jag inte kommer åt 3G? Och som halebop, vad ska man välja för operatör i "Val av nätverk"? Min var förinställd på Sweden 3G men fick nyss upp att det inte gällde och att jag skulle välja om... :D

edit: Kan lägga till att jag har skrivit in halebop.telia.se i APN som det stod att jag skulle göra.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Hmm.. Kanske skulle prova det jag också. :hmm:

Det är galet skönt att kunna köra spotify i bakgrunden! Sen är det trevligt att leka med teman, jag har inte gjort mycket men jag har rent allmänt gjort telefonen lite mer "clean" genom att gömma undan ikoner som inte går att ta bort egentligen som aktier och itunes som jag ändå inte använder. Det finns i princip inte något man inte kan göra, man måste bara lyckas hitta programmet som sköter det.

post-8856-1257956522_thumb.png

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teman är riktigt skönt med. Man måste inte vara överseriös och byta alla ikoner, men jag tycker att den svarta standardbakgrunden är sjukt lam, lite förvånande att Apple av alla inte har någon vettigare design på bakgrunden.

Ja, det är ju verkligen kul att leka med. Just för tillfället så känner jag inte för att ha en massa blingbling som jag stör mig på, men jag kommer att försöka få ihop något vettigt senare. Jag förstår inte varför dom inte har gett möjligheter att modifiera bakgrunden nånting alls!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag har en liten fråga till er svenskar.

Här i Norge kan du gå till Applestore, köpa en iPhone för 650,- med abonnemang och sedan bryta abonnemanget och betala en straffavgift på 3500,- plus första månadsavgiften. Så, cirka 5500,- för en olåst iPhone 3Gs.

Jag har ett abonnemang jag är fett nöjd med och jag har funderat på att göra såhär.

Men den stora frågan är om det fungerar i Sverige.

Halebop t.ex. säljer ju sin iPhone 16GB 3Gs för 238,-/månad.

Jag skulle spara lite pengar på att "lura" till mig den, men egentligen, hur mycket?

Vad har ni eller era kompisar gjort?

Mina två polare har här i Norge ett abonnemang där de betalade 900 för mobilen och 1000,- i månaden, och då är ALLT fritt. Surf, ring, mms och sms.

Jag tycker 1000,-/månad är lite för dyrt då min nuvarande mobilräkning ligger på ca 150,- + 49,-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hänger inte med helt på vad det är du vill göra? För du kan väl inte bryta Halebops abonnemang?

5500 är ju helt okej utan abonnemang... Jag lyckades ju haxxa till mig min för 4600 utan abonnemang men det går inte att göra längre.

Edit: Verkar som att PhoneHouse har sänkt priset lite igen. Du kan haxxa den till dig för ca 4900 + frakt. Då är den emellertid Telia-låst, men det går ju att jailbreaka (tror jag, vet inte om jailbreak har kommit till 3.1 än). :mellow:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hänger inte med helt på vad det är du vill göra? För du kan väl inte bryta Halebops abonnemang?

5500 är ju helt okej utan abonnemang... Jag lyckades ju haxxa till mig min för 4600 utan abonnemang men det går inte att göra längre.

Edit: Verkar som att PhoneHouse har sänkt priset lite igen. Du kan haxxa den till dig för ca 4900 + frakt. Då är den emellertid Telia-låst, men det går ju att jailbreaka (tror jag, vet inte om jailbreak har kommit till 3.1 än). :mellow:

Jag vill som du säger haxxa mig till en olåst. Jag har just nu en iPhone 2G (den absolut första modellen) och den har jag jailbreakad och allt.

Det jag alltså vill är att köpa en iPhone, självklart med abonnemang eftersom det är det enda som går (förutom Halebop kontantkort som kostar 6000,-), teckna mig på det här abonnemanget och sedan bryta det, betala min straff avgift och ha en olåst iPhone där jag kan använda vilket sim-kort jag vill.

Det här blev jobbigt att förklara.

Det jag vill veta är, går det att bryta ett abonnemang i Sverige och vilket är det billigaste alternativet vid köp av iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, då är jag med. Nej, det går inte att bryta abonnemang i Sverige såvitt jag vet. Skriver du upp dig på Halebop 18 månader så är det 18 månader som gäller.

DÄREMOT kan du göra som jag gjorde:

Svart 16GB / Vit 16GB

Välj dessa inställningar:

Telia -> Mobil till vänner 49:-/Mån -> 0 Förhöjd -> Obundet, nytecknande

Då kommer du att få en iPhone 3GS 16GB för 4 845:- som tecknas med ett Telia-abonnemang som du kan bryta när som helst. Se till att bryta det inom de första 14 dagarna (ångerrätt), annars åker du på att betala 3 månaders abonnemang (som det annars är när man avslutar ett Telia-abb). Jag fick dessutom efter att jag brutit abonnemanget 100 kronor på Posten av Telia :D när jag köpte den kostade den runt 4700, sedan höjdes det till 5700 för det var visst fel i priskalkylen... Men nu verkar det ha gått ner igen. :)

Kom ihåg att googla runt och se så att du ens kan låsa upp operatörslåset i 3.1 som jag tror att den telefonen kommer med. Jag fick min med 3.0 som jag fortfarande har kvar, jag vet inte om de har skapat en upplåsning till 3.1 än. Kom ihåg att jailbreak och unlock är olika - det går att jailbreaka 3.1 men jag vet inte om det går att unlocka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom ihåg att googla runt och se så att du ens kan låsa upp operatörslåset i 3.1 som jag tror att den telefonen kommer med. Jag fick min med 3.0 som jag fortfarande har kvar, jag vet inte om de har skapat en upplåsning till 3.1 än. Kom ihåg att jailbreak och unlock är olika - det går att jailbreaka 3.1 men jag vet inte om det går att unlocka.

Blackra1n, jailbreak och unlock till 3.1.2.

Funnits ute ett bra tag. :D

http://www.ifun.se/blacksn0w-upplasning-for-3-1-2/

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5886

Skippa till typ 3:15.

http://www.youtube.com/watch?v=734dAY2NLes

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...