Jump to content

Assassin's Creed 2


Protolike
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 218
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har väldigt svårt att tro att det kommer att utspela sig i så pass modern tid att skjutvapen har ersatt svärd osv, eftersom att det skulle innebära en oerhört stor förändring i spelmekaniken. Jag skulle inte ha något emot det (The Saboteur är fullständigt briljant, om än opolerat), men jag kan sätta mina strumpor på att det kommer att utspela sig avsevärt tidigare än så.

Det är nog bara en tanke som utvecklarna bollar runt med. Man kanske spelar som en lönnmördare utan skjutvapen? Fienden kanske har k-pistar och pistoler medans man själv har något annat, smart vapen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag ju bara kört ettan, men jag vet inte om Desmond skulle bli en särskillt bra lönnmördare. Han verkar lite... töntig i brist på ett bättre ord. Han går ju mest omkring och är dryg och pessimistisk i ettan. Han kanske blir tuffare i tvåan?

Inte för att spoila för mycket, men ja, det kan man väl säga att han blir :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag ju bara kört ettan, men jag vet inte om Desmond skulle bli en särskillt bra lönnmördare. Han verkar lite... töntig i brist på ett bättre ord. Han går ju mest omkring och är dryg och pessimistisk i ettan. Han kanske blir tuffare i tvåan?

I ettan blir han väl tillfångatagen och förd till det stället? :confused:

Kanske därför han är dryg menar jag då alltså. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ettan blir han väl tillfångatagen och förd till det stället? :confused:

Kanske därför han är dryg menar jag då alltså. :wub:

Jo, vid närmare eftertanke skulle jag nog också vara rätt dryg om jag var i hans skor :wub:. Den där doktorn är ju inte så snäll han heller -_-

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahah älskar, älskar, ÄLSKAR detta spel. :(

Sjukt bra. Är på typ 65% nu.

Längtar till julafton. :unsure:

Har tittat på väldigt många videos om'et på youtube nu. Har dock inte hittat någon riktigt bra film som visar countersystemet. Är det annorlunda från ettan?

Ser ut som om det är mycket svårare att döda fiender med counters i detta. :( Skuttar bara tillbaka och slår på ens svärd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Längtar till julafton. ;)

Har tittat på väldigt många videos om'et på youtube nu. Har dock inte hittat någon riktigt bra film som visar countersystemet. Är det annorlunda från ettan?

Ser ut som om det är mycket svårare att döda fiender med counters i detta. :o Skuttar bara tillbaka och slår på ens svärd?

Det är sårare. Fortfarande är utgången av eb fight given, men det tar längre tid och du kan avsluta på coolare sätt. Du kan gå in i en fight obeväpnad, ta fiendens vapen när de attackerar och sätta deras vapen i ryggen på dem. Du kan använda dig av skjutvapen, rökgranater, och gift! Gift higihi... >_<

Men bäst av vapnen är givetvis handledskniven. Muhahaha vad jag älskar den. Och fiendens ljud när man sätter den i halsen på dem: uääächh :wub::lol:

Är det lika tråkigt att utforska städerna i tvåan som i ettan? Alla gator/byggnader såg ju likadana ut i ettan.

Nej det är kuligare. Visst, viss likhet finns det ju, men så är det väl i alla spel där det finns flera städer. Det är mer variation på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...