Jump to content

Iphone 3GS


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 216
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Aye, tack! Är på abonnemangsköpar-humör - eller nej, humör är verkligen fel ord, ty det är en djungel därute! - och inser att man klarar sig gott med 200Mb i månaden.

Det där lär du ångra när du använt Spotify och Youtube i en månad utanför ditt hus där det inte finns någon Wi-Fi. Sedan lär du ångra det ännu mer när SVT Play och TV4 Play dyker upp i Appstore och senare ännu mer när det går att få Mobil-TV iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni kan återställa statistiken själva, hoppas jag att ni vet. Själv brukar jag återställa den en gång i månaden för att se vad jag ligger på. För att komma över 200 måste jag kämpa en del, men samtidigt känns det skönt att inte behöva vara så nära gränsen varje månad. Man vet aldrig när man behöver 3G mer - för tillfället är jag hemma på WiFit väldigt ofta men sånt kan ju förändras, sen är prisskillnaden rätt liten med (jag har 1GB för 89 kronor i månaden eller något sådant).

Som Sniper säger däremot så är streaming helt livsfarligt, datacounten bara flyger iväg... Så om man frekvent använder något sådant så lär inte 200MB räcka särskilt långt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där lär du ångra när du använt Spotify och Youtube i en månad utanför ditt hus där det inte finns någon Wi-Fi. Sedan lär du ångra det ännu mer när SVT Play och TV4 Play dyker upp i Appstore och senare ännu mer när det går att få Mobil-TV iPhone.
Ni kan återställa statistiken själva, hoppas jag att ni vet. Själv brukar jag återställa den en gång i månaden för att se vad jag ligger på. För att komma över 200 måste jag kämpa en del, men samtidigt känns det skönt att inte behöva vara så nära gränsen varje månad. Man vet aldrig när man behöver 3G mer - för tillfället är jag hemma på WiFit väldigt ofta men sånt kan ju förändras, sen är prisskillnaden rätt liten med (jag har 1GB för 89 kronor i månaden eller något sådant).

Som Sniper säger däremot så är streaming helt livsfarligt, datacounten bara flyger iväg... Så om man frekvent använder något sådant så lär inte 200MB räcka särskilt långt. :)

Bra poäng, båda två - i dagsläget kan jag dock inte se att det kommer hända. Detta för att jag äntligen ska köpa en trådlös router inom kort, och - isåfall - om något så kommer min 3G-trafik att minska. Har redan den mesta musiken jag vill ha i iPhone, så Spotify kör jag knappt. SVT Play låter ioförsig lockande. Men om jag å andra sidan skulle inse att min 3G-strafik stegrar, och att jag faktiskt behöver mer än 200MB i månaden, går det väl att uppgradera? Det vore skumt om Tele2 hade en klausul som förbjöd folk att växla till en dyrare MobilSurf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nädå, det är bara att uppgradera eller nergradera bäst du vill. :D

Själv har jag övervägt att nergradera lite då och då faktiskt, men sen tänker jag "vafan, det är bara femtio spänn!" och skiter i det. Spotify är inte intressant för mig längre då all musik jag lyssnar på har plockats bort, men det ska bli intressant med SVT Play.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde en iPhone 3GS 32GB Svart ifrån Halebop nu igen då min förra beställning tydligen inte gick igenom pga att jag ville ha kvar mitt gamla nummer som tyvärr inte var registrerat.

Hur som helst, såg att ni snackade om hur mycket MB man gör av med i månaden. Med det abonnemanget jag tog så får jag 500MB fri-surf i månaden. Det låter som att det är ganska mycket. Men hur mycket gör ni av med i månaden, roughly?

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde en iPhone 3GS 32GB Svart ifrån Halebop nu igen då min förra beställning tydligen inte gick igenom pga att jag ville ha kvar mitt gamla nummer som tyvärr inte var registrerat.

Hur som helst, såg att ni snackade om hur mycket MB man gör av med i månaden. Med det abonnemanget jag tog så får jag 500MB fri-surf i månaden. Det låter som att det är ganska mycket. Men hur mycket gör ni av med i månaden, roughly?

Jag har 500MB/mån hos telia för 69:-/mån. Jag använder ~100-200 varje månad. Då är det random surfande på internet (kolla busstider/priser/etc), lite YouTube, lite app-köp. Jag trodde jag skulle få vara sjukt försiktig med endast 500MB, men det är mer än man tror!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett moddat Glasklart vad jag kan se. Har du fixat det själv, Mystic? :P

Via datorn då alltså, eller bara laddat ner det i Cydia?

Garanterat nerladdat och inte eget, eftersom att Bitesms iconen inte är glass. Det ser ut som glasstemat som jag har till SB-settings, och det vore intressant att ha det på resten av telefonen också.

Märkte precis att GTA: Chinatown Wars har släppts, NAJS!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...