Jump to content

Vilka filmer har du nött igenom?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Star Wars-filmerna såg man mycket på som liten, numera har intresset inte varit lika brinnande under de senaste fem-sex åren. Men om jag skulle gissa har jag väl sett episod 4 ca 10 gånger, 5 och 6 ca 20 gånger, episod 1 ca 7 gånger, episod 2 ca 7 gånger och episod 3 ca 7 gånger.

Pink Floyd - The Wall har jag sett delar av eller hela så gott som dagligen sen början på januari. Kanske inte dagligen men fem gånger i veckan iallafall, och varje tillfälle brukar vara ca 45 minuter långt beroende på vilka låtar jag vill höra. Inte för att jag tänkte gå in på nån psykologisk analys här, men personligen betyder den väldigt mycket för mig eftersom jag kan identifiera mig i situationen väldigt, väldigt mycket. Ni lär ha läst mina äldre inlägg, pussla ihop ett och ett. Det är inte enbart på grund av den musikaliska och kulturella styrkan i The Wall som jag har min signatur och hetat som jag hetat (och heter fortfarande) på MSN.

The Matrix - Tio gånger.

The Mask, Cannonball Run (och nån mer) var de första långfilmerna vi hade på VHS när jag var liten, så de nötte man igenom rätt ofta också. Det var ett tiotal år sedan så nu minns jag inte hur många gånger jag såg dem, men jag antar att det handlar om ett tjugotal gånger.

Finns säkert fler, men dem har jag glömt. :)

Fuskedit:

Forrest Gump - Fem gånger. Den enda dramafilm jag verkligen, verkligen gillar. Drama är en genre jag oftast verkligen inte gillar, för antingen är det så mjäkiga filmer att man inte blir berörd alls, eller så är det så kraftfulla filmer att man sitter och tjuter. Forrest Gump tillhör den sistnämnda och är egentligen den enda i sitt slag.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns många filmer som jag sett ett tretal gånger så jag vet inte om det räknas. Nu för tiden nöter jag nästan aldrig filmer, däremot nötte jag filmer helt galet mycket tidigare när vi hade VHS. Dessa filmer var bl a The Mask, Life och Life of Brian, jag uppdaterar när jag kommer på fler.

På senare tid är väl den enda film jag kan komma på Resident Evil: Exctinction och Dawn of The Dead. Zombiefilmer blir aldrig tråkiga!

Edit: Härskarringen: Sagan om Ringen har jag sett en jävla massa gånger med! :)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte hur många gånger exakt jag sett filmerna, men här är några jag sett flera gånger.

Dawn of the dead 2004

Dawn of the dead 1978

28 days later

28 weeks later

Rambo filmerna

Die hard filmerna (älskar första)

Hot fuzz

Shaun of the dead

Saving private Ryan

American pie filmerna

Scream filmerna

finns mer, men kommer inte på något nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forrest Gump har väl alla I-landsinvånare sett cirka tre gånger?
Well... Två, om ens det! Fruktansvärt bra, det har bara inte blivit av mer.

The Matrix, ett par gånger. De äldre Star Wars-filmerna likaså. Rushmore kanske sju gånger. Kill Bill ett p... Äsch, jag listar alla filmer jag har sett [ett par gånger] istället, med viss ordning efter hur många gånger jag sett dem. Men normalt sett försöker jag att inte se en film fler än en gång.

Rushmore

Garden State

Kill Bill

Pulp Fiction

Fight Club

Matrix

Big Fish

Star Wars (IV, V, VI)

A Nightmare Before Christmas

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forrest Gump har väl alla I-landsinvånare sett cirka tre gånger?

Ingen gång faktiskt.

-------------------------

Jag är som Siana, jag nöter inte filmer speciellt mycket nu för tiden, inte som när jag var yngre. På VHS-tiden så nöttes alla kassett minst tio gånger var, oftast var det Disneyfilmer. :)

Uhm, för att nämna några som jag kan komma på såhär på rak arm.

Gladiator. Inte sett den på väldigt många år nu, men när den kom -00 så såg jag och mina kompisar den jämt, mest fightingscenerna.

The Signs. Inte heller sett på många år, men jag såg den på bio och köpte DVD:n på releasedagen. Har sedan nästan visat upp den för kompisar, sett den en gång med en polare, sedan en gång med nästa osv. :w000t:

Sagan om Ringen-trilogin. Lite nu och då får man ett otroligt sug att se på dessa filmer, gärna i ett sträck med polarna. :w000t:

Harry Potter-filmerna. Har sett alla på bio, har sett alla minst en gång hemma på DVD/VHS har dessutom haft en HP-kväll med grabbarna då vi såg alla filmer.

Repmånad! Underbart bra film! :w000t:

Nu för tiden blir det som sagt inte så ofta, det är mest när sexan visar filmer som man redan sett som man ser om en film, annars gör jag det i princip aldrig. Möjligtvis när polarna ser om filmer.

Dessa filmer har jag sett mer än en gång på grund av att polarna vill se om filmerna, så jag hade förmodligen aldrig sett om filmerna själv. Men det är inte mer än 2 - 4 gånger som jag sett dessa filmer.

300

Sex Drive

Napoleon Dynamite

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har väl sett dessa ett par gånger:

White Chicks

John Tucker Must Die

Saw filmerna

The Blair Witch Project

Sex and the city: The Movie

Resident Evil filmerna

The hills have eyes (den nyare)

Det är några jag kommer på som jag sett några gånger om, och dom lär ses fler gånger :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forrest Gump - Fem gånger. Den enda dramafilm jag verkligen, verkligen gillar. Drama är en genre jag oftast verkligen inte gillar, för antingen är det så mjäkiga filmer att man inte blir berörd alls, eller så är det så kraftfulla filmer att man sitter och tjuter. Forrest Gump tillhör den sistnämnda och är egentligen den enda i sitt slag.

När fan sitter man och tjuter under Forrest Gump? Har sett den tre gånger och visst är den bra, men inget speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...