Jump to content

Iphone 3GS


Siana
 Share

Recommended Posts

Utan skyddsfilm kan jag definitivt tänka mig att vara, jag tror också att det är rätt svårt att få repor där men det känns ändå tryggare med en skyddsfilm.

En iPhone helt utan skydd är helt klart snyggast, men det finns en del schyssta skal och jag har gärna ett av dem för att slippa repor och speciellt för att känna mig säkrare om jag gud förbjude skulle tappa telefonen. Sen har jag jailbreakat min telefon och skaffat ett "coolt" tema så jag antar att det är rätt uppenbart att vi tänker olika. :confused:

Bild:

Att jailbreaka eller ej var emellertid aldrig något val för mig eftersom jag har Tele2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 216
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Strumpa skulle aldrig falla mig in, jag tycker case är riktigt trevligt.

Onödigt med skyddsfilm? Nja, iPhonens skärm är visserligen väldigt stark och väldigt svår att repa, men jag har då läst flera fall på olika iPhone-forum med folk som har lyckats få repor på sin skärm. Detta genom vanligt användande med iPhonen liggandes i fickorna, möjligtvis ihop med nycklar eller så, men för eller senare gör man ju ett sådant misstag. Skyddsfilm är väldigt billigt och jag märker ingen direkt skillnad när den ligger på så jag tycker definitivt den extra säkerheten är värd det.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=101513

:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad räcker egentligen 500Mb surf till?

På en iPhone (om det nu gör någon skillnad).

Jag vet att jag kommer åt trådlöst nät på skolan och hemma... men om jag råkar vara i t.ex stan kan det vara skönt att kunna använda GPSen (Jag gick nästan vilse på söder :innocent: ) eller andra funktioner på internet.

Med Youtube menar jag filmer som denna eller denna.

--

Siana, och ni andra som har iPhone;

Hur många Mb går egentligen åt för att använda GPSen i ~5 minuter?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad räcker egentligen 500Mb surf till?

På en iPhone (om det nu gör någon skillnad).

Jag vet att jag kommer åt trådlöst nät på skolan och hemma... men om jag råkar vara i t.ex stan kan det vara skönt att kunna använda GPSen (Jag gick nästan vilse på söder :innocent: ) eller andra funktioner på internet.

Med Youtube menar jag filmer som denna eller denna.

--

Siana, och ni andra som har iPhone;

Hur många Mb går egentligen åt för att använda GPSen i ~5 minuter?

Jag testade i fem minuter nu, och då lyckades jag förbruka 6,5MB... Men då scrollade jag i princip hela tiden och lät den ladda hela tiden. Oftast laddar man bara en zon som man rör sig i, och då kan jag inte tänka mig att det drar mer än max 0,5MB i minuten. Tele2 har ett textstycke bland sina mobilsurfsabonnemang där de skriver hur mycket 200MB är ungefär. Jag orkar inte leta upp den, men jag minns att det bl a motsvarar 70 YT-filmer. Använder man inte YouTube kan man däremot surfa på rätt friskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket är 1GB? 1 Gigabyte (GB) = 1024 Megabyte (MB), räcker till att skicka/ta emot ca 100 000 mail eller surfa på ca 2 400 unika hemsidor. Fler jämförande exempel: Nedladdning av en låt: ca 5 MB Ett you-tube klipp på ca 3 minuter: ca 8 MB Lyssna på radio i ca 30 minuter : ca 5-40 MB (beroende på kodning kvalitet) Streama TV i ca 30 minuter: ca 70 MB (varierar dock kraftigt exemplet är från SVT) Nedladdning av en film: 700 MB (vanligaste formatet) Uppladdning av en film: 700 MB (vanligaste formatet) Tele2 rekommenderar inte användning av Mobilt Internet till tung datatrafik såsom fildelning eller nedladdning utav filmer.

:innocent:

--

Någon som har någon erfarenhet av Halebop?

Jag insåg nämligen att jag kan, för samma pris jag köper min 16Gb iPhone från Tre (med Pott399), köpa en 32Gb iPhone från Halebop där man får 3000 gratis SMS i månaden, och kan ringa för 150kr.

Jag ringer inte direkt för mer än det ändå... men Halebop känns lite småskumt samt att de bara har 500mb internet som gräns innan man får modem-hastighet (Tre har 20Gb).

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:innocent:

--

Någon som har någon erfarenhet av Halebop?

Jag insåg nämligen att jag kan, för samma pris jag köper min 16Gb iPhone från Tre (med Pott399), köpa en 32Gb iPhone från Halebop där man får 3000 gratis SMS i månaden, och kan ringa för 150kr.

Jag ringer inte direkt för mer än det ändå... men Halebop känns lite småskumt samt att de bara har 500mb internet som gräns innan man får modem-hastighet (Tre har 20Gb).

Har en 32gb beställd från Halebop. Väntar fortfarande. ^_^

Är det abonnemang eller kontantkort du syftar på?

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en 32gb beställd från Halebop. Väntar fortfarande. :)

Är det abonnemang eller kontantkort du syftar på?

Halebop Vänner - Abonemang.

32Gb iPhone.

Månadspriset blir 318, med ett grundpris på 2099.

Tillsammans blir det 9350kr totalt, där det ingår 500Mb surf och 3000 gratis SMS och 100kr att ringa för/månad.

Alternativet är annars Tre 399Pott.

16Gb iPhone.

Månadspriset blir 399, grundpriset 350.

Tillsammans blir det 9950kr totalt, där det ingår 20Gb surf och 241kr att ringa och SMSa för/månad.

Svårt att välja T_T

Adrian, vilket setup kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halebop Vänner - Abonemang.

32Gb iPhone.

Månadspriset blir 318, med ett grundpris på 2099.

Tillsammans blir det 9350kr totalt, där det ingår 500Mb surf och 3000 gratis SMS och 100kr att ringa för/månad.

Alternativet är annars Tre 399Pott.

16Gb iPhone.

Månadspriset blir 399, grundpriset 350.

Tillsammans blir det 9950kr totalt, där det ingår 20Gb surf och 241kr att ringa och SMSa för/månad.

Svårt att välja T_T

Adrian, vilket setup kör du?

Tjofräs, gillar inte förhöjda månadsavgifter. Kör därför med 32 gb betald direkt för 4500 kr. Sedan 59kr/månad i sex månader och sen 118kr/månad. Och eftersom jag sms'ar och ringer mer än att surfa så räcker nog 500 mb fint för mig.

E: Halebop såklart.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har någon erfarenhet av Halebop?

Jag insåg nämligen att jag kan, för samma pris jag köper min 16Gb iPhone från Tre (med Pott399), köpa en 32Gb iPhone från Halebop där man får 3000 gratis SMS i månaden, och kan ringa för 150kr.

Jag ringer inte direkt för mer än det ändå... men Halebop känns lite småskumt samt att de bara har 500mb internet som gräns innan man får modem-hastighet (Tre har 20Gb).

Kört halebop hela mitt liv och det har aldrig strulat. hihi

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde precis en iPhone 3GS. :confused: Tog på abonnemang hos Halebop eftersom abonnemanget jag valde till synes inte överskrider den månadssumma jag fyller på mitt kontantkort med. Fyller på för 200 varje månad nu för att få gratis SMS, i abonnemanget betalar jag 209 kr första sex månderna och får gratis SMS OCH fri surf. :yes: Efter sex månader höjs månadspriset med 59 kronor men det är det värt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska fixa ett nytt abonnemang och funderar på att skaffa en 8gb iPhone 3G från Telia när jag ändå är igång men är det värt att köpa den med tanke på att det finns en nyare iPhone ute nu?

Det beror på hur snål du är. Skillnaderna är inte superstora, 3Gs har kompass, röststyrning och annat lullull. Största skillnaden är hastigheten vilket inte märks om du inte jämför två iPhones brevid varandra. Emellertid så skiljer det sig oftast bara runt 1000kr för 3G och 3Gs... Och 1000kr tycker jag känns som en rimlig summa att betala extra för en modell som är ett år nyare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha fått besked om att min iPhone skulle komma förra veckan, i tre veckor, ringde de idag och sade att pga en utebliven/försenad leverans från Apple så kunde de inte skicka ut några iPhones. Jag får min "om några veckor" (dvs. 2-4 veckor)... :cry:

Jag vet inte vad jag ska säga... är helt speechless!

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha fått besked om att min iPhone skulle komma förra veckan, i tre veckor, ringde de idag och sade att pga en utebliven/försenad leverans från Apple så kunde de inte skicka ut några iPhones. Jag får min "om några veckor" (dvs. 2-4 veckor)... :cry:

Jag vet inte vad jag ska säga... är helt speechless!

Vartifrån beställde du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha fått besked om att min iPhone skulle komma förra veckan, i tre veckor, ringde de idag och sade att pga en utebliven/försenad leverans från Apple så kunde de inte skicka ut några iPhones. Jag får min "om några veckor" (dvs. 2-4 veckor)... :cry:

Jag vet inte vad jag ska säga... är helt speechless!

Undrar samma sak som Friberg, ty jag beställde från Halebop och de har också varit seg på att leverera...

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...