Jump to content

Assassin's Creed 2


Protolike
 Share

Recommended Posts

Yay!! Många vet kanske redan att Ubisoft har bestämt att de ska släppa en uppföljare till spelet Assassin's creed ( :) )

Release date: 17 november 2009

Inte så jätte mycket kvar!

Här kan ni se en trailer

Och här hittar ni en Gameplay video

Spelet utspelar sig inte längre i 1100-talet utan runt 1500-talet(1486) i Italien. Man är nu inte Altair, utan en annan person.

Längtar så j¤vla mycket efter spelet :):naughty:

Redigerad av Protolike
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 218
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fick bonge av trailern. Men det som jag inte gillade med det första spelet var att det var extremt repetetivt, varje updrag var iprincip likadant. Och att man bara behövde hålla 2 knappar för att hoppa mellan hustak och klättra upp för fasader var rätt trist. Men förhoppningsvis har de har gjort någonting åt bristerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som tycker att spelet ser väldigt lovande ut, vad syftar ni på då? Vad gör att spelet ser så bra ut som ni tycker att det gör? Jag personligen tycker att spelet ser ut som sin föregångare med ett byta av tidsepok. Samma grafikmotor, samma funktioner (visst, visades ett par nya i gameplayvideon) och jag tycker att det faktiskt ser ganska tråkigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som tycker att spelet ser väldigt lovande ut, vad syftar ni på då? Vad gör att spelet ser så bra ut som ni tycker att det gör? Jag personligen tycker att spelet ser ut som sin föregångare med ett byta av tidsepok. Samma grafikmotor, samma funktioner (visst, visades ett par nya i gameplayvideon) och jag tycker att det faktiskt ser ganska tråkigt ut.

Jag har läst på en del om spelet, och de verkar ha tagit åt sig den kritiken de fick för ettan. Tror verkligen att det här kan bli så mycket bättre än föregångaren.

Edit: Sen vet man ju inte hur mycket av det de har sagt som faktiskt kommer med i spelet, men som det ser ut nu så verkar det riktigt lovande.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som tycker att spelet ser väldigt lovande ut, vad syftar ni på då? Vad gör att spelet ser så bra ut som ni tycker att det gör? Jag personligen tycker att spelet ser ut som sin föregångare med ett byta av tidsepok. Samma grafikmotor, samma funktioner (visst, visades ett par nya i gameplayvideon) och jag tycker att det faktiskt ser ganska tråkigt ut.

Enligt mig är det nästan det som gör att det känns mest lovande. Visst, det är lite tråkigt att grafiken är densamma, men om allt är samma fast annorlunda så borde det (i en perfekt värd) gå lika bra. Om dem då har förbättrat det som inte var lika bra i ettan så kommer det ju bli ännu bättre. Hade grafiken varit uppdaterad och det hade varit massa nytt så hade säkert något annat blivit kasst. Jag tror nästan det här är bättre än massa nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Såg att det fanns ingen tråd om Just Assassins Creed II Här på forumet!

så tänkte vi kan fixa en nu som vi kan dela intressanta saker med varann, framgångar o sådant skoj.

eftersom spelet inte släpps förrens om en vecka, så kan vi såklart inte dela allting redan nu, men tråden finns iallafall.

Hur många här kommer köpa det på releasen, samt vilka har bokat alltså? :P

mina tankar om 2;an är att jag verkligen hoppas dom fått bort det där enformiga i mainstoryn, vilket dom påstår att de har.

så jag tror på dem, och alltså det va det enda negativa i ettan, så har dom lyckats så tror jag på ett riktigt grymt spel.

vad tror ni?

haha e inte den bästa på att skapa trådar, men hoppas vi håller den vid liv iaf när spelet e släppt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte själv skapa en AC2 tråd men orkade inte :P

Jag tror att AC2 kommer bli mycket bättre än ettan (som jag nyligen börjat spela igen och faktiskt tycker är ett bra spel). Man kommer ju kunna simma, det kommer finnas över 200 uppdrag, och man har Florens, Venedig och Rom (med Colosseum och allt :P ) att utforska plus en hel del andra nya grejer. Kommer lätt köpa det så fort som möjligt!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte själv skapa en AC2 tråd men orkade inte :P

Jag tror att AC2 kommer bli mycket bättre än ettan (som jag nyligen börjat spela igen och faktiskt tycker är ett bra spel). Man kommer ju kunna simma, det kommer finnas över 200 uppdrag, och man har Florens, Venedig och Rom (med Colosseum och allt :P ) att utforska plus en hel del andra nya grejer. Kommer lätt köpa det så fort som möjligt!

haha, när jag såg att ngn skrivit i tråden tänkte jag direkt; "nu är det ngn som bara klagar över ngt väl.. "

men sån tur så va de inte så :P håller med dig, vill oxå spela om ettan, men en kompis lånar det! men ska nog få tillbaka det imorgon.

bara för att få en liten reminder nu inför forsättningen man väntat på i evigheter!

jag visste fan inte att colosseumet e är med! :( överfet ju!

har även undrat de här med att simma, dyka verkar de som man kan... men undrar hur pass detaljerat dom gjort de? jag behöver inget superfint, bara nice att kunna de nu. och hoppas fan dom tänkt på att han ska va blöt när han kommer upp, men fan med alla detaljer dom hade i ettan borde dom komma ihåg det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...