Jump to content

Iphone 3GS


Siana
 Share

Recommended Posts

Jag är på väg att köpa en iPhone, men jag hatar allt som har med abonnemang att göra. Först hade jag tänkt utnyttja releasen av 3Gs och köpa en begagnad 3G för en löjligt billig summa för den lilla skillnaden, men så läste jag detta tipset på Sweclockers:

Vet ej om detta har tagits upp i forumet innan, men man kan få en svart iPhone 3GS 16GB utan abonnemang för ca. 4700 SEK...

Gör såhär...

1. Gå in på www.phonehouse.se

2. Välj iPhone 3gs svart 16gb

3. Välj - Telia som operatör

4. Välj - Abonnemang: Mobil till vänner 49:-/mån

5. Välj - Variant: 0:- förhöjd månadsavgift

6. Välj - Bindningstid: Obundet/nytecknande

Vipps, så blir summan bara 4695:- och man är ju obunden m.m.

Vad tror ni, funkar det? Så som det ser ut slipper jag alltså abonnemang och får en billig 3Gs som är bunden till Telia (men det går ju att låsa upp så som jag har hört det).

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 216
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är på väg att köpa en iPhone, men jag hatar allt som har med abonnemang att göra. Först hade jag tänkt utnyttja releasen av 3Gs och köpa en begagnad 3G för en löjligt billig summa för den lilla skillnaden, men så läste jag detta tipset på Sweclockers:

Vad tror ni, funkar det? Så som det ser ut slipper jag alltså abonnemang och får en billig 3Gs som är bunden till Telia (men det går ju att låsa upp så som jag har hört det).

Varför skaffar du inte bara en med abonemang, 3 Pott?

Med 299Pott betalar du bara 3871kr för telefonen och får dessutom 299 i månaden att göra nästan vad du vill med. 3's tjänster dras också av i potten, så om du vill ha bredband på telefonen så dras det av 90kr (199kr för den snabbare) i månaden.

32gigaren förresten.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej usch, abonnemang hatar jag. Det blir kanske en billigare telefonkostnad, men 300 kronor i månaden tycker jag är hiskeligt. Just nu så köper jag Comviq Kompis 75:- kanske var 90:e dag. Köper jag telefonen utan abonnemang kan jag låsa upp den med ultrasn0w och använda med Comviq som alla andra jag känner har. Då är det jättebilligt att ringa och SMSa till dem, och vill jag surfa så kan jag köpa till ett surfpaket för 29kr/månaden (alternativt 89kr/mån om jag vill ha högre surftak).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är på väg att köpa en iPhone, men jag hatar allt som har med abonnemang att göra. Först hade jag tänkt utnyttja releasen av 3Gs och köpa en begagnad 3G för en löjligt billig summa för den lilla skillnaden, men så läste jag detta tipset på Sweclockers:

Vad tror ni, funkar det? Så som det ser ut slipper jag alltså abonnemang och får en billig 3Gs som är bunden till Telia (men det går ju att låsa upp så som jag har hört det).

Vettefan hur jag ska tacka dig. Har kollat på blocket efter iPhones i några veckor nu, och så kommer du och bara visar att man får en ny(!) 3GS för samma pris. Ska beställa en sådan så fort min mamma kommer hem och visar mig vartfan hon har gömt mina bankpapper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vettefan hur jag ska tacka dig. Har kollat på blocket efter iPhones i några veckor nu, och så kommer du och bara visar att man får en ny(!) 3GS för samma pris. Ska beställa en sådan så fort min mamma kommer hem och visar mig vartfan hon har gömt mina bankpapper.

Är det verkligen så billigt att köpa den för 4700?

Man får ju egentligen telefonen mycket billigare med abonemang.

Själv sitter jag och väger på om jag ska skaffa 3 Pott 199 eller 399. Det dumma är att det är uppbyggt så att du betalar för 50kr att ringa, men får 100kr mer (telefonen är 1200kr billigare per "steg" = 50kr månad) :o

Skulle egentligen klippt till direkt på 199 om det inte var för att man betalar så mycket för telefonen (~4000 för 16gb / ~5000 för 32gb)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så bilderna är inte som i reklamen då - systemkamera kvalité. :o

Jodå.. I fullt solljus. :P

Är det verkligen så billigt att köpa den för 4700?

Man får ju egentligen telefonen mycket billigare med abonemang.

Själv sitter jag och väger på om jag ska skaffa 3 Pott 199 eller 399. Det dumma är att det är uppbyggt så att du betalar för 50kr att ringa, men får 100kr mer (telefonen är 1200kr billigare per "steg" = 50kr månad) :)

Skulle egentligen klippt till direkt på 199 om det inte var för att man betalar så mycket för telefonen (~4000 för 16gb / ~5000 för 32gb)...

Själv så ska jag teckna hos Halebop! 3000 fria sms i månaden, fri surf (500 mb, sen strypning av hastigheten, ingen extrakostnad) och gratis samtal till alla inom halebop. 59 kr/månad och 3600 kr för 16 gb! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vettefan hur jag ska tacka dig. Har kollat på blocket efter iPhones i några veckor nu, och så kommer du och bara visar att man får en ny(!) 3GS för samma pris. Ska beställa en sådan så fort min mamma kommer hem och visar mig vartfan hon har gömt mina bankpapper.

Hehe, jo jag blev väldigt glatt överraskad när jag upptäckte det - men jubla inte än, det kan vara ett fel ifrån Phone Houses sida... Om man väljer samma abonnemang fast 12/24mån så blir nämligen kontantpriset för telefonen dyrare vilket är väldigt konstigt. Beställningen är lagd iaf, och jag ska ringa och höra noggrannare med Phone House imorgon (idag).

Är det verkligen så billigt att köpa den för 4700?

Man får ju egentligen telefonen mycket billigare med abonemang.

Själv sitter jag och väger på om jag ska skaffa 3 Pott 199 eller 399. Det dumma är att det är uppbyggt så att du betalar för 50kr att ringa, men får 100kr mer (telefonen är 1200kr billigare per "steg" = 50kr månad) :o

Skulle egentligen klippt till direkt på 199 om det inte var för att man betalar så mycket för telefonen (~4000 för 16gb / ~5000 för 32gb)...

Snack. Ett 99pott-abonnemang skulle kosta minst lika mycket för mig som det här gör, enda skillnaden är att det är uttdraget över en lång period - och det är knappast bra. Vem vill vara fast host Tre i två år? Hela min kompiskrets och hela min familj använder Comviq, inte bara att det skulle bli dyrare för mig - jag skulle höja deras kostnader med. Dessutom kan det mycket väl komma en ny iPhone igen nästa år, och då kan det vara skönt att veta att man enkelt kan sälja av sig sin gamla (till ett högt andrahandsvärde dessutom, eftersom den är olåst) medan man med ett 24mån-abb i regel inte får förlänga abonnemanget och inhandla den nya telefonen eftersom man måste vänta tills det är mindre än tre månader kvar av det eller något sådant.

Själv så ska jag teckna hos Halebop! 3000 fria sms i månaden, fri surf (500 mb, sen strypning av hastigheten, ingen extrakostnad) och gratis samtal till alla inom halebop. 59 kr/månad och 3600 kr för 16 gb! :)

Halebop-abbet är rätt bra, jag var nära på att skaffa det själv. Sedan är ju 59kr/mån emellertid bara de första 6 månaderna, samtalskostnader ingår inte alls (gratis inom Halebop, synd att jag inte känner en kotte med Halebop) så man kan räkna med att landa på kanske 150 kronor som minst i slutändan, vilket ger en samma totala kostnad som det här gör - men istället är man återigen fast med en operatör man (i alla fall jag) inte vill ha. :P

Nä, nu måste jag verkligen lägga mig...

----

Phone House är ringda och enligt "Tessan" går det fint att häva abonnemanget direkt när man köper det obundet av Phone House.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå.. I fullt solljus. :o

Själv så ska jag teckna hos Halebop! 3000 fria sms i månaden, fri surf (500 mb, sen strypning av hastigheten, ingen extrakostnad) och gratis samtal till alla inom halebop. 59 kr/månad och 3600 kr för 16 gb! :)

Har själv tänkt gjort det senare nångång sen låsa upp mobilen så jag kan använda vilket kort jag vill. Så jag slipper använda halebop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min telefon står som "fraktas" nu även fast det inte betyder så mycket i Phone House-sammanhang. Kan däremot meddela att Phone House har satt några av sina iPhones (alla de förutom den jag vill ha) som "I Lager".

---

Kul att ha ett abb liggandes menar du? :o

Om man inte använder abonnemanget för att ringa med så kostar det ju emellertid inte jättemycket, så man kan väl se det mer som en avbetalning på telefonen. Fast ja, osmidigt som tusan är det.

Ja eftersom jag använder bara Comviq så tänker ja låsa upp mobilen så jag kan använda comviq till den. Om inte Tele2 kommer med nåt erbjudande.

Tele2 har faktiskt ett inofficiellt erbjudande. Sidan jag läste det på (MacWorld) är för tillfället nere men:

Tele2 köpte in ett gäng med iPhone 3Gsor för att erbjuda för de som sa att de skulle byta abonnemang om inte Tele2 fick iPhones. De hade ett visst iPhone-team så det är inte alla i supporten som känner till att de säljer iPhones. Det går hur som helst att ringa in och få information om deras iPhone-abonnemang som tyvärr har fantasipriser:

350:- i månaden för 16GB och 450:- i månaden för 32GB. Detta är alltså bara den förhöjda månadsavgiften, sedan får du köpa till ett abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min telefon står som "fraktas" nu även fast det inte betyder så mycket i Phone House-sammanhang. Kan däremot meddela att Phone House har satt några av sina iPhones (alla de förutom den jag vill ha) som "I Lager".

---

Om man inte använder abonnemanget för att ringa med så kostar det ju emellertid inte jättemycket, så man kan väl se det mer som en avbetalning på telefonen. Fast ja, osmidigt som tusan är det.

Tele2 har faktiskt ett inofficiellt erbjudande. Sidan jag läste det på (MacWorld) är för tillfället nere men:

Tele2 köpte in ett gäng med iPhone 3Gsor för att erbjuda för de som sa att de skulle byta abonnemang om inte Tele2 fick iPhones. De hade ett visst iPhone-team så det är inte alla i supporten som känner till att de säljer iPhones. Det går hur som helst att ringa in och få information om deras iPhone-abonnemang som tyvärr har fantasipriser:

350:- i månaden för 16GB och 450:- i månaden för 32GB. Detta är alltså bara den förhöjda månadsavgiften, sedan får du köpa till ett abonnemang.

Men nu är det ju till en IPhones? Nu menade ja den där nya Sony Ericsson som kom ut W995

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BLÄ!

Jag har suttit på 3's hemsida hela kvällen för att få tag på ett bra nummer innan jag beställer, utan att hitta ett bra nummer.

Sen är jag också lite less på att iPhone 3gs är slut överallt... 3v. tills man får den är ganska :o !

För mig tog det bara 1½ vecka på PhoneHouse.se! Rätt okej med tanke på hur populär den verkar ha blivit..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ringde Phone House och frågade hur det kommer sig att de har allt i lager förutom 16GB Vit. Det visade sig att de fått in 16GB Vit med men att alla var skickade. När jag nervöst frågade om min var en av de som blivit skickade så kollade han upp mitt personnr och gav mig KOLLI-ID (w00t) min telefon är skickad! Jag kommer ha den imorgon eller i övermorgon, och jag beställde ju för fan i förrgår! <3 Phone House.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...