Jump to content

Assassin's Creed 2


Protolike
 Share

Recommended Posts

haha, när jag såg att ngn skrivit i tråden tänkte jag direkt; "nu är det ngn som bara klagar över ngt väl.. "

men sån tur så va de inte så :P håller med dig, vill oxå spela om ettan, men en kompis lånar det! men ska nog få tillbaka det imorgon.

bara för att få en liten reminder nu inför forsättningen man väntat på i evigheter!

jag visste fan inte att colosseumet e är med! :P överfet ju!

har även undrat de här med att simma, dyka verkar de som man kan... men undrar hur pass detaljerat dom gjort de? jag behöver inget superfint, bara nice att kunna de nu. och hoppas fan dom tänkt på att han ska va blöt när han kommer upp, men fan med alla detaljer dom hade i ettan borde dom komma ihåg det!

De kommer nog ha gjort undervattensdelen rätt detaljerat eftersom den kommer vara rätt viktig i spelet. Man kan simma fram till en brygga/kajkant där det står en vakt, dra ner honom i vattnet och dränka honom tyst så att inga andra vakter hör något! Verkar ballt! Sen kommer man kunna flyga med hjälp utav en maskin som Leonardo Da Vinci bygger åt en (han kommer fungera som en sorts Q i Bond filmerna åt Enzio)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 218
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

De kommer nog ha gjort undervattensdelen rätt detaljerat eftersom den kommer vara rätt viktig i spelet. Man kan simma fram till en brygga/kajkant där det står en vakt, dra ner honom i vattnet och dränka honom tyst så att inga andra vakter hör något! Verkar ballt! Sen kommer man kunna flyga med hjälp utav en maskin som Leonardo Da Vinci bygger åt en (han kommer fungera som en sorts Q i Bond filmerna åt Enzio)

det visste jag redan om :P har kollat typ alla videos som finns på Gametrailers :P

det med vattnet verkar fett indeed.

Det enda jag sett från videorna som jag inte gillar är "köp-menyn", det känns fruktansvärt fel att man handlar via en Animus-interface... varför inte göra som det vinnande konceptet i GTA? Allt skall vara i realtid!

lol, grammatik

hm de har jag inte tänkt på fan, hoppas dom ändrat i last minute... annars så bryr jag mig inte så överdrivet mkt, sålänge det funkar liksom.

åh, längtar som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg att det fanns ingen tråd om Just Assassins Creed II Här på forumet!

Det verkar det visst göra, Skotten_13 bumpade den så nu har vi två.

Ontopic: Jag var aldrig särskilt förtjust i Asassin's Creed 1, så jag längtar inte direkt till tvåan heller. Assassin-spel är inte min typ av lir.

Trailern ser grym ut får jag däremot säga, men jag hade nog hellre sett en film av denna stilen eller något. :P

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir en julklapp för mig också, hoppas jag. Är verkligen sugen på spelet. Ettan var lite av en besvikelse när det gäller uppdragen, men storyn och friheten var underbar. Tror att tvåan kommer slå ettan med hästlängder.

+1

Jag tror att miljöerna kommer bli mycket mer intressanta än de i ettan. En bra grej är ju att man får information om kända platser när man upptäcker dem, och om olika karaktärer man möter och olika händelser osv. Ibland var det inte lätta att hänga med i ettan om man inte var jätteinsatt i medeltidshistoria.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra jobbat!

___'

Vet någon vad storyn kommer handla om?

Jag känner till en liten del av storyn. Enzio (snubben man spelar som) kommer från en rik familj, men när denna familj blir mördad framför ögonen på honom av nån mäktig gubbe så bestämmer sig Enzio för att lämna det någolunda trygga livet som rikemansson och bli lönnmördare. Det som driver honom framåt är väl just hämndbegäret, men det kommer nog hända en hel del på vägen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har det redan läckt ut? Anyways, vad tycks om spelet? Finns det undertexter?

Hm.. början kan vara lite tråkig då man inte är en Assassin utan en vanlig person, man går runt och gör ärenden åt sin familj o så.

Något nytt som jag har sett är att man kan flytta döda kroppar och plundra kropparna också. När man skadar sig så kan man gå till en läkare för att heala sig.

Fast jag har ännu inte blivit någon Assassin än så jag kan tyvärr int säga mycke mer

Och ja det finns undertexter :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...