Jump to content

Assassin's Creed 2


Protolike
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 218
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det verkligen värt att köpa? Älskade free-runningen i ettan och några utav uppdragen var roliga men det kändes svårt att följa storyn och det var svårt att förstå vad som var uppdrag och vad som var sidouppdrag. Är det bättre i tvåan? Sägs ju vara det.

Har man inte ettan är det då värt att köpa tvåan? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det verkligen värt att köpa? Älskade free-runningen i ettan och några utav uppdragen var roliga men det kändes svårt att följa storyn och det var svårt att förstå vad som var uppdrag och vad som var sidouppdrag. Är det bättre i tvåan? Sägs ju vara det.

Har man inte ettan är det då värt att köpa tvåan? >_<

Ja, det är absolut värt att köpa det, du kommer att älska det. Storyn är utformad på ett helt annat sätt nu och är i princip identiskt med GTA, main story såväl som sidouppdragen.

De har väldigt lite att göra med varandra, allt du måste "förstå" i tvåan utan att ha spelat ettan är lite om varför en assassin gör som den gör, vem

Altaïr

är samt lite om

the pieces of eden

.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av de bilder jag sett så är det nästan identiskt med AC1. Hatade den där jävla "väggen" av siffror som blockerade en från de andra stadsdelarna, plus att resten av världen (utanför städerna) mest kändes som en väg mellan städerna, inget annat. Kan man utforska världen mer i 2:an eller? Det ska ju tydligen finnas kryptor och grejer.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av de bilder jag sett så är det nästan identiskt med AC1. Hatade den där jävla "väggen" av siffror som blockerade en från de andra stadsdelarna, plus att resten av världen (utanför städerna) mest kändes som en väg mellan städerna, inget annat. Kan man utforska världen mer i 2:an eller? Det ska ju tydligen finnas kryptor och grejer.

Det har ju att göra med att den delen av hans minne inte är tillgängligt än eftersom ingen del av storyn har utspelat sig där, logiskt och bra för att håller spelytan i en bra skala och intressera för vidare spelande.

Det där "vägnätet" mellan städerna som finns i ettan finns inte i tvåan, det är separata "småstäder" och ett bergpass som separerar Florens med Venedig.

Det finns mycket mer att utforska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha fan vad den var bra. Nej, det är faktiskt inte det. Jag önskar att det var så för attans vilken bra ledtråd jag hade gett i så fall.

Är det verkligen värt att köpa? Älskade free-runningen i ettan och några utav uppdragen var roliga men det kändes svårt att följa storyn och det var svårt att förstå vad som var uppdrag och vad som var sidouppdrag. Är det bättre i tvåan? Sägs ju vara det.

Har man inte ettan är det då värt att köpa tvåan? >_<

Grymt värt pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det verkligen värt att köpa? Älskade free-runningen i ettan och några utav uppdragen var roliga men det kändes svårt att följa storyn och det var svårt att förstå vad som var uppdrag och vad som var sidouppdrag. Är det bättre i tvåan? Sägs ju vara det.

Har man inte ettan är det då värt att köpa tvåan? :D

Vänta nu, är det en dålig sak om sidouppdragen är så välgjorda att man kan missta dem för storyuppdrag? Inte i min bok iallafall... Aja, det är väldigt tydligt vad som är storyuppdrag och inte, och vad jag kommer ihåg var det liknande i ettan (olika ikoner, storyuppdrag är AC-symbolen). Även om jag gillade ettan trots att det var väldigt repetitiva uppdrag så är tvåan väldigt mycket bättre, och även om man kan säga att det fortfarande är ungefär samma saker man gör (vilket spel är det inte så i? GTA är köra bil-skjuta-osv), så är det aldrig något man tänker på eftersom det flyter på så bra och inte alltid i samma struktur vilket var det klart största felet i ettan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det verkligen värt att köpa? Älskade free-runningen i ettan och några utav uppdragen var roliga men det kändes svårt att följa storyn och det var svårt att förstå vad som var uppdrag och vad som var sidouppdrag. Är det bättre i tvåan? Sägs ju vara det.

Har man inte ettan är det då värt att köpa tvåan? :D

Hmm, alla uppdrag hörde ju till main storyn på något sätt. De små uppdragen gjorde man ju för att samla information så man kunde göra det stora uppdraget som man fått av sin ledare. Så man gjorde alla små uppdrag för att kunna gå vidare och göra det stora uppdraget så man kom längre i storyn.

Vad uppdragen handlade om var inte så svårt att förstå bara man läste de korta meddelanden och lyssnade på vad informatörerna/uppdragsgivarna hade att säga till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slutet sög extraordinärt mycket.

Jag är fortfarande förbryllad över vilken U-vändning det tog.

Vad hände egentligen i slutet!?

Jag klarade det idag men var inte fokoserad. Fattade inte riktigt... Förklara gärna.

Om inte människor ändrar sig (hur?) så går jorden uner, alltså ett AC III snart?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad hände egentligen i slutet!?

Jag klarade det idag men var inte fokoserad. Fattade inte riktigt... Förklara gärna.

Om inte människor ändrar sig (hur?) så går jorden uner, alltså ett AC III snart?

Alltså, som jag fattade det så är det som såhär: Hon som pratade i slutet med Ezio är en gud. Hennes ras, som var mycket mer teknologisk än vad vi är idag skapade människan med the Apple of Eden.

Om du inte har sett The Truth videon från Glypherna så borde du inte läsa vidare.

Adam och Eva stal the Apple of Eden och befriade sig från gudarna och började ett krig mot dem. Iom. att de hade Apple of Eden, så hade de kraften att skapa fler människor. Gudarna var givetvis starkare, men människorna hade fler antal och därav vann människorna, och gudarna lade sig undan i den där kryptan. I och med det, så sparade de ett meddelande till någon som kunde komma och faktiskt göra saker rätt (Desmond dvs), eftersom utanför Animusen så letar Abstergo/Templars efter Pieces of Eden, för att kunna regera världen.

Hurvida rätt jag har, är en hit-or-miss, men det är vad jag har fått ut från att läsa Codex-bladen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde det igår (26). Spelbutiken då. Varan fanns inte i lager så den skickas när den kommer in. 488kr Inkl frakt. Bra pris! :)

Har inte allt för bråttom, dessutom så köpte jag Pure och Lego Batman också, bara för att det var så billigt (även om jag antar att det är ett i XBox Arcade Bundle-förpackning)... Det borde komma tisdag/onsdag/torsdag. Så kan jag nog överleva med det tills dess. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...